Hoi meiden, Het is een tijd geleden dat ik hier geweest ben. In oktober kwam ik erachter dat ik zwanger was van ons tweede kindje, wat waren we blij! Echter kwamen we er met de 10 weken echo achter dat het om een missed abortion ging. Mijn lichaam heeft nooit aangegeven dat het fout zat en ineens waren we van de roze wolk afgegooid. We hebben nog een week afgewacht, maar uiteindelijk ben ik op 14 december gecurreteerd. Wat een emotionele achtbaan was het! Ik was benieuwd hoe lang het hcg in mijn urine zou blijven en besloot een week na de curretage elke vrijdag een testje te doen. Vorige week was de test al zo licht dat ik er vanuit ging dat hij vandaag negatief zou zijn, maar dat is dus niet het geval. Ik vraag me af of het hcg hormoon nog zo lang een licht streepje geeft op een test. Misschien handig om erbij te vermelden: vanaf het moment dat ik er weer aan toe was om sex te hebben, hebben wij geen voorbehoedsmiddelen gebruikt. Ik dacht dat als mijn lichaam er niet klaar voor zou zijn, het toch nog niet zou lukken om zwanger te worden, misschien naïef om dat te denken. Ik heb dus ook nog geen menstruatie gehad sinds de curretage. Ik wil zondag nog een testje doen om te kijken of de test oploopt of afloopt. De bovenste foto zijn de testtjes van afgelopen weken. De onderste foto is de test van vanmorgen. Groetjes Pindatjuh
De nieuwe test lijkt donkerder dus dat lijkt mij niet van je vorige zwangerschap te zijn. Wellicht reageert de test op LH en komt je eisprong eraan?
Bedankt voor je reactie! Het zou inderdaad ook nog goed kunnen dat de test reageerd op lh, daar heb ik nog niet bij stil gestaan. Helaas heb ik geen ovulatietesten in huis, anders had ik er zeker een gedaan
Denk dat je beter even paar dagen kan wachten met testen inderdaad. Een ovulatietest kan ook reageren op hcg dus dat heeft geen zin. Ben benieuwd naar je test van zondag.
Huh, wat gek. Hij loopt inderdaad niet verder af. Zou het een nieuwe zwangerschap zijn? Ik zou inderdaad over 2 dagen nog eens testen. Hij zou wel langzaam moeten aflopen. (Of niet en dan ben je opnieuw zwanger!)
Laatste restje hcg duurde na mijn eerste ma best een tijdje eer t eruit was. Idd afwachteb of ze op of af gaan lopen
Ik besef me goed dat dit nog een restje hcg kan zijn, de curretage is nu ruim 5 weken geleden. Ik denk nog niet direct aan een nieuwe zwangerschap, maar ik vroeg me af of er zolang een licht streepje op kan blijven staan, want ik had eigenlijk wel een minder streepje of negatieve test verwacht, als ik kijk naar de test van 6 januari. Ik ga gewoon zondag testen en dan maar kijken of het lichter of donkerder geworden is.
Lief van je, Loetje! Dat zou natuurlijk helemaal super zijn, maar daar durf ik nog niet vanuit te gaan
Hoi meiden, Ik heb vanmorgen getest. Hij is lichter geworden, dus ik hoop dat mijn menstruatie eraan komt! Ook nog een cb digitaal gedaan en die gaf nog zwanger 1-2 aan, maar moest hier wel lang over nadenken. Ik hoop dat mijn cyclus binnenkort weer op orde is. Groetjes Pindatjuh