Kijkoperatie, eileideroperatie en HSG

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Katalaya, 17 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb toevallig ook afgelopen donderdag een laparoscopie gehad. Ik had anti-stoffen van chlamydia in mijn bloed na 2x testen, dus wilde de gyn. een kijkoperatie voor de zekerheid.

Ingreep zelf & ontwaken uit narcose ging snel, om 11 mocht ik naar de ok en half 2 was ik wakker. Maar daarna ging het minder snel, we zijn pas om 5 uur naar huis mogen gaan. Ik dacht telkens, ik voel me goed genoeg om op te staan, maar nee hoor, na een paar tellen draaide de zaal heen en weer :) Toen maar rustig gewacht tot het echt beter ging, op weg naar de uitgang nog ff overgegeven in de prullenbak en toen snel naar huis, op bed liggen.
    De dag erna ging oke, pijnstillers gepakt en niet veel last gehad van de 2 wondjes. Nu gaat het prima, moet er wel aan denken om niet te hoog te reiken of om zware spullen te tillen. Manlief mag de doos met kerstspullen van zolder halen ;)
    Ik heb ook gehuild voordat ik de ok inging, het infuus werd gezet en ik hoorde een vrouw huilen en 'au au au au' roepen en ik dacht, wat doe ik hier .... ?

De uitslag was gelukkig goed, alles was vrij, er waren geen verklevingen, enkele kleine spotjes die ze meteen hebben weggehaald.
    Over een maand hebben we de volgende afspraak bij de gyn., kijken in hoever we een natuurlijke zwangerschap kunnen krijgen. Brrrr nu gaan we zeker in de percentages vallen ;(

2. PeTera

PeTera Actief lid

11 mei 2010
    318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja, ik heb nog een beetje last van wat afscheiding, heb niet gevloeid.

Komende week zijn mijn vruchtbare dagen, volgens mijn gyn. moeten we deze dagen juist extra benutten, omdat nu alles vrij is gemaakt en de kans groter is.
    Ik heb ook eens gelezen dat verklevingen als littekens zijn, je kunt ze verwijderen maar ze komen langzaam weer terug. Dus na een operatie heb je de meeste kanzen omdat alles wer open is.

3. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Ik moet me ook niet druk maken, tenslotte zijn de eileiders bij mij toegankelijk geworden door de HSG zelf en dat gebeurd relatief al niet vaak, meestal is er een eileider operatie voor nodig...
    Als je zwanger wil worden dan maak je je overal druk om...
    thanks voor je peptalk Katalaya.

Liefs Chelleke

4. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ petera. Ik heb hem ook donderdag gehad, toevallig zeg... ik vloei ook nog steeds, maar mijn ei was vandaag alleen vind het nog geen prettig idee om te vrijen omdat ik nog best vloei (bloed)
    verder heb ik ook weinig last van de wondjes, ze jeuken zelfs al dus das een goed teken.
    Mijn eileiders zaten verstopt maar zijn door de HSG tijdens de laparoscopie open gegaan dus das erg fijn nieuws.
    Vind het alleen een beetje een akelig idee dat ik nog steeds vaginaal bloed verlies...

Liefs Chelleke

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hoeveel bloed verlies je?

Bij mij was het vergelijkbaar met een lichte menstruatie.

6. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    ja bij mij ook, maar eigenlijk nog minder, kan bij wijze van een hele dag doen met 1 maandverbandje maar das niet hygiënisch ahaha, alleen in de schede blijft het bloeden... maar kan dat dan gewoon 3 dagen na de laparoscopie?
    omdat ik sommige meiden hoor vertellen dat ze er na 1 dag afwaren

7. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ja hoor. Hou maar rekening met nog een paar dagen nadruppelen.

8. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    t begint idd wat minder te worden, maar nu we toch hier zijn he haha nog een vraagje: de een zegt tegen mij dat ik de eerste dagen niet moet douchen en de ander zegt dat het geen kwaad kan, in het ziekenhuis hebben zeer niks over gezegd. hoe heb jij dit gedaan?
    Heb tot nu toe me gewoon gewassen en haren onder de kraan, maar das geen pretje haha.

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik mocht wel douchen en niet in bad en vrijen ovm infectie.
    Dat mocht weer als er helemaal geen bloedverlies was

10. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    thanks nanette dan ga ik me dus gewoon echt douchen hoor vanavond, ik laat gewoon de pleister erop...
    Wij hebben er voor gekozen om deze ronde even niet te klussen zodat alles kan helen. vanaf 1 januari verwacht ik mijn volgende cyclus en dan gaan we er weer voor..

Ps hoelang heeft bij jou de bloeding geduurd?

Liefs Chelleke

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Gewoon douchen, hoor!

In de folder van mijn zkh stond dat zolang je vloeit, gemeenschap of baden af te raden is.

Je zult zien hoe lekker je daarvan opknapt! Heb je nog pleistertjes op je wondjes? Dan kun je die na het douchen er meteen voorzichtig afhalen, en de wondjes een beetje schoondeppen. Ik heb er toen geen nieuwe pleistertjes meer op gedaan, zoek je grootste, a-seksueelste onderbroek op die je tot onderaan je borsten kunt optrekken. Lekkere losse joggingbroek aan, groot vest, dekentje, bankstel, afstandsbediening, kaneelthee, bediening en if-you-like: een dikke joint. ;)

12. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    hahaha katalaya dat is dus al wat ik ook doe , ja behalve die joint dan whahahaha.
    Ik heb er nu nog pleisters op maar wil idd na t douchen deze eraf doen. alleen overdag wil ik ze er nog op doen ivm schuren van de broek enz....
    het komt wel goed... is allemaal onbekend he en dan maak ik me snel zorgen mbt dat vloeien.

thanks
    x

13. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Goedzo. Uitbuiten die hap. Je bent Zielig!

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Regel is, geen sex tot je niet meer vloeit (ivm infectie).
    Niet zwemmen of in bad tot 2 weken na de ingreep (ook vanweg infectie).

Wat betreft de trilhaartjes. Die zijn superklein en dus super-gevoelig voor beschadigingen. Door- of openspuiten alleen wil dus niet zeggen dat alles weer functioneert. De verdenking op verdere beschadiging is natuurlijk ook afhankelijk van de hoeveelheid verklevingen die ze hebben aangetroffen... (en dat was bij mij behoorlijk)
    De slagingskansen van zwangerschap na het herstellen van de doorgang is 50%. Daar moet je je gewoon aan vasthouden en het beste ervan hopen. Garanties zijn er nooit, mar 50% is toch best heel veel!
    En mocht het niet lukken, dan zijn er ook nog andere mogelijkheden (IVF).
    Ik zou er zo relaxt mogelijk in gaan staan. Ook dat vergroot de zwangerschapskans!!!

15. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ merah: bij mij hebben ze verder helemaal niks gevonden. alles zag er perfect uit want in eerste instantie belde de gyn op met het nieuws dat er niets gevonden was, echter na een half uur belde ze op dat ze zich verlezen had en dat er wel iets gevonden was en dat dat idd die verstoppingen waren maar dat die met wat meer druk bij de HSG los zijn gekomen. verder zag alles er glad en netjes uit en hebben ze helemaal niets gevonden..
    we zien t wel..
    Ik heb natuurlijk heel wat meer hoop nu omdat ik al vanaf dat we gestopt zijn met de pil ( vorig jaar) een gevoel had dat het wel eens lang kon duren, nu heb ik dat gevoel niet meer, maar alle tegenstrijdige verhalen maken mij wel erg onzeker..

16. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Dames, ik merk dat ik mij veeeeeeel te druk maak. ik was net aan het lezen op een site en daar hadden ze het ipv over trilhaartjes over vangarmpjes... de gyn heeft vrijdag aan de telefoon verteld dat de vangarmpjes goed functioneerde en dat de eierstokken en eileiders prima beweeglijk waren... sorry dat ik jullie gek maak, maar ik wil zo graag na een jaar mamma worden

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Snap ik meid!
    Maar je moet je idd niet te veel gek-lezen.
    Er wordt zo veel geschreven. Er kan zo veel mis zijn of mis gaan... Heb vertrouwen in je eigen lichaam!
    Als je gyn zich in eerste instantie verlezen had dan lijkt me dat er niet heel veel mis kan zijn (zoals bij mij, daar kon je niet overheen lezen!).
    Probeer geduld te hebben en het rustig te laten komen. Anders is het elke maand weer een frustratie.
    Dit zegt dan wel een 'tante' die door schade en schande wijs is geworden... Ik heb me zoooooo enorm druk gemaakt.
    Maar het hielp niets ;)
    Hoop dat jouw trilhaartjes/vangarmpjes idd goed functioneren!!!

18. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    @ merah: dank je wel, je hebt ook gelijk..
    Fijn dat ik mijn verhaal even kwijt kon en even mijn vragen kon stellen. dank je wel hiervoor...

Ik ga nu even lekker douchen. misschien tot strakjes.

Liefs Chelleke

Deel Deze Pagina