Kijk jij

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kijk jij naar links en naar rechts?

1. Ja

2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik kijk altijd, en ik wacht tot de bomen naar beneden en de lichten uit zijn.

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Altijd! Ben altijd bang dat ik misschien anders een trein niet zie en er dan onder kom.

Schrikken was het zeker voor je! Gelukkig ging het goed!

3. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    dit en ik heb het zelfs zo erg dat ik bij zebrapaden net zo lang blijf staan tot de aankomende auto's duidelijk zichtbaar gaan stoppen.:)

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Dit is echt mijn tik.. Altijd kijken of er niet toch een trein komt...
    Gelukkig maar als ik dit zo lees.. Ben ik toch niet gek zoals mijn vriend zegt ;)

5. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Sinds ik een kindje heb kijk ik overal t liefst 10 keer!!

En idd ook over spoorbanen.. doodsbang dat er toch nog in eens wat aan komt! Zelfs in de auto bij iemand anders kijk ik even snel..

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Yup, ook ik kijk altijd. Ik rijd ook altijd even wat langzamer bij een spoorwegovergang, zodat ik extra tijd heb om te kijken.

7. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk altijd, vind het doodeng. Een vriendin van mijn moeder is er ooit met de auto voor gekomen en heeft het niet overleefd.

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik doe het ook.. Ook omdat ik wel eens over een spoorwegovergang kom waar je zo kunt doorrijden zonder poortjes die omlaag gaan.

Wat schikken zeg!

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niemand heeft het hier over "zomaar" afremmen en pas kijken wanneer je er over gaat;)
    Als je aan komt rijden kan je gewoon wat langzamer gaan rijden en licht afremmen. Voor het spoor even goed kijken en doorrijden. Bij de meeste spoorovergangen, hier iig, kan je niet van te voren kijken of er wat aan komt. Dat zie je echt pas als je voor het spoor staat en kijkt. En dan ben je echt wel op tijd.. Zolang je maar niet op het spoor gaat staan.

En eerlijk, liever een auto met 40 of 50 km per uur achterop dan met mn auto voor een aan stormende trein....

Sowieso zo altijd geleerd van rij instructeur. Altijd kijken en geen overzcht, dan rij je langzamer of stop je. Diegene achter je moet ook opletten en genoeg afstand houden.

10. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik kijk ook, ik ga er niet speciaal voor afremmen maar ik kijk eigenlijk automatisch wel of er treinen zijn. Als het pas "wit" wordt aan de overgang en ik sta als eerste auto, dan kijk ik ook altijd extra of er toevallig geen 2e trein afkomt, ik weet dat bij ons een paar min. na die richting Hasselt, de trein richting Leuven eraan komt, en soms komt er na deze nog een goederen door ook. Ook bij een kruispunt aan de rode lichten wacht ik ook tot minstens de eerste auto van de "kruisrichting" gestopt is (of het moet een niet-druk kruispunt zijn en je ziet geen andere auto meer).

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hmm ik weet niet of ik kijk, t gaat automatisch maar in ieder geval niet bewust. Ik vertrouw volgens mij ook wel op de slagbomen. Bij geen slagbomen vind ik t een ander verhaal.
    Ik wacht overigens wel tot de lichten gedoofd zijn als er een trein voorbij is gekomen.

Deel Deze Pagina