Ja, ik kijk, ik zie en ik heb een mening. Soms denk ik 'dat moet ik onthouden' (leuke kapsels voor mijn dochter, handige klitteband schoenen op de dagen dat mijn zoon gym heeft, etc) en soms denk ik 'dat zou ik anders doen' (kinderen van 3 met speen, moeders die in de supermarkt geen nee durven zeggen als hun kind om snoep bedelt, etc). Ben ik nu ook door en door slecht?!
Nee natuurlijk niet...dat heilige gedoe hier altijd. Ik vind het juist goed, betekend nl dat jij over bepaalde dingen nagedacht hebt en dus goed weet hoe je iets wel of niet wil. Op het moment dat je denkt: hee een kind met oorbellen, dat zal wel een k*tkind zijn en je gaat het kind zo behandelen dan wordt het een ander verhaal.
Wat fijn zeg, deze opmerking! Kon zelf de woorden niet vinden. Ik erger mij aan het "koekeloeren" van andere mensen naar elkaar..het "gesmoezel"..uitlachen vanaf een afstandje.. Er is werkelijkwaar niemand beter of minder...dat hoogmoedige overal, bah! Heb het een hele tijd moeilijk gehad, daar niet negatief van te worden. Tjah, dat valt mij dan weer op.. toch probeer ik meer van het mooie weer te genieten.. Of een hondje dat voorbij loopt met baas.. een glimlach weg te geven, kost niets! Er is al zoveel leed in de wereld, gaan wij vrouwen ook nog eens zo lelijk tegen elkaar doen. Juist vrouwen zouden meer een team moeten vormen. Niet zo haten op elkaar.
Niet zo onzeker! Ik durf te wedden dat ze om heel iets anders lachen. Ik heb het eerlijk waar nog NOOIT meegemaakt dat volwassenen elkaar uitlachen van een afstandje. En zelfs al zou het zo zijn, trek je er niets van aan! Iedereen doet het naar eigen goeddunken. Het is praktisch onmogelijk om de perfecte moeder te zijn, maar ook best moeilijk om het echt te verkl*ten. Die anderen rommelen ook maar wat aan. Vertrouw op je eigen kunnen!
Ja, ik kijk ook altijd naar mensen, vooral in de tram of als je op een terrasjes zit of staat te wachten om je kind op te halen. Heerlijk, dat observeren. En inderdaad soms met een oordeel en soms vragend en soms negerend. Dus ja ook met andere ouders doe ik dat. Maar ik glimlach en maak meestal ook wel even contact met die ouders helemaal als het kind je al helemaal zit aan te staren en naar je lacht.
Wat zullen de moeders op de scholen wel niet denken als ik Vrij ben dan trek ik sochtends een jogging broek aan en haar vast en klaar haha .. Als ik niet vrij ben dan kleed ik mij gewoon aan .. Haartjes gedaan enzo .. Maar dat zal minder opvallen hahaha .. Ik heb er schijt aan dus .. Ze denken maar , ze kijken maar
Hier net zo hoor. Schijt. Er is een tijd voor alles. Helemaal op en top perfect de haren in de krul en make upje is het dus zo vroeg niet de tijd voor hahahaha!! In de middag maak ik alles weer goed
Ik wel hoor! ik zie ze echt nastaren.. Elkaar aankijken en dan ; hahaha ja echt he!! Pffff. Dan zie je ze bv naar kleding oid kijken van andere dames. Zooooo laag en kinderachtig. Zijn blijkbaar zelf onzeker. Anders doe je toch niet zoiets lijkt me...
Ohh jaa heerlijk ik bekijk altijd iedereen haha. Vooral als mensen er bijzonder uit zien. Of een enorme kont hebben ofzo. Klinkt niet aardig maar zo bedoel ik het niet. Vind het gewoon fascinerend en moet er dan naar kijken. Leuk hoe iedereen er anders uitziet. En zo ook moeders en kinderen. Ze mogen ook naar mij kijken Ik zal trouwens nooit iemand met minachting bekijken of uitlachen. Respect voor iedereen.
Ik kijk ook zeker weleens naar andere moeders en hun kinderen ik was laatst bij de mac en daar was een kindje van een jaar of 3 denk ik en die was aan het huilen en dreinen je kent het wel hij was gewoon moe denk ik en die moeder bleef zo rustig en praatte zacht tegen hem en tilde hem op en liep een stukje met hem ik vond dat zo knap en ja ik loop als ik mijn dochter s,ochtends naar school breng er ook niet al te best bij en ik heb daar toch echt schijt aan hoor ze kijken en roddelen maar een eind weg
Het is toch ook een beetje flauw om te gaan gniffelen omdat het plaatje in jouw hoofd past want een baby met oorbellen heeft aso ouders etc etc Ik neem aan dat het negatieve associaties zijn waardoor je zo moet gniffelen. Je hebt er zelf altijd zo'n moeite mee dat anderen neerbuigend tegen je doen omdat je gastouder/tbm ben maar je doet zelf precies hetzelfde en dat is iemand veroordelen en een negatieve stempel geven. Dat begrijp ik dan toch niet helemaal.
wie heeft het nu over aso?? Ik niet hoor. Zoals ik al zei heb ik er een associatie bij...dat hoeft toch niet per se negatief te zijn? Als ik op de psz een kindje in zo'n gaastra windjack zie lopen heb ik daar ook een associatie bij. Het is precies zoals ik zeg: het plaatje klopt, er hangt geen oordeel aan. Itt degenen die hier zo fel op reageren, want die gaan er blijkbaar vanuit dat ik daar allerlei negatieve dingen bij denk. En neerbuigend doen is totaal wat anders.
Niet echt, maar soms wel als ik ergens zit en er zit een andere moeder. Ik vind het wel interessant om te zien hoe zij met haar kinderen om gaat. En ja, daar oordeel ik ook wel bij Soms heb ik afkeurende gedachtes en soms juist vol bewondering. Dit gaat overigens meer over de omgang dus dan over hoe ze er uit ziet. Dat interesseert me echt niks.
Mee eens Als we naar de Efteling gaan, gaat de buggy mee. Die is het grootste deel van de tijd leeg. Soms wil de oudste van 6(!) er nog wel eens in zitten. Maar hij gaat eigenlijk mee voor als je jongste moe wordt.
Ik zie wel van alles, maar echt kijken? Nee, daar heb ik het veel te druk voor als ik met 3 kids op pad ben. En de buggy, ja, waar mijn andere kids er met 2 jaar al niet meer in zaten, zet ik rustig mijn kind van 3,5 er nu wel in. Daar heb ik mijn redenen voor en wat een ander daarvan vindt, tja. Boeiend.
Ik kijk ook. Ik vind dat leuk . Ik ben altijd nieuwsgierig naar wat andere kindjes aan hebben of hoe meisjes hun haar hebben. Ook kijk ik wel eens naar het gedrag van kinderen en hoe die moeder daar dan mee omgaat. Niet omdat ik het vermakelijk vind ofzo, maar soms doe je er ideeën door op.
Onze jongste was met 5 jaar ongeveer 1.05 m en 17 kilo, dus niet zo heel groot, alleen haar benen staken wel wat uit . Het kwam soms wel handig uit dat ik ze allebei nog op de fiets kon zetten, in sommige situaties wil je ze brengen met de fiets en halen met de auto, dat is niet handig als je oudste dan op haar fiets is. Nu kunnen we er niet meer omheen, de moederfiets is verkocht
Ja dan is het handig ja. Vond het gewoon grappig/opmerkelijk zo'n groot kind voorop.. Ben benieuwd of ik het over 3 jaar ineens niet meer onhandig vind