Ja daar is ie weer....weer een topic maar ik open toch even apart een topic met mijn specifieke vragen omdat ik na een poosje googlen er niet achter kwam en ik graag van mensen zelf hoor of ze dingen herkennen of juist niet. Komt ie: 5 a 6 dagen voor NOD zit ik nu. NOD is ongeveer 25/8. Normaal na eisprong meestal de week erna in rechterborst beurse pijnlijke plek tot aan menstruatie. Daarna is ie weg. Verder nooit last van gespannen borsten of dat het bij aanraken zeer doet. Deze maand onwijs veel gevreeën tijdens vruchtbare periode dus wel een wat vergrote kans op zwangerschap. Vlak na wat ik denk dat ongeveer mijn eisprong moet zijn geweest (dag of 3 erna) kreeg ik onwijs gevoelige borsten, aanraking deed zeer, dat heb ik normaal nooit, namelijk nu ook in de linkerborst pijn, niet alleen die beurse plek rechts. Het was een paar dagen ietsjes minder, ik dacht, nou het zal toch wel niet zo zijn, nu vandaag toch weer last in beide borsten, voelt gespannen en bij druk erop gevoelig. Vanavond paar menstruatie krampjes. Verder sinds vandaag ineens een aambei. Heb al twee kids en ben daar wel gevoelig voor (paar maanden terug met curanol gesmeerd en toen was het weer weg hoewel het wel sluimert altijd) maar echt 1 die pijn doet en jeukt. Ook erg last van rusteloze benen (mede ook door staan met werk kan dat zijn), iets wat ik tijdens mijn zwangerschappen erg tegenkwam, daarvoor ook al, maar nog meer door de hormonen. Ook last van mijn nierflank, ook iets wat ik erg had tijdens mijn zwangerschappen en nu eigenlijk heel af en toe nog maar verwaarloosbaar. Samenvattend: krampjes beetje, gevoelige borsten, aambei, rusteloze benen, nierstreek gevoelig geweest. 5 of 6 dagen voor NOD. Is er iemand die weet of dit kan wijzen op zwangerschap? Ik snap dat niemand hier een pasklaar antwoord heeft, maar ik hoor graag of er mensen zijn die al zo snel van de hormonen last hadden (dus voor dat ze konden testen al) in de zin dat de al bestaande fysieke zwakheden snel kwamen opzetten en last gaven. Hoop op wat reacties! Bedankt dames!
Het zwangerschapshormoon hCG wordt pas aangemaakt na de innesteling. Deze vindt gemiddeld plaats tussen 6dpo en 10dpo. En dan duurt het even voor je het in je systeem hebt. Vandaar dat je pas in de buurt van je nod een streepje op een test krijgt. In elke cyclus, na de eisprong, is het het hormoon progesteron dat voor de klachten zorgt. Of je nu zwanger bent of niet. Met andere woorden: op basis van klachten en symptomen valt echt niets te zeggen. Het enige wat je iets zegt is een test en die kun je over een dag of drie wel eens doen. Succes!
Dank voor je snelle reactie Hilly! Ik weet inderdaad dat hcg nog niet in grote getale aanwezig is op dit moment, of als ik zwanger ben dat het nu zou moeten starten. Jammer dat progesteron zo verwarrend werkt ! Was vooral benieuwd naar ervaringsverhalen hieromtrent...maar ik snap dat dat nog niets zegt... Hoe dan ook, ik hoor t nog steeds graag mocht iemand input hebben haha
Lichaam zit vreemd in elkaar, vorige maand barstte ik van de symtomen, ging er echt raar aan toe in me lijf. Dus ik positief, helaas toch ongi. Nu deze maand: helemaal niks nada noppes... vandaag wachten wat er gaat gebeuren. Oftewel ga aub niet uit van je symtomen want dat zegt echt helemaal niks
Oke... Nou inderdaad maar afwachten inderdaad! Bij m'n twee zwangerschappen had ik eerste keer geen idee dus niet opgelet heel erg (behalve de donkere randen om tepels) en tweede keer enkel hoofdpijn en verder ook niet veel. Bij no 2 had ik tot 14 weken geen andere borsten maar bij no. 1 juist vanaf over tijd jeukende borsten vanwege de groei! Heel verschillend! Ga morgen ochtend testje doen vd kV .. Toch nieuwsgierig !
Laat je t weten? Succes! Hier mega gevoelige borsten nu weer na wakker worden! Brandend gevoel vooral...! X
Nee vandaag wachten we ff af of ik ongesteld word, zo'n gevoel heb ik namelijk wel. En anders testen we vanavond of morgen...
Spannend zeg. En... hoe is het inmiddels? Hier spierpijn gevoel in mijn liezen en had vandaag wat krampjes paar keer. Kan er niks van maken. Wel al de testen gehaald, misschien morgen, misschien overmorgen testen......
Ik heb getest vandaag...omo wit, niet eens een klein streepje wat hoop kon geven. ..... echt jammer! Ik had het toch heeeel fijn gevonden en inderdaad, Hilly, wat kan je lijf je toch in de maling nemen. Dat hormoon is bij mij deze maand duidelijk anders in de weer geweest, ondanks dat ik toch gewoon ongesteld ga worden een dezer dagen.....
Even een aanvulling en dan kan dit topic gesloten worden wat mij betreft: ongesteld geworden, dus flink in de maling genomen door mijn lichaam!....