Hoi allemaal, ik ben 39 weken zwanger en 10 mei uitgerekend van ons 2e kindje. Onze 1e is geboren met 38 weken middels een inleiding vanwege hoge bloeddruk. Nooit ervaring gehad met een "normale" bevalling dus. We hopen dat deze geboorte natuurlijk verloopt, zonder medisch ingrijpen. Maar voor mij is dit dus allemaal nieuw. Ik let de laatste weken echt op elk pijntje, kloddertje slijm, harde buik, etc. Maar erg veel gebeurt er nog niet Maar sinds vandaag voelt mijn buik anders(ben zo bang dat ik het me verbeeld). Het is alsof er beton in gestort is, met zitten/liggen geen last, maar vooral met staan lopen voelt het zó zwaar aan! kindje ligt heel goed ingedaald en heb al weken last van een blaas die in verdrukking zit, dus dat voelt ook vervelend, maar dat gevoel is wel te onderscheiden van het trekkerige en harde buiken gevoel wat ik nu heb, eigenlijk hele dag al. Ook heb ik sluimerende hoofdpijn(maar kan ook komen door slaapgebrek). Ook heb ik de kleine vaker gevoeld vandaag. Mijn darmen zijn ook een beetje op de hobbel en heel erg honger heb ik ook niet(moet wel zeggen dat dochter een virusje mee genomen heeft van de psz). Jullie zullen wel begrijpen dat ik steeds ongeduldiger word nu 10 mei steeds dichterbij komt Vraag me af of er meiden zijn die deze symptomen herkennen? Elke bevalling is natuurlijk anders, kan nooit vergelijken. Maar vraag me toch af hoe jullie je voelden vlak voor de geboorte....
Mijn bevalling begon 's nachts en dag ervoor had ik ook zo'n zwaar/drukkend gevoel in m'n onderbuik dat anders was dan anders. Zegt helemaal niks natuurlijk over jouw bevalling, maar het zou zomaar kunnen! Spannend!
Ik heb van te voren niets gemerkt, mijn water brak dus was alert op weeen en die kwamen inderdaad (wel 6 uur later).
Ik lees even mee Ik ben morgen uitgerekend van mijn tweede. Vorige zwangerschap werd een keizersnede ivm stuitligging en ik heb nu dus geen idee wat er nu allemaal staat te gebeuren. Trekkige en harde buiken herken ik wel, maar dit heb ik nu al meer dan een week en dan vooral in de avond en nacht. Ook krampen die elkaar snel opvolgen, maar eigenlijk niets noemenswaardig. Ben benieuwd, merk nu wel dat ik wat ongeduldiger word, wat ik de hele zwangerschap niet hebt gehad.
Ik lees ook even mee! Zelfde situatie aan de hand gehad als ts. Kan je dus geen advies geven!! Ben inmiddels 40+6 weken zwanger van mijn 2e..... wachten duurt lang!!