Kijken jullie even mee? ( inkomen en uitgaven )

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #21 Mams136, 12 sep 2013
    Laatst bewerkt: 12 sep 2013
    Is je man ouder dan 23? Dan wordt hij namelijk te weinig betaald.
    1200 euro is onder het minimumloon.(bij fulltime)

Inboedel en brandverzekering zou ik je zeker wel aanraden.

Telefoon overstappen op Sim only zodra je kan. Scheelt je zo 80 euro per 2 per maand.

autoverzekering 110 euro PER MAAND?? Lijkt me niet toch?, Hier kun je flink op bezuinigen en dat bedrag weer investeren in verzekeringen.

Hier betalen we 165 per maand aan gas/electra (gezinswoning, boven enkel glas)

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Volgens mij is dat makkelijk te doen, maar ligt er ook een beetje aan hoe je leeft..

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik kom trouwens aan 1480euro vaste lasten ipv 1780 euro. Of ik zie het verkeerd:(

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik sta ook een beetje verbaast te kijken van 1200 eu? Is dit fulltime? En krijg jij studiefinanciering en heb je geen bijbaantje?
    Vind het ook nogal krapjes...

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Heb je trouwens bij de stuffie wel de toelage voor kinderen?

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

T is al gezegd maar je berekening klopt niet.
    Of je mist ergens een post van 300.

Ik hoop dat je een misberekening hebt, want dan hou je dus nog 300 extra over.

Daarbij mis ik de aansprakelijkheidsverzekering. Volgens mij ben je verplicht die af te sluiten.

Edit> nee niet verplicht, wel verstandig

7. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Het ligt er inderdaad aan hoe je leeft... maar ik zou daar niet mee rond kunnen komen al zou ik nog niet eens kleding of wat dan ook kopen. Ik betaal al ongeveer 320 euro aan boodschappen per maand, zonder luiers (voor 2 volwassenen en een peuter). Nu ben ik over het algemeen wel altijd thuis en werk ik 2 ochtenden op kantoor dus dan heb je ook meer boodschappen nodig maar denk dat het niet echt haalbaar is. Aan gas water en licht betaal ik 200 euro per maand. Maar ook omdat ik dus veel thuis ben en in de winter de verwarming altijd aan staat en nogal een liefhebber ben om in bad te gaan ;)

Dus een extra baantje erbij zou een heel goed idee zijn denk ik.

En over de verzekeringen, tja.... inboedel en aansprakelijkheidsverzekering heb je echt nodig, en een uitvaartverzekering. Erg riskant om dat niet te hebben.

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik vind het ook nogal krap, een keer een flinke tegenvaller en je hebt te kort.... Ik zou inderdad een extra baan zoeken, maar als je dan ook extra opvang moet regelen schiet je daar weinig mee op.

Jullie telefoonabbo kan denk ik wel wat minder? Evenals je auto verzekering....

Ben wel benieuwd naar je stage vergoeding.... Is die 100,- voor 40 uur? Gewoon benieuwd, ik vind het wel erg weinig, maar weet dat het niet verplicht is....

9. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Bedenk wel als je bijbaantje neemt, dit niet ten kosten gaat van je toeslagen.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Erg weinig! En waarom geen inboedel verzekering en aansprakelijkheid? Zo vreselijk belangrijk!
    En ik zou kijken of er dingen goedkoper kunnen zoals, stroom, zorgverzekering telefoon enzovoort.

11. A2CA

A2CA Niet meer actief

Even snel reageren, zal vanavond even goed kijken. Bij het eerste heb ik me inderdaad verrekend, zometeen even nakijken. Autoverzekering kan niet lager, hij heef 0 schadevrije jaren en hier zit ook de belasting in. Aansprakelijkheids verzekering heb ik wel 7 euro per maand heb ik bij schoolgeld geteld van 182 euro. 394 euro over zal dus iets meer worden, ik g fulltime na school dus moet kijken voor een baantje op zaterdag of avond, ik kom er zo even op terug als jullie het niet erg vind, tips en opmerkingen zijn in de tussentijd welkom.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat valt wel mee hoor. Wij werken allebei 4 dagen, gebruiken 2 dagen opvang (kdv en bso) en betalen maar 200 euro per maand aan opvang (al zal dat wel iets meer zijn nu omdat ik meer ben gaan verdienen, maar dat zie ik dan wel. Het loont voor ons dus wel om te gaan werken. En de man van TS verdient niet zo heel veel dus ik denk dat het voor hun ook wel loont).

13. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Dat zou ik echt niet kunnen! Ik zou als ik jou was eens beter bijhouden wat erin komt en eruit gaat via online bankieren, dan kun je zien wat je uitgeeft aan boodschappen e.d.

Wij zouden dit dus echt niet redden met zo weinig en we rijden amper auto en doen voor 4 mensen max 75 euro aan boodschappen.

Kortom; je gaat jezelf goed in de nesten werken op deze manier, of je moet er idd een baan bijnemen.

14. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wat ik zou doen:
    - goedkoper telefoonabonnement.
    - Uitvaartverzekering afsluiten
    - GWL: Wij zijn voor een tussenwoning 150 euro kwijt max. (is slecht geïsoleerd en ik ben de hele dag thuis).
    - Wij doen boodschappen voor 250 euro per maand. Dat is incl. luiers en verzorgingsproducten. Ja dan heb je weinig luxe producten zoals kratje bier etc. Maar goed het kan wel hoor. Gewoon slim inkopen.
    - Ik weet niet hoeveel je rijd, maar een 40 liter benzine kost je al minimaal 70 euro.
    - Kleding kun je evt. ook op bezuinigen. Je krijgt voor de kleine in principe (nu nog) kinderbijslag dus daar kun je een hoop kleren voor kopen.
    - Ik zou zorgen voor zoveel mogelijk spaargeld voor onvoorziene tegenvallers zoals een kapotte wasmachine.

Ja het is krap, maar als je goed oplet en niet te hoge eisen stelt kan het volgens mij wel. Goed je financiën bijhouden en bijv. je boodschappen geld per maand/week pinnen en in je portemonnee stoppen. Pinpas zoveel mogelijk thuis laten.

15. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Wij zouden dit wel redden... Maar het is maar net hoe je gewend bent te leven en of je bereid bent dat eventueel bij te stellen.

16. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Wel een flinke auto verzekering ook denk....

Zou toch veel lager kunnen???

Maare wij redden het met nog minder... en houden soms dan nog wat over aan t einde van de maand.

17. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar misschien valt het dus allemaal nog wel mee. 394 euro of 694 euro is een flinke verschil. Bij dat laatste zou je zelfs nog 100 euro kunnen sparen en zorgen voor goede verzekeringen.

Ik hoop het echt dat je het verkeerd betekend hebt.

18. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ts als je 700 overhoud is dat makkelijk te redden zou dan geen bijbaan nemen.

19. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Bij 700 euro is het inderdaad wel mogelijk ja. Dat scheelt even 300 euro ;)

20. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    ik zou een WA verzekering afsluiten. Als je kleine tegen de auto van de buurman fietst hoef tenminste niet zelf te betalen.

Deel Deze Pagina