Jeetje, ik begrijp de negativiteit rond die auto niet... Haar ouders betalen het, lijken daar geen problemen mee te hebben.. Ze pleegt geen fraude (tenzij het een auto vd zaak is), hij kost haar alleen benzine... Zolang ze niet rijdt, kost hij dus niks voor haar... En waarom zijn zoveel mensen tegen hulp van ouders? Mijn vader heeft ook altijd mijn auto voor me betaald omdat hij mij dat gunde! Als hij dat niet gedaan heeft, zou ik ook geen auto gereden hebben!
Vind trouwens de autoverzekering erg duur. Jouw auto staat op naam van je ouders dus de verzekering is alleen voor de auto van je vriend Er zit wegenbelasting bij maar die zijn voor een lupo niet zo hoog. Ik ben ook met 0 schadevrije jaren begonnen en heb echt nog nooit boven de 60 euro verzekering betaald hoor.
Die heb ik gelezen en ook je reacties dat je zelf al jong op jezelf woonde, maar dan nog ben jij niet degene die bepaalt wat haar ouders voor haar doen!
Ik had het ver fraude als zij een auto bezit en in de bijstand terecht zou komen. Ts gaf aan dat ze haar dan niks kunnen maken omdat ze hem op naam van haar ouders heeft gezet en ja......dat is nu eenmaal niet netjes. Verder moet ts helemaal zelf weten wat ze doet.
Nee klopt, dat is fraude.. Maar volgens mij kom je ook niet in de bijstand als je man nog een inkomen heeft? En volgens mij laat je het wel uit je hoofd om auto te rijden als je bijstand hebt....
Dan heeft TS helemaal een probleem. Dan missen ze gewoon de helft van hun budget. En een baangarantie na je opleiding is gewoon niet meer reëel. Lijkt me een hele goede reden om eens goed na te denken of TS dit allemaal wel wil doen. En ik snap het hoor, maar je moet gewoon realistisch zijn met dit soort dingen. Je hebt geen "recht", maar alles moet wel gewoon te betalen zijn.
Dat schreef ik later ook, dat bijstand ws niet van toepassing zou zijn. Maar waarom zouden mensen in de bijstand het laten auto te rijden?
Ik ben het helemaal met Strijkkraal eens! Het lijkt allemaal wel te kunnen, maar jullie inkomsten zijn zo onzeker, dat er straks gewoon veel weg kan vallen, en dan zit je mooi te koekeloeren. Zit zelf in de financiele shit dus weet waar ik over praat! Toen wij ons huis kochten, lachte de toekomst ons toe, en wij hadden wel financiele zekerheid. DACHTEN we. Wacht eerst eens even die loonsverhoging van je vriend af. En zoek een baantje, zodat je altijd iets hebt waar je op terug kan vallen. En die verhalen over "vroeger" die werken nu niet meer! Tijden zijn veranderd en worden steeds onzekerder voor iedereen. IK zou er iig, nog even mee wachten.
Volgens mij heb je het niet echt breed om dan (veel) auto te rijden.... Ik reageerde trouwens met mijn fraude opmerking volgens mij niet specifiek op jou hoor... Ik vind gewoon de ophef over de hulp van haar vader niet nodig en benoemde de fraude als voorbeeld...
Ja daar ben ik het verder ook mee eens! Ik vind het ook heel onverstandig om toeslagen bij je inkomen te berekenen! Hetzelfde als een hele dure hypotheek nemen die je alleen met 2 banen kunt betalen! Mij ging het echt om de ophef van hulp van haar vader en de auto.... Ik vind het ook niet verstandig om veel auto te gaan rijden als je het niet breed hebt, maar ik neem aan dat ts dat wel begrijpt en dat ze ook geen auto heeft om er rondjes mee te rijden voor de show... Wij zouden bijv ook echt niet zonder een tweede auto kunnen omdat naar het werk van vl geen ov gaat en ik zou met ov ook veel minder mobiel zijn voor mijn werk en kind.... Maar goed... Dat hebben we ook goed terug verdient en hard voor gewerkt!
Nouja goed, ik was over de fraude begonnen en dacht ff uitleggen hoe ik het bedoelde. Hoe ts dat verder regelt moet zij zelf weten. Ik ging door omstandigheden met 18 jaar uit huis en heb dus alles zelf geregeld, betaald en opgebouwd. Hard gewerkt om mijn eigen rekeningen te betalen en nooit afhankelijk van toeslagen geweest. Ik weet dus hoe lastig het is als je er ineens hoge lasten bij krijgt en ineens aan het eind van de maand elk dubbeltje moet omdraaien. Dit was 14 jaar geleden (poeh wat wordt ik oud hahahah) dus nog in een goede tijd. Het is onrealistisch te bedenken dat je er zo maar even een huur, verzekering en gwl bij kan hebben als je leeft van toeslagen. Hoe hoog het bedrag ook is wat je over hebt om van te leven doet er niet zo toe. Toeslagen en stufi kunnen wegvallen en dan zit je zwaar in de problemen. Als je inkomen zo laag is en je ineens een paar honderd moet betalen om ergens te wonen waar je vroeger gratis woonde is dat gewoon een omschakeling en zeker nu, erg gevaarlijk.
ik mis in t begin wel een aantal belangrijke vaste lasten waar je nu mss in je caravan geen last van heb maar straks met een woning wel hier een lijstje met wat lasten die heb die wij in ieder geval standaard habben in een huur woning,nu we kopen zijn er wat zaken verandert en hoe hoog die zijn is afhankelijk van waar je woont: huur stroom/gas water waterbelasting ziektekostenverzekering begrafenisverzekering gemeentebelasting autobelasting autoverzekering containers aan de weg tanken boodschappen inboedelverzekering wa verzekering inzittendeverzekering auto mss heeft iemand hier nog een aanvulling op maar kijk dit ook eens na voordat je gaat verhuizen en ik snap dat je uit die caravan wilt maar t moet haalbaar zijn aan de andere kant moet je anders je patroon van uitgaven eens kritisch bekijken en aanpassen wij zijn 7 jaar geleden begonnen met 1100 euro en hadden geen toeslagen maar hadden dan ook geen auto een auto is een luxe
Lieve meid, Ik begrijp heel goed dat je weg wilt. Wij hebben met onze dochter (tot 6 maand oud) op een studio gewoond van 35m2, hadden een mini keukentje en een eigen douche, wc deelden we. De stress die ik toen ervaarde was immens. We zijn uiteindelijk naar een 3 kamer appartement verhuisd (duur!) en een half jaar later weer verhuisd. Naar een 4 kamer appartement. Daarna 3.5 jaar later naar dit huis. En geloof me, hoe blij ik ook ben met de ruimte, financieel moeten we nu flink inleveren. Wij krijgen geen enkele toeslag maar hebben het niet altijd makkelijk. Juist niet. En zou ik wensen dat er voor mensen die overal tussen vallen eens wat was. Maar helaas. Daarom, denk ik, juist OMDAT je een vorm van toeslag ontvangt (straks ws. huurtoeslag, nu ws. zorg?) en je grootste inkomen qua toeslag wegvalt als je stopt met je studie, of klaar bent, het om welke reden niet haalt...en 500 euro is, geloof me, een immens bedrag! als je zo weinig totaal hebt kun je zo niet rond komen. Als dat wegvalt. Wat ik zou doen: eerst een baan zoeken, je kunt bijv. prima op koopavond en zaterdag gaan werken. Levert toch een paar honderd op. Misschien heb je wel 1 vrije dag per week? kun je dan evt. werken? Pas als je vriend ook meer verdiend zou ik dan serieus weggaan. Dan heb je extra: geld van jouw bijbaan, je vriend die 200? euro extra verdiend, dat dekt dan dat gat van 500 euro. Je vriend's auto zou ik wegdoen en in jullie auto gaan rijden waarbij je ouders de kosten voor hun rekening nemen, of evt. een brommertje nemen? Hoeveel kost het om het dak te maken? hoe oud is je dochter? je kunt ook je dak repareren. En het dan nog max. 2 jaar uitzingen, erbij gaan werken, en gaan leven zoals je zou gaan leven in een huurhuis. De rest sparen. Dan weet je ook zeker of je het 'kunt'. Het valt vaak niet mee als je zuinig moet zijn. Ik vind een kleine 700 euro op zich net kiele kiele, maar zeker niet te doen als je weet dat die 500 ooit wegvalt. Dan hou je maar een kleine 200 over en daar moet dan alles van, plus dat je ws. meer extra kosten hebt, zoals het lijstje hierboven. Dat gaat nooit van z'n leven van minder dan 200 euro. Succes met een beslissing nemen! wat denkt je vriend van dit allemaal trouwens?
Bedankt voor alle eerlijke reacties, even antwoord op een paar vragen. Het dak gaat ons 1200 kosten dan moeten we het nog zelf doen ook dus alleen materialen, het gaat om het hele dak 16 bij 4. Het dak lekt overal in de woonkamer, smorgens als het geregend heeft moet ik eerst alles opdweilen, door dat komt er al schimmel op de muren, Mijn vriend wilt hier weg, omwille van onszelf en onze dochter, dit is gewoon niet gezond. Hij denkt dat we het wel redden, er zijn immers mensen wat het slechter hebben. Onze dochter word in december 2. Nu leven we echt zuinig, mijn vriend heeft 400 euro over in de maand, en mijn stufi en stagevergoeding is ook over. Dat sparen we allemaal. We doen ook maar voor 50 euro in de week boodschappen, in de OP hebt ik alles veel ruimer gepakt want je weet maar nooit. Ik vind het erg fijn dat jullie met me meedenken, ik durf deze stap eigk niet te zetten omdat ik nogal een stresskip ben van redden we het wel? Maar ik weet dat ik ooit moet, we kunnen gelukkig heel goed met geld omgaan. Mijn vader betaald mijn auto omdat ik zijn enige kind bent, hij ontzettend veel van me houdt, omdat ik studeer en gewoon omdat hij het me gunt. Ik heb voorgesteld om het bedrag te betalen wat hij betaald maar dat wilt die niet, dat sommige dat niet kunnen begrijpen daar lig ik niet wakker van. Sommige ouders doen meer dan andere voor hun kinderen. En dat ik fraude pleeg, bel degene bij wie je moet zijn en geef het door zou mij een zorg zijn, er zijn ergere dingen in de wereld en ook ergere fraudes wat worden gepleegd.
als je alles zo goed voor elkaar hebt wat je hierboven zelf zegt hoe kan t dan dat we in je hele verhaal missen dat je verzekert bent voor een aantal dingen ook die verplicht zijn?? geen aanval maar ben er wel benieuwd naar
De enige verzekering wat je verplicht bent is aansprakelijksheid verzekering (wa) en auto. begrafenis verzekering doen we niet aan ( is eigen keus wat ook in familie voorkomt ) inboedel en brand verzekering hebben we niet omdat we dus in een krot wonen en is ook niet verplicht, je ziekenfonds ed zijn verplicht daar kom je niet onderuit. Die verzekeringen wat hier worden gezegd is verstandig. Mocht ik gaan verhuizen in iets waar normale mensen in leven en niet de mensen van 100 jaar geleden zou ik zeker brand en inboedel verzekering afsluiten.
inboedelverzekering is niet alleen voor je huis he dat is voor dingen die in je auto liggen of dingen die in je schuur staan nou ja moet iedereen ook zelf weten ik ben erg nieuwsgierig wat is de reden dat je geen begrafenis verzekering heb??zoveel kost dat niet in de maand en t scheelt de nalatende een hoop financiele ellende tenzij jezelf 10.000 op de bank heb staan voor je begrafenis
Een begrafenisverzekering hebben wel meerdere mensen niet. Wij ook niet. Waarom niet? Verzekeren doe je voor onzekere ongevallen, bv brand omdat er een kans is dat je huis afbrand en je waarschijnlijk geen ton(nen) op je rekening hebt staan om je huis opnieuw te laten bouwen. Dood gaan we allemaal, is dus niets onzekers aan en het principe van verzekeren gaat dus niet op. Je hebt twee keuzes, of je spaart het bedrag zelf bij elkaar of je spaart het via een uitvaartverzekeraar bij elkaar. Wij kiezen voor dat eerste, mede omdat je dan ook alle vrijheid hebt om de begrafenis zo in te richten zoals jij dat wilt.
100 euro telefoonkosten wow dat is echt heel veel geld! Wij hebben allebei een abonnement van 8 euro en mijn man heeft daar 300 belminuten/smsjes voor en ik 300 belminuten en 1000 smsjes. Dus daar zijn wij per maand maar 16 euro aan kwijt...