Progesteronwaarden

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Koosje, Jun 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Ik lees soms zulke hoge progesteronwaardes tegen het einde van de cyclus (met eisprong). Ik ben bij de gyn met onderzoeken en ze is niet zeker of ik nu wel of niet een eisprong heb gehad deze maand (zonder medicatie, we zitten nog in het stadium ervoor) en ze wilde daarom Progesteron laten prikken op CD 20, bij een cyclusschatting van 26 dagen. Mijn waarde was 11, zij vond dat dit ook nog steeds kon duiden op dat er een eisprong is geweest...maar nu lees ik hier op de site wel waardes van 30 a 40 en hoger :confused: Wie weet iets meer van die Progesteronwaarden?
    Dank alvast.
    Koosje

2. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    OEPS....... :confused: :rolleyes: Zo belangrijk was het nu ook weer niet dat ik meteen 4 van dezelfde berichtijes moest plaatsen...sorry...ging iets mis met mijn compu.

3. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    Hoi Koosje, ik weet de algemene waardes niet, maar bij mij is het vorig jaar ook geprikt, en bij mij was het 33,8. Dit was toen normaal zeiden ze.

Kari

4. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Bij mijn laatste onderzoek in mei had ik 1 week na mijn ei een progesteronwaarde van 70. Als ik nu jullie berichtjes lees lijkt me dat erg hoog en vraag ik me weer af of dat wel goed is.
    Volgens de gyn was het goed.

5. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

een progesteronwaarde van onder de 20 is te laag voor een goede eisprong,
    alles wat daarboven zit is goed en heb je een goeie eisprong gehad

6. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Alles onder de 20..... :cry: ...dan heb ik dus nu 2 keer achter elkaar geen eisprong gehad. Na hoeveel maanden geen eisprong zouden ze dan met Clomid beginnen? Vind t maar knap lastig...was altijd in de vooronderstelling dat ik een eisprong had, ovutestjes gaf dit ook heel regelmatig aan...snap er niks meer van.
    Koosje

7. sam mv kylian

hoi koosje,
    sorry meid dat ik je zulk nieuws breng.

je loopt al bij de gyn of niet?
    ja, lees idd van wel.

ik denk als ze een paar keer deze waardes heeft dat ze toch wel met verdere behandelingen (clomid)gaan starten en anders erom vragen

succes en sterkte meid

8. Niet meer actief

hoi meid
    idd
    onder de 20 kun je niet spreken van een goede eisprong
    hij moet minimaal 30 zijn
    en het liefst natuurlijk hoger des te beter de eisprong is
    maar 30 is al wel goed
    succes meid

9. sam mv kylian

hoi meid, 70 is perfect hoor, en niet te hoog,
    de laatste keer bij mij prikken was ie 106.3 en was een superei geweest volgens de gyn :)

10. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Ik had nu met arts ass afgesproken dat ik nog een maand zou gaan temperaturen en dan wanneer er dan een eisprong geweest is de volgende maand een samenlevingstest. Nu denk ik 'als er 2 keer achter elkaar geen eisprong is, waarom dan niet meteen starten met Clomid'. 21 juni moeten mijn mannetje en ik toch naar de 'baas'-gyn dus dan bespreek ik dit toch nog maar eens...vind starten met Clomid ook wel eng...raakt daardoor de hele hormonenbalans niet (nog meer) verstoord? kan je lichaam het natuurlijke proces daarna weer oppakken, ik bedoel kan je lichaam daarna weer zonder? Gek he, t is een middel dat kan helpen maar het voelt zo als het zelf moeten doen... :(

11. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Ik had nu met arts ass afgesproken dat ik nog een maand zou gaan temperaturen en dan wanneer er dan een eisprong geweest is de volgende maand een samenlevingstest. Nu denk ik 'als er 2 keer achter elkaar geen eisprong is, waarom dan niet meteen starten met Clomid'. 21 juni moeten mijn mannetje en ik toch naar de 'baas'-gyn dus dan bespreek ik dit toch nog maar eens...vind starten met Clomid ook wel eng...raakt daardoor de hele hormonenbalans niet (nog meer) verstoord? kan je lichaam het natuurlijke proces daarna weer oppakken, ik bedoel kan je lichaam daarna weer zonder? Gek he, t is een middel dat kan helpen maar het voelt zo als het zelf moeten doen... :(

12. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht

13. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    WAUW...RESPECT! :confused: :confused: :) 107......met die supereieren moet het toch gewoon lukken, wordt een supermannetje of vrouwtje ;)

Ennuh....sorry...mijn compu doet echt gek....geen poging tot opdringen, die 4 mailtjes hetzelfde achter elkaar :)

14. sam mv kylian

:)

haha helaas is die niet bevrucht, das alweer 3 maanden geleden van die hoge waardes ;)

enne ove rje vraag of je lichaam het daarna were zelf kan doen, ja hoor, das geen enkel probleem.
    en clomid is nog niet echt een hormoon, het zorgt ervoor dat eitjes die normaal niet doorgroeien dan wel doorgroeien naar een mooie eisprong.

wat niet wil zeggen dat het niks met je lijf doet want dat doet het zeker.
    maar heeft geen gevolgen voor je cyclus hoor

Share This Page