hallo iedereeen!!! vanaf wanneer legde jullie jullie kindje in een peuterbedje?? we zijn aan het kijken voor een bedje... maar de normale 1 persoonsbedjes zijn zoo grooottt haha ons meisje is 2... maar ze hebben ook kleinere peuterbedjes... wat is het verstandigste?? en iemand een idee waar je een leuke betaalbaar bedje kan kopen??
Giorgio was net geen 1,5 toen hij voor het eerst in een peuterbed ging en ging perfect en nu nog steeds geen problemen mee bij de ikea heb je leuke voor super weinig KRITTER Bedframe met lattenbodem - blauw - IKEA deze hebben wij
dat is idd niet duur! en een leuk bed!!! ging jou kindje nooit uit bed stappen en aan de wandel?? en ik ben zo bang dat ze snel uit bed gaat vallen! maarja dat is gwoon een kwestie van wennen, en eerste dagen/weekjes matrasje erlangs voor t geval ze wel gaat vallen.. in het ledikantje vind ik eng aan et worden... ze klimt eruit!!!
gek genoeg is hij er nog geen 1 keer uitgekomen * afkloppen* als hij wakker word roept hij netjes ''mama, mama'' en als ik dan de kamerdeur open maak dan pas komt hij uit zijn bedje en niet eerder is echt een heel degelijk bedje. een lattenbodem kost bij ikea ook maar iets van 9,95 en een matras van prima kwaliteit ook rond de 60 euro. ben je voor zoiets 150 euro klaar
met haar 2e verjaardag. waarom? eerlijk gezegd; omdat ik het leuk vond. hoe het gaat? perfect vanaf de eerste dag is ze supertrots. ze heeft nog wel een zomerslaapzak aan omdat ze anders bloot ligt. Bedje via marktplaats gekocht.
Mijn zoon ging met 2 jaar over naar een peuterbedje omdat zijn zusje op komst was. Vanaf het eerste moment geen probleem geweest. Hij kon zijn kamer niet af omdat de klink van de deur omhoog stond. Hij komt nu alleen zijn kamer af als zijn lampje gaat branden. Die afspraak hebben we ruim een jaar geleden gemaakt en hij houdt zich en nog steeds aan
Ook hier met haar 2e verjaardag. Ze kreeg al ZO veel speelgoed dat wij dat niet ook wilden doen. Via marktplaats een little tikes prinsessenpeuterbed gekocht. Disney Princess Toddler Bed - Little Tikes (marktplaats!!) Aanvankelijk bleef ze in bed roepen... Maar na een tijdje ging ze zelf op dr kamertje spelen of een boekje lezen 's ochtends. 's avonds nooit problemen gehad met uit bed komen. Nu is ze 4+ en zijn we langzaam aan naar een groter (en bij voorkeur hoger) bed aan het kijken. Het little tikes bedje is denk zo'n 15-20cm hoog op de enige plek waar ze er evt uit zou kunnen rollen. Rest van de rand steekt boven het matras uit. In 2 jaar is ze er 1x uitgevallen... Dus dat valt alles mee. En beter uit bed vallen dan uit het ledikant uiteindelijk Zijn nu aan het kijken voor een bed waar je onder kunt spelen omdat ze maar een klein kamertje heeft en dat wordt gevoelsmatig natuurlijk steeds kleiner.
Mijn dochtertje was 2,5 jaar toen we besloten voor haar de overstap van babyledikant naar groot bed te maken. We hebben via Marktplaats een mooie halfhoogslaper (90x200) gekocht (75 euro) en deze in het wit overgeschilderd. Het gaat prima: wanneer ze wakker is roept ze altijd mij of m'n man. Pas wanneer een van ons er is, klimt ze uit haar bed. We hebben bewust niet voor een peuterbedje gekozen omdat we een paar jaar later dan alweer een groter bed zouden moeten kopen.
dochter was 2j2mnd toen ze overging naar een groter bed, maar omdat ze heel klein was (iets van 82 cm toen) hebben we gekozen voor een mee groeibed. iets breder dan een ledikantje en iets langer volgens mij 85x135. De minnen van de ikea, fijn door de hogere randjes. Dochter is er nog nooit uitgevallen en ze is erg actief tijdens het slapen . dochter stoote in het ledikant steeds vaker haar hoofd en ze moest er toch uit vanwege komst broertje.
Dochter ging met 2,5 over van ledikant (laagste stand en voorkant eraf ) naar halfhoogslaper met speeltent eronder. Nooit geen problemen gehad en ze is anderhalfjaar verder nog erg blij met haar bed
MAMMUT Babybed - blauw - IKEA deze hebben wij, 1zijkant eraf gelaten. Met ong 19maanden erin gegaan omdat zn ledikant uitklom met slaapzak en al. En we moesten toch bedje bijkopen ivm lydia. Hij komt er nog weleens uit en rolt er weleens uit maar slaapt dan op de grond verder. Onderste rondjes van de poten passen er niet onder omdat bedje dan net te lang is
Onze dochter is met 1,5 jaar overgegaan naar een peuterbedje, daar we in februari een kleine verwachten. We wilden haar ruim van te voren overleggen, zodat ze hier aan gewend zou zijn, zodat haar ledikant doorgeschoven kan worden. We hebben een bedje van marktplaats: Ikea - Vikare met uitvalhekje.
zoon heeft hier nooit in peuterbed gelegen. Hij is van ledikant naar 1persoons kinderbed gegaan. Vond een peuterbed iets té. Bedoel meer kwa kosten. Na peuterbed zal je toch echt een keer een groot bed moeten kopen. We zwemmen niet in het geld dus hebben we die peuterbed-stap maar overgeslagen en hij slaapt echt super in het grote bed. Is zo trots als een pauw! Wij hebben dat omkeerbare bed van Ikea (eerst laag en na paar jaar omdraaien en heb je een half hoogslaper)
Wij hebben voor Robyn ook rond haar 2de verjaardag een groot bed gekocht (gewoon een 1-persoonsbed). Ging ook vanaf 1dag goed. En wij hebben het ook gedaan omdat we het gewoon leuk vonden. Wel hadden we het ledikant nog even laten staan voor het geval het niet goed zou gaan. Ze is er heel lang niet zelf uitgekomen, maar ging gewoon spelen/zingen/kletsen in bed. Sinds een half jaar komt ze er wel zelf uit, dan komt ze 'smorgens naar ons toe en komt nog even bij ons liggen.
Ons zoontje ging met 23 maanden over naar een peuterbedje. Wij vonden een 1 persoonsbedje ook veel te groot. Het peuterbedje schuift straks gewoon door naar de jongste. Bij Ikea krijg je leuke en goedkope bedjes. Wij hebben er 1 van de babydump. Dit bedje Coming Kids Junior Bed 70-150 Wit | Junior - Tiener | Baby-Dump Voor het eruit vallen hebben wij er zo'n zijhekje van de ikea voor. Hij is er nog nooit uit gevallen.
Onze oudste is rond de 14 maanden al overgegaan naar een peuterbed. Ik was toen zwanger van de tweede en we waren bezig met een nieuwe kamer voor hem. Bed gekocht en hij wilde er meteen in. Kijken hoe het gaat...prima....laten dan. HIj is er nooit uit gekomen. Voordeel was dat hij dus ook echt niet het idee had plaats te moeten maken voor onze tweede zoon die geboren is toen onze oudste 18 maanden was.
volgens mij was mijn dochter 1,5 In ieder geval een paar maanden voor ze 20 maanden was want toen werd mijn zoontje geboren en toen was ze al over. Wij hebben zo een meegroeibedje. Persoonlijk vind ik een eenpersoonsbed ineens zo groot lijken.
Ons zoontje is met 25 maanden overgegaan naar een juniorbed. Hij klom uit zijn ledikant en kon er zelf niet meer inklimmen.. dat vonden we wat sneu Tijd voor een bed waar je zelf in en uit kan komen. De eerste avond is hij er twee keer uit gevallen (geen uitvalbeveiliging. Eén keer gehuild).. de tweede avond 1 keer (niet gehuild, wel boem gehoord) daarna nooit meer. Ik vond een juniorbed leuker en fijner omdat hij nog best klein was en we hadden al een tweede kind dus 'weggegooid' geld zou het ook niet zijn. We hebben een wit bedje van Bobita gekocht. Niet heel goedkoop maar het moet ook een paar kindjes mee. Dochterlief blijft voorlopig gewoon lekker in haar ledikantje... ik hoop dat ze er nog lang in wil blijven!
Hier een meegroeibedje van Ikea. Niet duur en supersnoepig Ze is overgegaan met 2 jaar en een maand. Vanaf dag 1 geen probleem.