Hulp nodig met mijn ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ReMa, 15 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ReMa

ReMa Lid

8 jun 2020
    66
    28
    18
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Kan iemand even meekijken met mijn ovulatietesten? Dit overkomt mij nu altijd en ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik heb nog nooit een knaltest gehad. Ik dacht dat hij nu wel een beetje aan het oplopen was (CD 15), maar dan opeens verdwijnt het streepje weer. 13 juni heb ik 's avonds nog één test gedaan, maar de streep was daar even licht/donker. Mis ik mijn LH-piek? Of is hij er überhaupt nog niet geweest en moet ik toch door blijven testen? Alle adviezen zijn welkom :)

Bijgevoegde bestanden:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.951
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Deze zijn allemaal negatief.
    Ik zie ook niet iets wat op een verhoogd lh lijkt.
    Waar zit je in je cyclus en op welke cd knalde hij de vorige maanden?
    Hoe lang is je hormoonloze cycli normaal?

3. ReMa

ReMa Lid

8 jun 2020
    66
    28
    18
    Vrouw
    Bedankt voor het meekijken. Vorige maanden heb ik de ovulatietesten niet gebruikt, dit is weer de 1e maand.
    Ik zit nu op dag 15 en mijn cyclus varieert tussen de 23 en 26 dagen.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.951
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat je dan te laat bent begonnen met testen.
    Stel dat je lf 14 dagen is, dan is je ei met een cyclus van 23 dagen al op cd 9 en je posi ovu op cd 7-8.

5. ReMa

ReMa Lid

8 jun 2020
    66
    28
    18
    Vrouw
    Maar op dag 7 was ik nog ongesteld, kan ik dan één dag later al een positieve ovulatietest hebben?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.951
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Ja

7. ReMa

ReMa Lid

8 jun 2020
    66
    28
    18
    Vrouw
    Oké, bedankt! Dan zal ik volgende ronde eerder moeten testen. Je zegt dat mijn ei er dus kon zijn op CD 9, is dit op zijn vroegst? Ik heb namelijk op deze dag voor de eerste keer na mijn menstruatie seks gehad, dus er kan alsnog een kans zijn deze maand? :)

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.951
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Ja er is dus wel een kans :)

9. ReMa

ReMa Lid

8 jun 2020
    66
    28
    18
    Vrouw
    Oké dank! Ik baalde al van mijzelf, dat ik te laat ben gaan testen. Vorige maand had mijn cyclus opeens een uitschieter (voor mijn doen) van 30 dagen. Daarom besloot ik deze maand toch maar weer te testen, omdat ik mijn ei goed wilde zoeken. Is het wel nog wel handig om komende dagen alsnog te testen, voor de zekerheid? Of is dat totaal overbodig nu?

10. ReMa

ReMa Lid

8 jun 2020
    66
    28
    18
    Vrouw
    Even een upje: Ik ben toch maar niet gestopt met testen, omdat het niet helemaal goed voelde. Ik wilde het zeker weten. Vandaag wilde ik de 'laatste' test doen, maar dit was het resultaat. Is dit dan de piek of moet hij nog iets donkerder worden? :)

Bijgevoegde bestanden:

• ovu.jpg
      ovu.jpg
      Bestandsgrootte:
      45,1 KB
      Weergaven:
      108
  11. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

4 apr 2018
    2.586
    2.098
    113
    Vrouw
    Ik vind hem positief. Hij is even donker als de controle streep

12. Olifantje92

Olifantje92 Fanatiek lid

16 aug 2018
    1.132
    540
    113
    Vrouw
    Had je nog doorgetest? Was hij alweer lichter? Deze onderste leek mij ook positief.

13. ReMa

ReMa Lid

8 jun 2020
    66
    28
    18
    Vrouw
    Ik ben nog verder gegaan met testen, de dag erop was het echt een knalstreep. Vandaag was het streepje een heel stuk lichter. Mijn piek heb ik dus gevonden! Alleen.. is mijn eisprong dan wel erg laat. Vorige maand was mijn cyclus 30 dagen, dus dan zou de LF prima zijn. Maar ik heb ook vaak maanden gehad met een cyclus van 23 dagen. Ik ben heel erg benieuwd hoe lang de LF nu gaat duren dan.

Bijgevoegde bestanden:

• ovu2.jpg
      ovu2.jpg
      Bestandsgrootte:
      46,9 KB
      Weergaven:
      45

Deel Deze Pagina