Doen jullie dit wel eens

Discussie in 'De lounge' gestart door rijswijkse, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik zat net in het verkoophoekje te lezen en me ogen gingen open van verbazing.

Nieuw jasje van een merk wordt aangeboden voor een prijs die op de site van het merk voor de helft weg gaat.
    Dus op de site wordt bijv voor 50 euro verkocht maar omdat het een oude collectie is voor de helft 25 euro en hier wordt het voor 45 euro verkocht.

Ook zag ik bij een andere advertentie staan nieuw kaartjes er nog aan maar je zag dat het duidelijk gedragen was.
    (je kan makkelijk het touwtje terug doen of veiligheidsspeld)

Op marktplaats zie je ook regelmatig dat mensen de dozen bewaren van speelgoed en zeggen dat het nieuw is wat dus niet zo is.

Ik was hier zo verbaasd over dus mijn vraag doen jullie dit wel eens?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Nee nooit

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik doe het niet ! en om die reden koop ik nooit tweedehands ;)

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Nee ik ben altijd eerlijk over hoe de staat is en ik kijk voor zover mogelijk hoeveel het nog waard is. Ga geen hoge prijzen vragen. Dan lijkt me ook niet dat je iets snel verkoopt.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Nee nooit

Maar ken er genoeg die het wel doen

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Bizar! Hoe bedenkt iemand het! Zoveel moeite voor een paar tientjes.

7. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik ben dan echt in staat om een berichtje te schrijven onder het topic maar kan me nog net inhouden:)

Dat die mensen niet eerst op internet kijken hoe duur het product is,makkelijk verdienen zeg.
    Nee zal het nooit doen zal me ogen uit me kop schamen(niet aangesproken voelen voor de mensen die het wel doen)

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat is dus de reden dat ik op internet nooit tweedehands spullen koop.

En nee, ik doe het zelf ook niet.

Op de rommelmarkt is dan weer een ander verhaal, dan kun je de spullen direct goed bekijken, dus daar koop ik wel eens wat.

9. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Kaartjes weer terughangen aan kleding?? Nee, daar zou ik nooit op komen.

Ik bewaar wel verpakkingsmateriaal, gewoon omdat je spullen dan netter kunt bewaren en ik vind het ook netter overkomen als je het dan weer verkoopt. Bijvoorbeeld schoenendoosje van dure schoentjes van mijn dochtertje of verpakkingsmateriaal van accessoires van een kinderwagen. Dat ziet er gewoon netter uit en je spullen blijven netter waardoor je het beter kunt verkopen. Maar ik zou dan niet net doen alsof het nieuw is. Vind wel dat het laat zien dat je zuinig op je spullen geweest bent en het dus nog in goede staat is. Alhoewel dat ook niet altijd bij iedereen op gaat...

10. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik meld wel altijd wat ik er zelf voor betaald heb (nieuwprijs) en dan zie ik wel wat ze bieden....

ik ga niet iets weg doen voor 3 euro terwijl het mij 60 gekost heeft en nog in prima staat is

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Tja, als ik iets te koop heb ga ik niet heel internet afspeuren om te kijken of t ergens in de aanbieding is.
    Ik zet de vraagprijs erop die ik wil, en zie wel wat men biedt.
    Het is n.iet mijn verantwoording als men.bereid is een X bedrag ervoor te betalen en.het blijkt ergens anders in de aanbieding, ik ben.niet babydump met de laagste prijsgarantie.
    Ik heb een bedrag wat ik ervoor wil hebben en als je dat er niet voor over hebt doe je t niet.

En aan iets gedragen de kaartjes weer hangen en het verkopen als nieuw vind ik niet kunnen, evenals met speelgoed.

12. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Nee, verkoop sowieso niets. Ik geef het aan familie/kennissen of gooi het in een van de rode kruis containers die hier staan voor kleding, schoenen en speelgoed.

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

nee precies.
    ik neem aan dat potentiele kopers zelf ook wel een beetje rondkijken wat er te koop is en waar het eventueel goedkoper kan, dat hoeft de verkoper toch niet te doen?

Hoevaak gebeurt het niet dat je iets heel graag wilt hebben, je het dan koopt in de winkel voor een bepaald bedrag en 2 weken daarna is het afgeprijsd, dan ga je toch ook niet terug?

Als ik al wat verkoop kijk ik eerst hoe het erbij staat. ik ben erg kritisch, als het duidelijk gebruikt is zal ik dat er ook echt wel bijzetten. Ik zou zelf ook niet willlen dat een ander me voorliegt.

14. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik verkoop ook geen kleding of schoenen. Geef het weg aan vrienden en bekenden. Heb gewoon geen zin om veel tijd en moeite te steken om alles online te zetten. Maar ik koop ook echt nooit tweedehands kleding. Volgens mij valt het te vaak tegen...

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik doe dat ook niet.. Ben altijd eerlijk over de staat van iets wat ik verkoop en verkoop sowieso alleen dingen die nog echt in hele goede staat zijn.

16. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ik koop wel is via internet, maar zorg altijd dat ik mijn zoekgebied klein houd zodat ik er makkelijk naar toe kan gaan om het te bekijken. Het is me nl al een paar keer over komen dat het op de foto het er prachtig uit zag en als ik daar kwam het er toch minder uitzag. Dan kan ik ter plekke zeggen of ik akkoord ga of niet.
    Ik zet er altijd bij of er oneffenheden aan zitten zodat de kopen niet terleurgesteld word als hij de spullen komt halen. maar ja het blijft een risico.

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik verkoop nooit spullen online eigenlijk.
    Als ik het wel zou doen zou ik gewoon eerlijk zijn natuurlijk...

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee ik ben altijd eerlijk. Wel zelf een paar keer de mist in gegaan (snif).

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Nee doe ik zelf nooit en ik ben eigenlijk ook nooit belazerd hiermee.....
    Maar ik vind wel dat dit het risico is van tweedehands kopen. Als je dit wilt voorkomen, dan moet je het ophalen. Kun je direct de staat van de kleding zien en altijd er nog vanaf zien.
    Maar ik vind het absoluut niet netjes, dat je kleding verkoopt die er niet meer uitziet, of er over gaat liegen!

20. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik koop het nooit en bied zoiets zelf nooit aan. Wel eens 2de hands spulletjes die gaan dan voor een prikkie weg! ;)

Deel Deze Pagina