Kijken bij kinderdagverblijf?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door poema, 12 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben ook eerst een afspraak gemaakt voor een rondleiding, alle papieren meegekregen zodat we er rustig thuis over na konden denken. Maar de volgende dag het contract opgestuurd ;) Ik vind het niet meer dan normaal dat je eerst even gaat rondkijken (uiteraard op afspraak) om te zien of het goed voelt.

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    idd hier ook zo gedaan, eerst kijken dan inschrijven... De eerste vestiging die wij bekeken, beviel ons nl niet... Dus dan ben je blij dat je je niet eerst hebt ingeschreven..

3. winter15

winter15 Niet meer actief

Ik ben ook bij 3 dagverblijven geweest om te kijken, na eerst telefonisch een afspraak te hebben gemaakt, nu weet ik in iedergeval wel welke kdv mijn voorkeur heeft en nu maar hopen dat ik straks een goede "aanbieding" krijg...

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoezo? Ik zit nergens aan vast hoor. Ik kan gewoon een aanbieding weigeren of melden dat ik elders al wat anders heb gevonden. Nu heb ik mijn kansen tenminste vergroot door me bij drie in te schrijven en ga ik op moment van de aanbieding wel kijken of het bevalt.

5. augustus

augustus Niet meer actief

In in Rijswijk mag je soms geen eens een afspraak maken om te kijken als je niet geplaatst ben. Pas als je geplaatst ben kan je gaan een afspraak maken om te kijken. Wachtlijst is hier gemiddeld een jaar.
    Wij hebben voor Rosalie per oktober een plekje en zijn pas wezen kijken.
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik dus geen 1 kdv gezien.

6. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    Ik ben juist voor inschrijving gaan kijken en ben daar erg blij mee! Waar ik woon zijn veel particuliere kdv's dus dat verschilt echt. Ik ben er echt bij een paar geweest waarvan ik bijna moest huilen, zo viezig of ongezellig was het er. En omdat ze inschrijfgeld vroegen wilde ik toch wel even van te voren kijken.
    Heb zelf in de kinderopvang gewerkt en waar ik van schrok, was dat er bijvoorbeeld bij eentje de kindjes (meerdere!) heel sterk op mij reageerden, en moesten huilen toen ik de ruimte verliet en achter mij aan kwamen lopen/kruipen. Mijn hart brak want ik vond dat een teken dat ze niet genoeg aandacht krijgen.
    Ik heb nu zeker plek op een particuliere, heel mooi en netjes maar mij net te strak voor wat oudere kindjes, maar juist door hun gedisplineerde manier van werken perfect voor een baby.
    Mijn eerste keuze is de eerste waar ik ben gaan kijken, sprak me ongelovelijk aan: team dat al jaren samenwerkt, ze waren me vergeten (minpuntje) maar razendsnel onderling geregeld en ik kon zonder problemen overal kijken en er werd uitgebreid de tijd voor me genomen. Qua sfeer sprak mij dat meer aan maar daar is over een jaar pas plek.
    Ik weet nu al waar mijn kindje terecht gaat komen en vind dat een heel prettig idee. Ik zou dus zeker gaan kijken en als dat niet mag vind ik dat best vreemd.

Deel Deze Pagina