Sinds 2 weken ben ik op dieet i.v.m. zwangerschapssuiker. Nu ben ik in totaal bijna 1,5 kilo afgevallen. Ik was eerst ruim 10 kilo aangekomen en nu dus nog maar 9 kilo. Ik eet verder goed, houd me keurig aan het dieet, maar ja, daar zitten geen snelle suikers e.d. meer in. Kan dit kwaad voor de baby, omdat ik heb begrepen dat lijnen niet goed is tijdens de zwangerschap i.v.m. de afvalstoffen e.d.? Ik heb ook begrepen dat mijn baby voor de 40 weken wordt gehaald. Kleven er extra risico's aan een bevalling van een moeder met suiker? Ik heb overigens milde suiker en hoef nog niet aan de insuline. Mijn baby ligt nu nog in stuit, maar ik hoop dat hij nog draait voor een natuurlijke bevalling.
hoi, als je door gezond te eten wat afvalt is dat niet erg. Je moet niet expres gaan lijnen nu, maar dit dieet kun je prima volgen. Waarschijnlijk wordt je ingeleid omdat je kans hebt dat je kindje iets groter wordt dan gemiddeld. De bevalling zelf heeft verder geen extra risico's alleen na de bevalling moet je kindje in de gaten gehouden worden en worden zijn/haar bloedsuikers een paar keer gecontroleerd. Mirjam