Hoi allemaal, Ik zit mezelf een beetje gek te maken nu. 31 dec (m'n NOD) had ik echt een super duidelijke positieve test (1e ochtendurine). Door nare ervaringen met miskraam en 'foute innestelingen'(vroege miskramen 1e wk na NOD) vind ik het allemaal super spannend en heb vanochtend weer getest in de hoop op een donkerdere streep. Alleen was ik met mijn slaaphoofd vergeten dat ik vanochtend om half 6 al een keer heb geplast. Daarna weer terug naar bed gegaan en liggen dommelen tot 9 uur en toen dus de test gedaan met 2e ochtendurine. Tussendoor alleen wat slokjes water genomen. O neeeee teststreepje is iets lichter dan die van 2 dagen geleden!! Moet ik me nou zorgen maken of komt het door het verschil van 1e en 2e urine??? Wie heeft hier ervaring mee, wie heeft weleens met 1e en 2e urine getest en het verschil gezien?
Kan zeker verschil inzitten, vooral als je zegt dat deze iets lichter is (hgc schommelt ook wat). Anders morgenochtend nog een keer testen?
Ja zal ik zeker doen! Vanavond maar vast een glas naast de wc zetten zodat ik het echt niet vergeet als ik weer zo slaapdronken ben (alhoewel door de stress ik dat nu waarschijnlijk echt niet zal vergeten) Ik zal even een foto proberen te uploaden...
Test van 2 dagen geleden (NOD) en van vandaag met iets lichtere streep (2e urine). Beide foto's vlak na testen genomen, om goed te vergelijken. Vinden jullie het verschil verontrustend?
Het kan ook zijn dat je teveel HCG in je urine hebt zitten aangezien je al een super positieve test gehad hebt!! Geen zorgen nog..
Ik vind je controle streep op de bovenste ook veel donkerder! Er zit nog wel eens verschil van test tot test.
Opgelucht! Vanochtend getest met 3 verschillende testen en het zit wel goed. Die van Test point gaf nu 2 bijna gelijke strepen gelukkig, maar beide strepen een stuk lichter. Vind het maar een slecht merk hoor dat het per test zo kan verschillen in kleur van controlestreep! Ik had gister ook nog kV 2v5 gehaald en beide strepen zo goed als gelijk. En clear blue indicator gaf 2-3 aan Ja beetje overdreven misschien al dat getest maar ik zal hier vast niet de enige zijn
Fijn dat ze nu weer heel positief zijn. En als jij je ee goed bij voelt moet je lekker zoveel testen doen als je zelf wilt. Al doe je er tien. Haha.
Je eerste test is in beide strepen donkerder dus ik zie geen reden tot paniek. gefeliciteerd! Hcg schommelt niet, dat hoort alleen te stijgen. De concentratie van je urine schommelt.
Ziet er goed uit hoor, de controlestreep is ook gewoon lichter, dus je urine is wat minder donker/geconcentreerd geweest. En wat Logan zegt klopt. HCG kan niet dalen als het goed zit, dus ook niet schommelen. De hoeveelheid water in je urine wel, waardoor de concentratie soms lager kan zijn.
hCG schommelt niet. In een goede zwangerschap verdubbelt hCG elke 48-72u. Doet het dat niet, dan is er reden tot zorg. Wat kan zorgen voor een lichter (lijkende) test, zonder dat het meteen zorgwekkend is: - minder geconcentreerde urine - minder kleurstof in de test Zodra je knaltesten hebt (en dat heb je TS) heb je het punt bereikt dat testen je niet verder kunnen helpen. Duidelijk positief = duidelijk positief. Je kunt nu niet anders dan wachten op de eerste echo.