Kijkoperatie endometriose

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lauraw25, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    Hoi Hoi,

3 oktober krijg ik een kijkoperatie ivm waarschijnlijk endometriose.

Wie heeft ook een kijkoperatie gehad?
    Wat was de uitslag daarvan?
    Hebben ze iets kunnen vinden/zien?
    Hoelang duurde het voordat je daarna zwanger was?

Liefs Laura

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Hoi Laura,

Ik sta ook op de wachtlijst voor een kijkoperatie ivm endometriose. Waarschijnlijk ook rond begin oktober. Heb het nog nooit eerder gehad dus ben benieuwd hoe het gaat zijn. Wij proberen ook zwanger te worden, hopelijk is het na de operatie snel raak en blijft de endometriose weg.

Hoe zien jouw echo's er verder uit? Heb je ook een mri gehad?

3. Lauraw25

Lauraw25 Actief lid

8 dec 2012
    290
    1
    0
    Hey!

Dat is toevallig!
    Ik heb een aantal inwendige echo's gehad en die zagen er goed uit. Mijn baarmoeder ziet er goed uit en verder geen cystes, vleesbomen etc.
    ik heb geen MRI gehad, jij wel? Was er iets te zien?
    Ik heb ook een echo gehad met gel, was ook niks op te zien.
    Ik heb vooral erge rechterschouderpijn en jij?

4. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Mijn vriendin heeft dit. Zij heeft al een kijkoperatie gehad en morgen wist alles schobbejakken en weggehaald. Daarna 'mogen' ze het zes mdn proberen en als dat niet lukt wordt het ivf. Heel veel succes!

5. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Heb heel wat inwendige echo's gehad en daarop zijn op beide eierstokken cystes te zien. Die gaan ze tijdens de operatie proberen zoveel mogelijk te verwijderen.

Heb ook een mri gehad maar daar was hetzelfde op te zien als de echo's, die cystes dus. De gyn verwacht wel dat ik ook verklevingen heb omdat 1 van mijn eierstokken klem zit achter mijn baarmoeder.

Ik vind het heel erg spannend allemaal... Hoop echt dat het slaagt en helpt om vruchtbaarder te worden. Wij mogen het na de operatie in principe nog een jaar proberen tenzij het slechter gaat met me. Dan duiken we het ivf traject in.

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    De schouderpijn heb ik trouwens niet maar is wel heel herkenbaar bij endometriose.

Deel Deze Pagina