lilypadz tegen lekken borsten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sarah1987, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Hey!

Ik heb vanmiddag lilyPadz gekocht tegen het lekken van mijn borsten. Dit zijn siliconen "stickers" die je op je tepels plakt. Hierdoor hoort het niet meer te lekken.

Lijkt een goed systeem, maar bij mij lopen ze vol. Als ik ze er dan afhaal moet ik echt een doekje bijhouden omdat het er dan uitstroomd!

Gebruik ik ze niet goed? Of zijn er meer die deze ervaring hebben?

Heeft iemand misschien andere suggesties? Gewone zoogcompressen vind ik erg duur en die zie je zo goed door je kleding heen.
    Inlegkruisjes gaan bij mij irriteren.

Alvast bedankt voor reacties!

2. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    wattenschijfjes?

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb de lilypads gekocht toen ik BV gaf..wat een ondingen!
    Altijd zat er maar eentje goed en de ander daar lekte t gewoon langs.
    Ook irriteerde ze enorm mijn tepel....nee dan maar zoogcompressen!

4. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Die lekken bij mij ook snel door, ook verplaatsen die erg makkelijk als ik bezig ben.....

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Geen ervaring met lilypadz, maar zowel positieve als negatieve verhalen gehoord.

Zijn wasbare zoogcompressen misschien iets voor je?

6. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    zijn die dunner? lekken die snel door?

7. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Ik heb bij mijn zoontje meer of een jaar de padz gebruikt en was er heel tevreden over! En mijn borsten waren absolut niet zindelijk ;) :) .
    Lily padz werken volgens het deurbelteckniek systeem, je legt je vinger in het midden van de pad (kleefzijde naar jou toe), brengt je vinger op je tepel en duwt, daarna vouwt de gehele pad zich rond je tepelhof en stukje borst. Hoe harde je duwt hoe straffer je je TSR kan tegenhouden, maw als je toch nog lekt heb je iets te zacht geduwt voor de sterkte van je TSR. In het begin is dat dus even zoeken. Ofwel kleven je padz niet meer genoeg, dan moet je ze eens grondiger afwassen; wassen met zachte zeep en warm water, daarna een keertje ontvetten met azijn, gewoon afspoelen en laten drogen aan de lucht, zo kleven ze terug zoals ze waren bij aankoop.

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dit heb ik dus ook allemaal netjes gedaan......maar hier werkte het gewoon niet. vanaf het begin niet trouwens...

9. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Het is bij mij nog niet zover maar ik kreeg de tip om gewone katoenen zakdoeken te gebruiken ;)
    Neemt goed op en maakt niet week ;)

10. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Wanneer gaan je borsten eigenlijk lekken? Die van mij blijven gelukkig nog droog. Ik wist dat helemaal niet. Is dat bij iedereen zo?

11. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ik had het al vanaf 17 weken, maar bij veel vrouwen komt het zodra het kind wordt geboren. Dan maakt je lichaam een stofje aan waardoor de boel op gang komt.
    Bij mij was het dus nogal vroeg, door de hormonen ofzo geloof ik. De verloskundige feliciteerde me, omdat alles blijkbaar goed werkt. Maar van mij had het mogen wachten tot de geboorte, want het kost een hoop tijd en gedoe.

Ik heb vanacht de padz gebruikt en ik denk dat ik ze alleen ga gebruiken voor s'nachts en als ik een strak shirtje draag. Ik voel me er nog niet helemaal vertrouwd mee en het jeukt ook een beetje.

Mijn borsten groeien nu ook best hard en moet die dus goed insmeren. De kleefkracht van de padz neemt daardoor af

Ik moet dus echt nog zoeken naar hoe ze goed te gebruiken

12. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik vond ze gewelig, maar gaf al een maand ofzo BV toen en toen lekte ik niet zo heftig meer. juist dan ben je wel helemaal klaar met dingen als zakdoeken en pads, wil je er een beetje normaal bijlopen! dus even wachten tot het ergste lekken voorbij is en dan nog eens proberen?

13. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    haha ja dan moet ik dus nog even aanrommelen met compressen e.d.

Bedankt voor al jullie reacties!

14. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wie weet trouwens wat de 'verduurtijd' is van die dingen? Ik had ze na mijn vorige zw-schap gekocht en na 3 maanden leken ze wel 'op'. Er was niet echt een plakkant meer en bleven ze dus ook niet echt meer zitten. Zit nu te twijfelen om gewone te gaan gebruiken of nieuwe te halen/vragen...

15. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen

16. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Natahalie: Ik weet niet hoe lang de jouwe nu 'stil' liggen maar kan dat van invloed zijn op het gebruik zeg maar? Die van mij zijn 1,5 jaar niet meer gebruikt. M.a.w. koop jij straks nieuwe of zijn de jouwe nogsteeds bruikbaar?

17. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    toen ik ze kocht vertelde die verkoper dat ze voor meerdere zwangerschappen gebruikt kunnen worden. Zolang ze kleven zouden ze moeten werken toch? Of even terug gaan naar die winkel en het voorleggen

Deel Deze Pagina