Kijken vanuit ooghoek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kletskous, 2 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskous

Kletskous Actief lid

7 sep 2012
    226
    8
    18
    Friesland
    Ik post niet heel vaak iets, dus ik hoop dat het hier goed staat.

Mijn dochter van 2 jaar en ruim 4 maanden kijkt vaak (naar de tv bijvoorbeeld) uit haar ooghoeken. Ze draait haar hoofdje wat naar links (kantelt haar hoofdje niet, dus gewoon zoals wij doen als we links iets horen) en kijkt half zijwaarts naar het beeld vanuit haar ooghoeken. Het is een raar gezicht en ik zou er persoonlijk hoofdpijn van krijgen. Iemand die dit bekend voorkomt of er meer over weet?

Ze ziet trouwens prima naar ons idee. Ziet bijvoorbeeld een paard in de wei op grote afstand en vindt een vliegtuig in de lucht voor wij dat doen.

Alvast bedankt!

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Op die leeftijd zou het heel goed kunnen zijn dat het gewoon weer een "kunstje" is dat ze heeft ontdekt.
    Ik zou wel even nagaan of ze met beide oortjes even goed kan horen bijvoorbeeld. Als je dat, en het zicht, uit kan sluiten dan zou ik me er geen zorgen om maken.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Misschien vind ze het gewoon een relaxte houding of gewoon leuk. Of wat Linn84 zegt, een nieuw kunstje. Doet ze het al lang?

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik zou met de ogen wel oppassen. Bij dochter dacht ik ook dat ze goed zag maar dat bleek toch iets minder goed met 1 oog. Ze had +8 verschil tussen de ogen, dus lui oog. Als je het niet vertrouwd ff naar de ha, die kan evt doorverwijzen naar oogarts.

5. Kletskous

Kletskous Actief lid

7 sep 2012
    226
    8
    18
    Friesland
    Ze doet het al best lang. Voorheen was het wel meer dan nu, volgen mij. Ze lijkt het inderdaad een fijne manier van kijken te vinden ofzo.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Ik zou eerder aan haar gehoor denken, dat ze het niet goed hoort en dus haar oor naar het geluid draait.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.272
    6.180
    113
    Dit, maar ik zou de ogen ook laten nakijken, just in case. Mijn dochter ziet voor de buitenwereld ook goed, echter uit de oogtest bleek een zicht van 40 %.
    Kinderen kunnen veel verbloemen.

Deel Deze Pagina