vraagje over zindelijk maken

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by eve, Sep 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn poept inmiddels op het potje of op de wc (met brilverkleiner). Dit gaat helemaal goed. Plassen gaat alleen goed als hij bloot rondloopt. Zodra ik hem een onderbroekje aan doe laat hij het gewoon lopen.

Vraag me nu af waar ik goed aan doe. Doorzetten en het dweilen voor lief nemen? Ff gas terug? Of het op een andere manier aanpakken?

Iemand een advies?

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wij hebben Daan gewoon iedere keer iedere 15 min op de wc gezet en hem helemaal de hemel in geprezen en na 2 dagen begon hij het zelf aan te voelen. binnen 2 weken was hij helemaal zinnelijk poepen en plassen

3. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn voelt het wel zelf aan maar zodra hij iets aan heeft lijkt het wel of hij er geen zin meer in heeft (vwb het plassen)...:(

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik zou doorzetten.
    Ik heb mijn zoon ook eerst in zijn nakie laten lopen.
    Daarna alleen een onderbroekje aan. En daarna ook een broek erbij.
    Het is de eerste maand vaak misgegaan, maar op een gegeven moment had hij het door.
    Ik had het potje in de huiskamer staan en heb dat op een gegeven moment heb ik die verwijderd en gaat hij alleen nog naar de wc.
    Heel vaak gevraagd of hij moest plassen en daar raakte hij zo geïrriteerd van dat hij het zelf ging aangeven.:D

Er is mij wel meerdere keren verteld trouwens dat het voor jongetjes vrij vroeg is voor het 3e jaar al zindelijk te zijn.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja doorzetten en heel vaak vragen of hij moet plassen.

6. samLjermaine

Sep 13, 2009
    10
    0
    0
    NULL
    Montfoort
    Klinkt misschien gek maar ik had het er vandaag toevallig met iemand over en ik kreeg de tip mocht zoiets wat je beschrijft gebeuren, kindje gewoon in een natte onderbroek laten lopen (dus niet in zn blootje) dan is de lol er zo vanaf en wil hij wel naar de wc want het is natuurlijk niet lekker met een natte onderbroek lopen.
    Het schijnt iets te zijn waarmee ze je uittesten..

7. samLjermaine

Sep 13, 2009
    10
    0
    0
    NULL
    Montfoort
    Zo knap trouwens van mijn neefje die is nu net een maand 2 jaar en heeft al meerdere malen op het potje geplast en 1 x op de wc!

8. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Vandaag echt begonnen met het oefenen op het potje! Systeem met stickers werkt trouwens perfect, alleen heeft Anouk als eerste niet geplast, maar gepoept op het potje. Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voor ze echt zindelijk is, maar ik vind dit al een heel goed begin!

Liefs,
    Duveldraakje

9. samLjermaine

Sep 13, 2009
    10
    0
    0
    NULL
    Montfoort
    Knap hoor :D
    Ik wil ook het stickersysteem gaan proberen wanneer ik denk dat Jermaine zo ver is :)

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan was ook al heel vroeg zinnelijk hij plaste al iedere keer een hele hoop en daarna een heltij niet. wij zijn al ruim voor zijn 2e jaar begonnen met zinnelijk en was het zo wij hadden voor hem de slechste luiers aangegeven als we weg moesten zodat hij het onderweg ook aangaf. hij heeft wel een terugval gehad toen zijn zusje werd geboren maar de dag na zijn 2e verjaardag hebben wij zijn luier weer uitgedaan en doet nu alles op de wc

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou ook door gaan! Probeer hem te belonen met iets! Werkte hier perfect.

Ik was hier ook begonnen met eerst in zijn nakie. Dat had hij meteen door. Toen met een onderbroekje, daar heeft hij even aan moeten wennen. Maar wat ik toen had gedaan was samen met hem op internet gekeken bij intertoys en hem toen laten kiezen uit iets (ik had verschillende vensters open staan) Hij koos toen voor een dokterssetje, dus ik die uitgeprint en op de koelkast geplakt. Met de mededeling erbij dat als er 10 stickers op zaten hij het kadootje mocht gaan kopen. Dat ging geweldig en had het dokterssetje zo bij elkaar! Wel een paar ongelukjes tussendoor, maar hij deed echt goed zijn best! En ineens had hij het door... Een maand later was hij echt zindelijk (hij was toen 2 jaar en 4 maanden) en ging dus overal mee naartoe zonder luier!

12. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Gisteren nog niet echt veel succes. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat...

@Minimuisje: Fynn z'n stickervel is al helemaal vol en hij heeft al een kadootje gekregen. Maar ja, dat was dus voor alle poepjes op het potje/wc en de plasjes terwijl hij bloot liep. Nu hebben de stickers geen effect meer...;)

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    gewoon doorzetten. mijn dochter deed welalles meteen op het potje maar vergat de eerste dagen wel is der onderbroek uit te doen voor ze ging zitten. zij dan alleen goed gedaan meis maar kijk is hier even een ander broekje aan. daarna hub klaar. na een tijdje kwam ze naa me toe gerent en riep "UIT UIT UIT" ik vlug der broekje uit en ja hoor meteen op de pot en sindsdoen komt ze dus vragen of ik der broekje uit wil doen of wil mee lopen naar de wc.

mijn dochter was binnen 3 dagen compleet zindelijk dag en nacht met 23 maanden precies. gewoon op een dag besloten de luier uit te laten en omdat ze dit niet meer aan wilde en vies vond en na flink wat omgelukjes nu al even niks meer. ook al we weg gaan doet ze het erg goed. gisteren nog een flinke dag efteling gehad en heb der 2x op de wc gezet. bijde keer een flinke plas en verder niks gedaan. ze heeft nu ook aan of ze plas of poep moet doen.

als je kindje in zijn onderbroek plast zou ik hem zowiezo niet meteen verschonen. laat hem zelf komen voor een schone broek/onderbroek zodat hij doorheeft van he dit is niet zo lekker volgende keer maar uit doen :).

ik weet dat elk kind anders is en mijn dochter heeft alles heel snel door. dit is gewoon zoals wij het gedaan hebben en het werkte.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    als mijn dochter een plasje of poepje doet op wc of pot doen we naderhand een heel blij dansje en doe super overdreven haar de hemel inprijzen. ze is dan ehct trots op zich zelf

15. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ben vandaag aan het doorzetten :D Fynn ging op een gegeven moment staan en zei: Oh, oh en hield z'n piemeltje vast. Heb toen snel z'n onderbroek uitgedaan en hem op het potje gezet. Maar de keer daarna ging het toch weer mis. Daarna is hij ook een keer met onderbroek aan op het potje gaan zitten. Dus dat is al iets beter. Toen was z'n broek dus nat en heb hem laten lopen. Nou, dat vond hij niks en rende naar z'n kamertje om een droge te halen. En dat is voor het eerst want voorheen deerde het hem niks als z'n broek nat was.

Dus...wie weet gaan we de goeie kant op :)

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Eve, alle beetjes helpen en ieder klein dingetje is een begin, zoals zijn piemeltje vasthouden! Hij voelde het dus wel degelijk aankomen, dus dat is al iets heel goed! Gewoon doorproberen, blijft het zo gaan, zonder verbetering kan je eventueel een paar weken er niks aan doen, wie weet als je daarna begint dat hij alles goed in zich heeft opgenomen en het dan wel ineens allemaal snapt/doorheeft!

Share This Page