Kijk je vaak op je bankrekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jacy82, 10 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.736
    4.003
    113
    Als ik de belastingaangifte gedaan heb, bekijk ik vanaf die dag ( ja echt serieus, ik weet het, ik spoor niet) meerdere keren per dag mijn/onze rekening.

Ook begin ik al een week voor mijn salaris komt met kijken of het al gestort is. Net als wanneer het vakantiegeld komt etc etc. Het zal maar eens onopgemerkt eerder gestort worden hé..

Verder ben ik best normaal hoor :oops:

Kolibrie2, Mapje en NORAH1979 vinden dit leuk.
  2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik doe dit ook :oops::roflmao:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  3. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.976
    6.041
    113
    Vrouw
    Ik krijg een melding als er geld gestort wordt. Scheelt kijken :roflmao:

NiVa0230 vindt dit leuk.
  4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.685
    5.714
    113
    Wel elke dag, en dat komt omdat ik heel veel potjes heb voor tanken/ boodschappen etc en dan kijk of ik geld moet overstorten of voor grote uitgaven van de spaar. Zo probeer ik bij te houden wat ik uitgeef en toch een beetje aan een budget te houden. Lukt alleen nooit maar begin van de maand stort ik braaf overal geld op. Vind dat ook leuk, sinds je al die potjes kan maken heb ik goed overzicht.

Wij hebben 2 rekeningen, de lopende en dan de rekening voor de uitgaven enzo waar ik dus op stort. De lopende kijk ik niet zo vaak op. Komt wel voorbij maar verder bemoei ik mij daar niet mee.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.293
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat ik ook weer zo

6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.971
    33.649
    113
    Ik had vandaag een zware dag in de zin van ‘kijken’.
    Ja ik weet waar het vandaan komt, ja ik had wat rustiger aan moeten doen, maar het was echt klote. Heel de tijd in m’n oog wrijven in de hoop dat ik niet meer dubbel keek, druppelen, één en al ellende.
    Ik moet zeggen dat een verhaal van je moeder me altijd opvrolijkt :D
    En ik hoefde er niet eens naar te vragen dit keer :roflmao:
    Ik kan trouwens ook zo’n vat opentrekken met goede verhalen over míj́n vader, dus als je eens omhoog zit :roflmao:

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.279
    11.001
    113
    Man heeft ook de Grip app (ABN AMRO) op zijn telefoon trouwens. Hij krijgt een berichtje van elke bij- en afschrijving en berichtjes als je ongewoon veel uitgeeft of een laag saldo hebt. Ik hoef die controle niet ook op die manier te hebben.
    Nadeel is dat hij ook vaak precies weet waar ik ben/hoe laat ik ergens ben, als ik een betaling doe. En het is ook lastig om ongemerkt een kadootje te kopen :p

8. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    #88 Jacy82, 11 dec 2021
    Laatst bewerkt: 11 dec 2021
    Grrr na 3x typen nu hopen dat er een deel blijft staan.

Ik betaal alles automatisch, bestel zelden online, en kijk zeker bij grote uitgaven of ik genoeg heb. dit gaat eigenlijk om de corona periode waarin ik dus in het begin bevallen ben, door lockdowns niet meer dan boodschappen en kleine uitgaven deed en een steady inkomen heb. Ik weet dat er altijd genoeg op m'n rekening staat en volg ook een vrijwel geen rood staan beleid.

Het gaat meer om zwangerschapsuitkering die op mijn rekening is gestort (volgens mij volgens afspraak) maar die is ook bijna gelijk aan m'n opvangbedrag, dus dat heb ik met al het corona opvang gedoe denk over het hoofd gezien en verward, doordat dit niet in dezelfde tijd als m'n loon wordt gestort. Maar daarna is er over een periode van 1,5 jaar random een paar keer een bedrag van anderen op mijn rekening gestort. Dit is me nooit opgevallen, wat het bedrag is ook niet zo dat het echt opvalt binnen mijn inkomsten. Ik ben ook van plan het wel te betalen, maar het gaat in totaal om een flink bedrag. En m'n werkgever had dit naar mijn mening een jaar geleden ook al in z'n boekhouding moeten zien.

9. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Dat klopt ja
    Maar dus ook dat ze mijn rekening uiteindelijk gekoppeld hebben aan het bedrijf (niet mijn bedrijf dus, want ik heb geen bedrijf). Waardoor ik nu opeens iets van anderen heb ontvangen.
    Maar ik heb dit niet via t uwv gehoord ik heb zelf nu het uwv gebeld nadat ik m'n ex-baas sprak en zij wisten het niet eens.

10. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    #90 Jacy82, 11 dec 2021
    Laatst bewerkt: 11 dec 2021
    Het mag door mijn eerste bericht onverantwoordelijk overkomen, maar ik heb zoals hierboven uitgelegd best zicht op wat ik verdien en dat ik genoeg heb om van rond te komen. Ik kan ook prima met geld omgaan, dus ik ken zeker niet het probleem te checken of ik rond kan komen (op dit moment, als student soms wel). Ik kijk waarschijnlijk ook wel vaker dan 4x per jaar naar m'n saldo en check wel dingen die me raar lijken. (Nu ik er over nadenk kijk ik eigenlijk wel of m'n loon komt zo nu en dan en ik ga de toeslagen wat beter checken, hoewel dat afgelopen jaren prima ging)

Ik heb overigens geen partner hoor. En ja ik ben niet altijd een held in al de uitkerings/toeslagen dingen. Wat mij betreft maken ze er 1 overkoepelend iets van al die overheidssingen ik vind het altijd verwarrend wat waar vandaan moet komen. Maar ik ben vast niet de enige anders waren er geen dingen als toeslagenaffaires etc. En iedereen heeft wel iets waar ie niet zo een held in is.

Blijkbaar hoor ik tot een minderheid die niet dagelijks kijkt. Ik zou ook niet weten waarom ik 4x per dag of per week m'n wekelijkse boodschappen zou checken :) en heb wel wat beters te doen dan de hele dag m'n rekening te checken. Die ik ook niet op m'n mobiel heb staan :) ohoh wat ben ik toch ouderwets.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Amper! Ik heb ook geen bankrekening. Althans, wel een Nederlandse maar die gebruik ik niet.
    En op mijn Antilliaanse rekening wacht ik al 6 maanden inmiddels.
    Er valt weinig te checken, mijn salaris komt nu op die van mijn man. Maar ik vraag hem elke maand of mijn salaris is gestort. Want dat gaat ook niet elke maand goed.
    Geduld is een schone zaak denk ik dan maar..

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.691
    27.331
    113
    Vrouw
    3 a 4 keer in de week.

13. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

17 mei 2019
    559
    351
    63
    Vrouw
    Hier kijk ik ook haast wel iedere dag en soms wel meerdere keren per dag. Om te checken wat de afschrijvingen zijn, of ik iets teruggestort heb gekregen van een pakket wat ik heb teruggestuurd of dat er andere inkomsten zijn binnengekomen. Vlak voordat het nieuwe salaris wordt gestort kijk ik of er nog geld op de rekening staat wat doorgeschoven kan worden naar de spaarrekening. Ik vindt het fijn om onze inkomsten en uitgaven goed in de gaten te houden. Mijn partner daarentegen kijkt amper op de rekeningen.

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.183
    113
    En ts? Geholpen?

15. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Dus je hebt in totaal een flink (extra) bedrag gekregen over een bepaalde periode, dit is je niet opgevallen en nu moet je het terug betalen?

En je geeft zelf aan dat je niet zo vaak je bank rekening checkt en geen grote uitgaven doet of hebt gedaan. Dan zou je het geld toch makkelijk moeten kunnen terug betalen?

Neuzeke vindt dit leuk.
  16. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Je hebt geld van andere op je rekening gehad? Hoe dan? Dat zal dan OOK terug moeten. Ik zou eerst eens gaan kijken waar dat geld vandaan kwam.

17. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.906
    9.428
    113
    Gelderland
    Veel te weinig. Zo kwam ik er pas 2 mnd later achter dat mijn overuren niet uitbetaald waren. :rolleyes:
    Ik kijk ik wel naar het saldo als ik een online aankoop doe maar niet naar alle afschrijvingen.

We zijn gister gaan zitten om naar onze in en uitgaven te kijken en kwamen tot de conclusie dat er veel te veel uitgeven wordt aan onzin dingen. We gaan weer opletten met waar we ons geld aan uitgeven en we hebben mooie spaardoelen gesteld. Vanaf nu zal ik dus vaker kijken of het goed gaat ;)

Zeebra en NiVa0230 vinden dit leuk.
  18. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.268
    417
    83
    Dagelijks

19. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.492