Je kindje een tuigje of in de buggy?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Colour, 22 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Lieve iedereen,

Ik las dit artikel.

Kind aan riempje steeds normaler: 'Beter een tuigje dan een kind vastsnoeren in de buggy'

In de Apenheul zien de medewerkers het steeds vaker. Ouders die hun kind via een soort riem bij zich in de buurt houden. Het levert spot op: een kind is toch geen hond? Maar er zijn ook veel voorstanders, zoals pedagoog Bas Levering. ,,Beter een tuigje dan een kind vastsnoeren in de buggy”, zegt hij.

Een paar jaar geleden was een kind aan een tuigje of een riem aan de pols een uitzondering. Maar dat is veranderd, merkt de Apenheul. Op drukke dagen lopen er meerdere ouders met zo’n tuigje, dat moet voorkomen dat jonge kinderen weglopen. Kidsplaza uit Raalte, verkoopt ze en spreekt van een 'bestseller'. ,,Het wordt steeds meer geaccepteerd. We verkopen ook leuke exemplaren met knuffels er op, zodat je niet zo goed ziet dat kinderen een tuigje dragen. Dat is vooral om vervelende opmerkingen van omstanders te voorkomen”, zegt Linda Besten van de kinderzaak. ,,Want er zit toch een soort taboe op, bij sommigen."

Dusss
    Ik ben benieuwd naar jullie mening omtrent dit onderwerp .

Wat vinden jullie?

2. joepy

joepy Fanatiek lid

12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Er zijn situaties waarbij je ondanks je oplet en je kind vertelt waar die niet heen mag etc momenten dat je je kind snel kwijt raakt en het gevaarlijk is dan zou ik wel voor een tuig gaan ik twijfel er een te kopen , Mijn zoon is nu bijna 13 maanden maar liep al heel vroeg en kan nu al rennen maar luisteren lukt nog niet en hij wil ook niet in de buggy ,

Zelf vind ik dat je beide dingen niet moet misbruiken voor jou gemak maar je kind moet leren te lopen en te luisteren er zitten aan de buggy en riem als je kindje kan lopen beide vraagtekens aan maar we worden al jaren zelfstandig dus zal vast wel goed komen met de riem of buggy kids .

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik besprak al met mijn man, als onze zoon zo blijft als nu (overal en nergens tegelijkertijd zijn) dan gaat hij dus mooi aan een tuigje. Ik wil mijn kind niet uit het water hoeven te vissen omdat ik een seconde niet keek en meneer opeens op ontdekkingsreis was. :oops:

Athina, Madelie, Winter30 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn dochter is een wegloper. We oefenen al sinds ze los kan lopen met zelf lopen en vooral ook luisteren, maar ze heeft vlagen waarin ze gewoon begint te rennen en niet stopt. Al een paar keer bijna onder een auto gerend. En ze rent bv ook zo de supermarkt uit als ze weer zo’n ‘ik moet rennennnnnnn!’-vlaag heeft. Of bij het zwembad ineens de kleedkamer uit en zoeffff naar het diepe, in haar onderbroek en zonder zwembandjes...
    Dus wij hebben een polsbandje dat ik bv ook aan haar rugzak (met borstclip) kan vastmaken. Het is de consequentie voor als ze niet luistert en bv op drukke plekken niet mijn hand vast houdt.

Madelie, Winter30, Stampertje1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.281
    25.751
    113
    Mij lijkt het allebei prima. Ik snap ook niet waarom ‘vastsnoeren in een buggy’ nu opeens minder goed zou zijn. Ligt toch aan de situatie en je kind.
    Een kind wat net kan lopen heeft misschien we af en toe wat rusttijd nodig in de buggy. En een ontdekkingsreizigertje op een drukke plek heeft weer baat bij een tuigje.
    Een tuigje heb ik weleens overwogen toen mijn zoon net kon lopen en voor geen meter luisterde en dus op ontdekking ging. Maar uiteindelijk nooit nodig gehad en nu blijft hij keurig naast me lopen of geeft een handje. De buggy wordt ingezet als we wat verder weggaan.

Syane vindt dit leuk.
  6. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Hier hebben wij tuigjes. Als ik met drie loslopende kinderen met de metro ga vergeet ik er liever niet een op t perron omdat t mega druk is.

Heb ze ook wel gebruikt in de periode dat ze luisteren wat moeilijker vonden en wegrennen erg leuk. Inmiddels luisteren ze prima en blijven ze ook goed bij mij. Maar London is zo druk dat ik het voor mijzelf soms wel fijn vind dat ik 100% zeker weet dat ze er zijn. Zelf vinden ze het overigens prima en zijn ze super trots op hun mooie rugzakjes.

Whysteria, Lenaroos, Jo79 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb het niet gebruikt en idd mijn kind in de wagen gezet. Wandelen in het bos dan mocht hij niet te ver weg en was altijd relatief veilig. Het is een boef en heeft echt wel eens streken uitgehaald. Maar als je een paar jonge kinderen hebt dat kan ik me voorstellen dat het een goed idee is.

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb het gebruikt. Dochter liep alijd weg en was heel snel. Blij dat we het gebruikt hebben!

9. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Zelf niet gebruikt (wel buggy)
    Ik vind er niets verkeerds aan..
    Lijkt mij met meerdere jongere kindjes zelfs handig

10. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik vind het er altijd maar gek uitzien, maar inderdaad in een buggy doe je eigenlijk hetzelfde, alleen kan je kind dan niet zelf bewegen.
    Als je het zo bekijkt dan is het eigenlijk vrij normaal. en is zo'n tuigje veel gezonder, want dan krijgt je kind ook nog beweging. :thumup:

puzzelstukje, amdaa en autumn86 vinden dit leuk.
  11. Indire

Indire Actief lid

28 apr 2018
    338
    488
    63
    #11 Indire, 22 aug 2018
    Laatst bewerkt: 22 aug 2018
    Ik zat toevallig vanmorgen te bedenken hoe fijn dit zou zijn. Ik ben niet zo zeer bang voor weglopen, maar wel dat mensen met kwade bedoelingen mijn loslopende zoon meenemen.

Zou zelf overigens niet voor een tuigje gaan, maar voor een polsband die we samen dragen. Zie nu ook dat de andere kant om de buggy kan.

12. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik had zelf als kind een Mickey Mouse armband van zacht stof met klitteband met telefoondraad eraan waarvan de andere kant een armband van mijn moeder was. (We zaten dus aan elkaar vast met een armbandje). Ik liep ook vaak weg.

Als kind vond ik dat armbandje helemaal niet vervelend hoor.

13. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.540
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Ik heb bij beide dames een tuigje gebruikt. Vooral in wat drukkere gebieden of tijdens het winkelen. Best wel opmerkingen over gehad, maar ik was toch wel blij dat ik ze had.

puzzelstukje, Ysabella en DastyQueen vinden dit leuk.
  14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.976
    113
    Het is maar net hoe je kind is, waar je heen gaat en hoe lang je kind moet lopen.
    Als je zo ver gaat dat je weet dat je kind het waarschijnlijk niet vol zal houden, waarom geen buggy mee dan? Passen ook nog boodschappen onderin, hartstikke handig ;)

Als je kind heel graag wil lopen maar niet zo goed luistert nog, tja dan kan een tuigje een uitkomst zijn.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb het zelf niet gebruikt, maar ik heb er verder ook geen oordeel over als anderen dat wel doen. Ieder z'n ding toch? :)

16. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.203
    1.056
    113
    Vrouw
    Zelf niet gebruikt maar in drukke gebieden best handig hoor.

17. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Ik heb het niet gebruikt maar ik heb ook een plakkertje die zich het veiligst voelt aan mijn hand. Krijg ik trouwens ook regelmatig opmerkingen over.

Ik vind een tuigje er wel wat raar uitzien, maar dat ligt er volgens mij aan dat we het hier nog niet zo gewend zijn. Ik vind er verder niets van. Als ouders en kinderen zich er goed mee voelen, prima toch.

DastyQueen vindt dit leuk.
  18. rums

rums Niet meer actief

Whatever floats your boat

fafa vindt dit leuk.
  19. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Hier bij de oudste geen tuigje nodig gehad, die hield (en houd) nog steeds mijn hand of de kinderwagen vast.

De jongste loopt nog niet maar als het een weglopertje zou zijn zou een tuigje wel een uitkomst zijn op drukke plekken.
    Kan ze toch rond lopen zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze opeens weg is.

20. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Wij hebben nooit een tuigje gebruikt, maar beide kinderen zijn wel eens weggelopen. Echt als het druk is ben je ze zo kwijt, hoe goed je ook oplet. Dus ik vond een tuigje, kinderwagen of draagzak allemaal geen verkeerd idee. Maar net wat je voorkeur is en wat je kind het fijnst vind.

Deel Deze Pagina