Kijk je vaak op je bankrekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacy82, 10 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Hier ook zo.

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.267
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Maar dat is toch terug te zien in je rekening? Of je nu wel of niet regelmatig kijkt, je kan het toch wel terug vinden? Was het misschien handig geweest om het eerder te signaleren, ja misschien wel. Maar aan de andere kant, bijv toeslagen worden ook een jaar lang betaald en dan krijg je nog een terug rekening of je teveel hebt ontvangen of niet.
    Moet je iets terug betalen terwijl je niet wist of je iets had ontvangen?

Ja ik check ook ongeveer dagelijks mn rekening. Ik kan mij niets voorstellen bij 4x per jaar mn rekening checken. Ik heb het niet zo ruim dat ik zomaar alles kan uitgeven, dus ik moet echt wel keuzes maken. Daarvoor houd ik dus dagelijks wel mn rekening in de gaten

Zeebra vindt dit leuk.
  3. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.782
    1.367
    113
    Minimaal 1x per dag. Nu moet ik zeggen dat het vooral komt omdat wij overal ‘spaarpotjes’ voor hebben en dan geld vanuit het spaarpotje van bijvoorbeeld boodschappen of tanken terugboeken naar de betaalrekening. Dus elke keer als ik iets uitgeef wat uit een spaarpotje moet komen boek ik dat terug. En ja, dat vind ik prettig want ik sta eigenlijk nooit voor verassingen en als iets niet klopt kan ik direct ingrijpen.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik kom dagelijks wel op de app. Wij gebruiken bunq en hebben voor zowat alles een potje. Voordat ik naar de winkels ga check ik van welke rekening ik moet pinnen en of hij daar ook op staat.

5. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Dit hebben wij dus ook en in al die jaren nog geen 1x voor een verrassing gestaan indd. Man houd ook alles netjes bij!

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    Bijna dagelijks. Gewoon om het overzicht te houden.
    Ik hou ook nog in een spreadsheet bij wat er in en uit gaat. Afwijkingen vallen dan goed op, maar ik vind het ook gewoon leuk om te zien hoeveel we uitgeven en waaraan.

Mapje vindt dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.297
    23.429
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Op de gezamenlijke rekening zelden. Daar kijk ik 1x per half jaar ofzo? En elke jaar even de nieuwe berekening maken met alle gewijzigde posten.
    Eigen rekening vooral vaker aan het einde van de maand, haha. Hoeveel ik nog heb. Dan paar keer per week. Als ik net slmalaris heb gehad kijk ik. En dan vaak 2 weken niet. Om daarna te berekenen hoeveel geld ik te besteden heb en dan kijk ik de andere 2 weken paar keer per week.

8. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik ben dol op financiën, ik kijk dan ook zeker om de dag wel op mijn rekening. Wij maken een sport van versneld aflossen van onze hypotheek en ik schrijf dan ook regelmatig extra bijschrijvingen direct over naar de spaarrekening, waardoor ik ieder half jaar een mooie aflossing kan doen.

Shay25 vindt dit leuk.
  9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.646
    1.252
    113
    randstad
    Ik krijg bij elke af en bijschrijving een melding van de app. Daar staat dan ook huidige saldo bij. Ik log alleen in alleen als ik iets moet betalen maar ik weet dus wel dagelijk hoe het er ongeveer voor staat.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.857
    19.249
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik online iets bestel en dus toch in de bankapp zit, kijk ik vaak wel even naar m'n saldo.
    Bij- en afschrijvingen check ik nooit. Sterker nog: zelfs bij betaalverzoeken kijk ik eigenlijk nooit of die betaald zijn.

Mapje vindt dit leuk.
  11. Aries

Aries Niet meer actief

Een of twee keer per maand en daarnaast voordat ik een groter bedrag afreken om zeker te weten dat er niet ineens te weinig saldo op staat. :roflmao:

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.048
    18.844
    113
    Vrouw
    Meerdere keren per week... en tegen het einde van de maand zeker, we moeten ons wel redelijk aan een budget houden en ik wil gewoon in de gaten houden van wat er uitgaat..

Biny vindt dit leuk.
  13. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw

14. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hier precies zo.

15. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Maximaal 1x per week en ik maak 1x per maand een overzicht van alle inkomsten en uitgaven. Als er dan in een maand te veel of te weinig is overgeboekt, markeer ik dat.

16. Yvuna

Yvuna Actief lid

12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Maar zet je dan ook nooit iets op je spaarrekening? Hier gaat bijvoorbeeld geautomatiseerd na ontvangst salaris een bedrag naar de spaarrekening en alles dat ‘overblijft’ voordat er nieuw salaris komt, stort ik handmatig nog naar mijn spaarrekening. En als je nooit op je rekening kijkt heb je toch echt helemaal geen gevoel bij hoeveel er op staat?

Ik open ongeveer om de dag mijn app van de bank. Vind het fijn om grip te hebben om mijn financiën.

17. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.454
    1.038
    113
    Vrouw
    Dagelijks. Ik wil zien wat er wordt bij en afgeschreven

18. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.875
    19.044
    113
    Vrouw
    Regelmatig .
    Wel eerder om te kijken of er wat gestort werd (loon, kinderbijslag, uitkering, terug betaling,...) dan om te kijken hoeveel er nog is.

Wat ik wel doe is de laatste week (voor mijn man zijn loon komt) geld dat we niet meer nodig hebben al richting de 2de spaar zetten.

Niet kijken zou ook kunnen hoor .
    Dan sparen we gewoon dat wat automatisch gebeurd en zou de zichtrekening gewoon een hoger bedrag bevatten.

19. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.802
    7.395
    113
    Minimaal 1 keer per week. Maar bij mij komt alleen mijn loon binnen en daar gaan geen vaste lasten vanaf. Dus daarvoor hoef ik het verder niet bij te houden. Wel de variabele, en ik krijg nou weer niet zo veel loon dat ik onbeperkt uit kan geven. Dus ik check af en toe wel hoeveel er nog op staat en eind van de maand wat vaker :D

Biny vindt dit leuk.
  20. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Tegenwoordig dagelijks, of bijna dagelijks. Dat komt ook omdat het zo gemakkelijk is, met een app op m’n mobiel.

In m’n studententijd keek ik maar heel soms op m’n bank - en kreeg ik het eens voor elkaar om 9 maanden lang dubbel te betalen aan KPN voordat ik daar achter kwam. Was heel netjes elke maand op de 1e en de 17e afgeschreven. :oops:

Deel Deze Pagina