Hallo allemaal, Ik heb advies nodig. Maar zal eerst even het verhaal schetsen. Onze dochter is geboren na 33 weken zwangerschap met een keizersnede operatie ivm HELLP syndroom. We moesten van de Gynacoloog verplicht een jaar wachten ivm herstel van de baarmoeder aan de binnenkant en buitenkant van het lichaam. Dus moest verplicht aan de pil en condooms. Dubbele zekerheid. Ik ben in februari alvast gestopt met de pil. Om alvast inzicht te krijgen in mijn cyclus logica. Onze dochter is 30 april 1 jaar geworden. En vorige maand zijn we voor de 1e ronde voor een eventueel 2e kindje gegaan. Nu is mijn cyclus dus 35 35 35 en 34. Ik dacht.. Mooi stabiel. Ik heb serieus gedacht vorige maand dat ik zwanger was. Want ik was ruim over tijd. Helaas kwam mijn menstruatie na 46 dagen alsnog. Nu weet ik dus de komende maand echt niet wanneer ik mijn NOD zou moeten of kunnen verwachten. En wanneer het dan logisch is om mijn eisprong te verwachten. Ik zou best wat ovulatie testen er tegen aan willen gooien. Maar vanaf wanneer is dat logisch. Mijn 1e dag/laatste menstruatie was 12 augustus. Volgens mijn zijn de laatste week van augustus en de eerste week van september de grootste kanshebbers. Wat denken jullie? En vanaf wanneer zou ik zoiets kunnen testen? Ik heb hier geen enkele ervaring mee. De vorige keer, was het de eerste maand dat we ervoor gingen, gelijk raak. Alvast bedankt voor het mee denken!
Mijn cyclussen varieerden tussen de 28 en 43 dagen Idd erg lastig omdat je niet weet wanneer je eisprong is. Ik startte altijd rond dag elf met ovu testen, omdat ik niet weet of ik een korte of langere cyclus zou hebben Daarnaast temperatuurde ik, zodat ik zeker wist wanneer mn eisprong geweest was en ik mijn nod had
Ik had dezelfde strategie als moonlight. Alleen startte ik pas op cd 15 omdat mijn vroegste ei ooit op cd 17 was.
Oke. En dan reken je dus uit. 11 dagen na je eerste dag van je menstruatie als begindag van je ovulatie test?