Hallo allemaal Sinds gister zijn we erachter gekomen dat een normale zwangerschap een wondertje zou zijn. Mijn man heeft zaad van erg slechte kwaliteit dus nu gaan we over op KI. 1 sept hebben we de eerste afspraak bij de gyn Wat kunnen we verwachten?
Waarschijnlijk krijg je geen KI (kunstmatige inseminatie) maar IUI (intra-uteriene inseminatie=in de baarmoeder), waarbij het zaad wordt "opgewerkt" : de heel goede zaadjes worden eruit gehaald en rechtstreeks in de baarmoeder gespoten, dichterbij het doel. Bij KI wordt het zaad in de vagina gespoten, zonder bewerking meestal. Die KI heeft geen voordeel boven gewoon seks in jullie situatie. Hoe het gaat? Het hangt van het ziekenhuis en de arts af en jullie omstandigheden of je wel of geen hormonen moet spuiten om extra goede eitjes te laten rijpen. Meestal krijg je echo's (vaginaal) om te kijken of er een ei rijpt, zodat op het juiste moment, vlak voor de eisprong, de IUI gedaan kan worden. Soms wordt het met ovulatietestjes gepland.
En je kunt ook nog verwachten: wachten, wachten, wachten...eerst op wanneer je mag beginnen, dan op een rijp ei, dan op de IUI, dan op je NOD....
Hier niet bekend met een KI behandeling (waarom KI en geen IUI?) maar wil je wel heel veel succes wensen! Elmo
het zou ook kunnen dat het iui word maar dat moeten we allemaal nog horen van de gyn. Dit was niet helemaal de hoop die we hadden. Het is nog steeds een behoorlijke teleurstelling. Ben wel heel erg blij dat we nog steeds het zaad van mijn man kunnen gebruiken maar het word zo ongelooflijk klinisch. De lol van het zwanger worden is voor mijn gevoel een beetje weg. Er is niks meer van liefde bij, het moet allemaal gebeuren tussen een paar witte muren.
Helaas is dat wat er komt kijken bij de MMM, velen van ons zouden graag in een mooi hotelletje een kindje verwekken.. maar de realiteit is heel anders Heel veel succes.. en laat het gewoon op je afkomen, meer kun je toch niet doen