Ja ik kijk, vaak genoeg gehad dat de trein niet reed door een aanrijding,zelfs al eens een trein gemist waardoor ik die erna moest nemen,ben blij dat we hem hadden gemist,want met die daarvoor was dus een aanrijding geweest.maar zie idd veel mensen gewoon oversteken ook al zijn de spoorbomen dicht!
Hoe doen jullie dat dan? Stoppen jullie voor een spoorwegovergang, dan kijken en dan door rijden? Bij een spoorwegovergang met slagbomen ga ik écht niet stilstaan. Vaak kijk ik wel, maar echt niet 'links rechts links', maar meer scannen. Hier hebben wij er een paar waar een 80 weg over loopt, en daar kan je niet van te voren zien of er een trein aan komt. Lijkt mij een zeer gevaarlijke situatie om daar stil te gaan staan. Nog nooit meegemaakt trouwens, dat er iemand voor me stil gaat staan. Ik zou gaan inhalen en denken 'wat een idioot'
Als ik aan kom lopen kijk ik al naar links en rechts, voor het spoor sta ik stil en kijk nogmaals naar links en rechts, en terwijl ik over het spoor loop (/ren) ben ik net een bobblehead.. Ben sowieso nooit een fan geweest van treinen, maar sinds ik heb gehoord dat een stiefbroer van mij onder een trein is gekomen (wel gevallen dus iets anders, maar toch) en gestorven, vind ik het al helemaal verschrikkelijk om over het spoor of met de trein te moeten..
De enigste spoorlijn waar ik over moet is onoverzichtelijk en daar kan ik dus niet kijken van te voren. Als ik er op rij kijk ik al helemaal niet dan kan je toch niks meer doen en wordt je alleen maar angstig als er misschien wel een trein aan komt. Ook als ik bij een overgang kom waar ik wel kan kijken kijk ik niet.
Ja de kans dat ik een spoorwegovergang tegen kom in is niet zo groot. Heb er maar een in de buurt. Maar ja ik kijk ALTIJD of er nog een trein aankomt. Ik vertrouw op de techniek maar voor al mijn eigen ogen. Geen overbodige luxe om dus goed te kijken.
Ik kijk nooit nee Zeker niet als ik in de auto zit, als de spoorbomen open en de rode lamp uit dan ga ik rijden. Lijkt me ook een storing als je de overgang passeert met spoorbomen en er komt een trein aangestormd? Zou het zeker aankaarten bij de gemeente iig.
heb er even over zitten denken want zovaak ga ik er niet overheen maar nee ik kijk niet altijd. en als ik kijk is het vaak naar rechts, waarom? geen idee maar het schiet me te binnen dat ik altijd rechts kijk en links niet maar na dit verhaal zal ik denk ik toch wel een stuk beter opletten pff je moet er toch niet aan denken
Ik kijk beide kanten op; niet omdat ik bang ben om aangereden te worden - maar eigenlijk gewoon omdat ik het wel interessant vind om te zien; de spoorwegovergang, het spoor, het perron, de omgeving... Mocht er dan ineens per puur toeval een trein rijden, zie ik die zéker niet over het hoofd. Weet je wat ik stom vond? Zo'n oude vrouw van een jaar of vijftig/zestig die dacht nog even snel met de fiets tussen de dichte spoorbomen door te kunnen op een overgang met 4 sporen en daarbij op het weinig gebruikte spoor 4 blijven staan omdat ze niet meer onder de spoorbomen door kon met de fiets. Volgens haar wist IEDEREEN in het dorp dat spoor 4 niet gebruikt werd - en mijn pleegmoeder zei toen ook van: kijk eens hoe verroest spoor 4 is, die wordt vast nooit meer gebruikt... En toch kwam er die dag spontaan een trein langs op spoor 4. Die vrouw werd lijkbleek en duwde zich met haar hart in de keel met fiets en al letterlijk tegen de spoorbomen aan en ik kreeg overal kippenvel. That was so close! Dom dom dom.
Ja, ik kijk altijd en rijd niet zomaar " achter de kudde " aan. Ik vind het om 1 of andere reden niet prettig om een spoor over te steken. De rillingen lopen over mn lijf als ik oversteek. En waarom Misschien door het verhaal van mn collega die voor het spoor stond te wachten en zag dat iemand plat gereden werd.... lichaamsdelen zaten op dr voorruit. Die had er echt een waar trauma aan over gehouden. Wielrenner die meteen overstak nadat de bomen iets omhoog gingen... Snap ik trouwens ook niet. Zie je zo vaak hier gebeuren. Trein voorbij en bomen gaan iets open en weg zijn ze. 9 van de 10x zakken de bomen weer omat er toch nog een trrein aankomt. Niemand die wacht tot bomen omhoog zijn en lichten en bellen uit zijn.
Ik kijk er van op dat er zoveel zijn die wél kijken. Ik heb er namelijk nooit bij nagedacht en vertrouw blijkbaar iets te goed op spoorbomen...
En zat er een station voor? Als ik hier bij het station oversteek dan zie je ook vaak een trein aankomen terwijl de bomen open staan. Het lijkt vaak of hij aan komt stormen maar hij blijkt dan langzaam te gaan om bij het station te stoppen. En dan gaan de bomen dicht.
Ik kijk wel altijd, maar ik ga slechts amper langzamer rijden. Na het wachten voor gesloten spoorbomen kijk ik eigenlijk niet, ik wacht wel tot het rode licht uit is.
Hier in dat mega veilige almere hoef je niet voor spoorbanen uit te kijken maar daarom kijk ik extra goed als ik ergens anders ben omdat ik het niet gewend ben.
Ik kijk altijd, rem ook altijd af. Ben als de dood voor spoorweg overgangen.. Naar mijn werk moest er altijd overheen, maar door de bebossing zie je daar echt helemaal niks. Sinds kort rij ik 5 minuten om..
Mensen die hier aan geven zomaar af te gaan remmen, die zijn pas levens gevaarlijk bezig, Ik bedoel hoe wil je een ongeluk met andere weg gebruikers creëren. Ik kijk nooit tijdens het oversteken van de overgang. Ik kijk namelijk van te voren al of er iets aan komt, Want ga je kijken wanneer je er over heen gaat ben je vaak al te laat