De manier van hi hij het aankondigd vind ik wel vreemd, maar aan de andere kant als jij ergens inwilt is het toch logisch dat je wikt kijken.. En misschien kan er iets worden overgenomen ( gordijnen, lampen etc) Het was niet particuliere verhuur, maar dat ik en me moeder gingen verhuizen verwachtte we juist kijkers.. Mede voor overname van bepaalde spullen... Helaas werd er door de woningbouwstichting snders beslist... Die vond dat de materialen bij de woning hoorden... ( zelf aangelegde tuinverlichting, zelfaangeschafte zonnescherm )
helemaal bij een huurwoning! je maakt er geen winst of verlies op, want je hoeft het zelf niet te verkopen, dat moet die huurbaas doen. Als die mevrouw niet geinteresseerd is, is dat zijn probleem, niet het jouwe. Ik denk dat iemand die al heel lang heeft moeten wachten op een huurhuisje echt niet moeilijk gaat zitten doen over de "rommel" van een vorige bewoner, daar kijk je heus wel doorheen dat je moeilijk doet over het tijdstip (etenstijd) ja dat kan ik me voorstellen, maar voor de rest?
Je moet er niet zo'n drama van maken. Jij bent de huurder en de verhuurder is nog altijd de eigenaar. Waarschijnlijk heeft hij officieel wettelijk gezien niet het recht om te komen kijken met een nieuwe bewoner maar waarom zou je daarom in hemelsnaam zo moeilijk over willen doen. Toen wij uit onze particuliere appartement gingen kwamen er ook 2 weken voor de verhuizing kijkers. Had ik ook alles opgeruimd en schoongemaakt, tsja, het is niet anders.
Je doet echt moeilijk zowel bij woningbouw als particulier heb ik kijkers gehad voor we weg waren... Wel tijdstip in overleg met ons, dat mag je wel 'eisen' rest zou ik het snappen als je huurbaas je moeilijk vind doen eerlijk gezegd.
Ik vind ook dat je overdreven hebt gereageerd. Sterker nog, hij stond niet eens met de nieuwe huurder op de stoep maar wou overleggen dat hij met een potentiele huurder langs wou komen en wou overleggen wanneer. En dan blaf jij hem af? Het tijdstip komt niet uit? Maar 18:00 uur is ook niet goed want dan eet je. Een uur later is ook niet goed want dan gaat je dochtertje in bad. En weer anderhalf uur later is ook niet goed want dan wordt je dochtertje wakker? Wanneer moet hij dan langkomen Ik begrijp dat je druk bent met de verhuizing maar relax! Het is nog 6 weken tot 15 juli, je maakt je helemaal gek zo.
Ik vind dat je heel moeilijk doet. Toen wij via de woningstichting huurden is er ook een nieuwe huurder komen kijken, 2 keer zelfs, en hebben we besproken wat ze over kon nemen. Dat is toch normaal? En 5 weken voor de verhuizing al zo in de stress? Je hebt nog even hoor! En over het tijdstip dat de huisbaas komt, het komt jou volgens mij nooit uit... Niet zo moeilijk doen joh!
En als hij samen komt met een potentiële nieuwe huurder en eerst maar moet hopen dat zijn oude huurder de persoon wel goed keurt om binnen te komen is toch wel extreem. Doe je kostbare bezittingen in een doos en doe je ding en laat die mensen even 5 min door je huis gaan. Ze gaan echt geen laadjes open trekken.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind zelfs dat je het niet kunt maken om hem geen gelegenheid te geven het huis te laten bekijken door potentiele nieuwe huurders! Zonder afspraak voor de deur staan is niet netjes, maar dan maak je gewoon een nieuwe afspraak. Dat jij je opgelaten voelt bij rondslingerende rommel is niet het probleem van de huurbaas. Dus: of je ruimt alles op of je zet je er overheen.
Ik vind eigenlijk dat je daar weinig over te zeggen hebt in een huurhuis en dat je een nieuwe huurder keurt voor je hem/haar binnen laat vind ik ook wel lullig. Ik zou me echt heel erg naar voelen als ik bij iemand voor de deur stond als nieuwe huurder en ze zouden me niet binnen laten omdat ik er niet betrouwbaar genoeg uitzie naar hun smaak..
Ik denk dat je jezelf er gewoon even overheen moet zetten. Misschien kun je een ander tijdstip aangeven en van te voren met je man de grootste rommel opruimen. Wij hebben ook verschillende keren kijkers gehad, niet prettig omdat ik toen hoogzwanger was, heel misselijk en het ook nog te koop stond. Wij huurde toen en dan ruim je wel op van tevoren voor de verkoop. We moesten dan ook weg zijn. Maar als je logisch nadenkt is het natuurlijk wel redelijk dat hij eventuele huurders willen komen laten kijken. Zo heeft hij kans op een snellere verhuur, als hij pas huurders kan komen laten kijken als jullie weg zijn kan het maar zo zijn dat de eerste twee ofzo niet willen en zit hij met een leeg huis. Dus, niet te druk over maken en gewoon regelen wat nodig is
Ik vind ook dat je je ontzettende aanstelt. Who cares dat er dozen staan, dat is toch logisch? Jullie gaan immers verhuizen. Het is super kinderachtig zo moeilijk te doen over een bezichtiging. Verplaats je eens in zijn positie! Hier hadden we een huurwoning van de woningbouw en daar word je geacht ongeveer 10 mensen tegelijkertijd te laten kijken, lees gezinnen. Dit mag op een dag/tijdstip naar keuze, maar dit is wel verplicht en logisch toch? Dat het allemaal in overleg gaat, uiteraard, maar je gedraagt je nu een beetje als een heel onzeker, angstig typje en dat zegt meer over jou dan over je huisbaas, die het mijns inziens niet vervelend aanpakt. Is het nooit bij jullie opgekomen dat de huisbaas met een nieuwe huurder zou willen komen kijken? Dat zou ik nl nogal naïef vinden. Gewoon over je heen laten komen en je lekker verheugen op je nieuwe huis. Succes!
Goh ben je zwanger? Dan kan ik nog bedenken dat dit hormonen zijn die een loopje met je nemen... Nee even serieus.. Ik ben het eens met al het bovenstaande.. Die bezichtiging duurt echt 5 minuten, ze komen nergens aan en je huisbaas is erbij.. Even 10 minuten later eten dus eenmalig Succes met je verhuizing.
Afgezien van het tijdstip, heb jij als huurder geen recht om de eigenaar van de woning de toegang voor bezichtiging te ontzeggen. Je stelt je aan dus. Who cares dat er dozen staan, het is toch jouw eigen woning niet. En overigens heb jij geen enkele inspraak over wie hij in die woning wil laten wonen. Zijn verslaafde zoon of niet, dat is nou eens echt jou beslissing niet en vooral zijn eigen probleem. Daarnaast kan het misschien niet in het contract staan, ik vind het gewoon van goed fatsoen getuigen om een bezichtiging te bewerkstelligen.
Tijdstip was een beetje vreemd. Maar verder vind ik het heel normaal. Toen ik op kamers ging heb ik ook gekeken, ik wilde weten waar ik terecht kwam en hoeveel ik zou moeten doen. Dat er dozen staan, en volgens jou een zooi is, is toch heel logisch in een verhuizing. En een evt. huurder kan daar gelukkig heel makkelijk doorheen kijken. Dus gewoon over je heen laten komen, of je het nu leuk/moeilijk vindt of niet. Succes met je verhuizing!
Ik reageer van uit opening.s post. Vind ook dat je wat overdrijft. Kunnen ook voor delen aan zitten mensen eerder te laten komen hoe de woning er is en uit ziet. De verhuurder wil na dat jullie weg zijn waarschijnlijk gelijk de woning weer verhuren logisch toch!! Je hoeft niemand in je huis te laten maar je kan best wel even een afspraak maken voor bezichtigen ( vind wel normaal eerlijk gezegd) en tja hij mag hier na iedereen er in zetten die hij wil Dat je geen drugs verslaafde over je vloer wil daar kan ik ook nog mee in komen. Je belt hem om en zegt die en die dag is het mogelijk voor mensen om even te kijken in de woning. Misschien is het zelfs handig( of alles er uit halen wat je misschien niet mee zou nemen of misschien dingen kunnen laten hangen en volgende bewoners blij mee zouden zijn. Scheelt je weer werk.) Verhuizen is veel stress. Tijdstip van die man aan de deur is idd wat laat. Daar geef ik je wel gelijk in. HIj had beter kunnen bellen.
ik vind ook dat je raar denkt. punt 1 boeit jou die rotzooi. het is toch niet in jou belang dat de nieuwe huurder het neemt ja of nee? punt 2 het tijdstip: eet je toch een keer om half 6 of half 7? zon bezichtiging is hooguit een kwartier. krijgt je kindje niets van als het een keer wat later of eerder eet/douched/slaapt punt3: vooroordelen over een evt nieuwe huurder die je nog nooit gezien hebt en verder ook niks mee te maken hebt en krijgt. het zal mij een worst zijn wie er nu in mn oude huis zit al is het een compleet opvanghuis voor drugsverslaafden. dus hup kop op. niet zo moeilijk doen hoor. maakt het leven leuker!
Punt 4 wellicht wil de nieuwe huurder nog wel dingen van je overnemen die je toch al niet echt mee wil nemen (lees niet passende rolgordijnen, vloerbedekking, laminaat, gordijnen etc.)
Nou jij hebt totaal geen inspraak in wat de verhuurder komt doen, je huurt particulier en het is meer dan logisch dat hij geen maand huur wil overslaan. Als jij de 15de pas weg gaat, wil hij natuurlijk ook dat het vanaf de 15de weer verhuurd word.
Ik reageer puur op jouw vraag zoals in openingspost. Ja ik vind dat je je aanstelt! Kom op het gaat over een half uurtje. Zou jij je koopwoning kopen als je hem niet mocht zien? Is toch logisch dat "dat mens" (lekker aso trouwens) wil kijken? Zou jij toch ook willen? Wat maakt het uit dat het vol dozen staat? Gaat om het huis en de ruimtes. Kom op zet je erover heen.