Wanneer weer Clomid na miskraam?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Isa, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Ik kan hier niks over vinden op het forum.
    Ik heb ben net zwanger geweest maar helaas ging het mis met 6 weken.
    Nu willen we erg graag weer zwanger worden maar daarvoor heb ik wel Clomid nodig.
    Weet iemand wanneer je doorgaans weer kunt starten met Clomid?
    Normaal start ik op dag 3 van de cyclus maar ik neem aan dat de miskraam eerst helemaal goed afgelopen moet zijn. Kun je dan ook gewoon wat later beginnen of nu al beginnen?
    We hebben volgende week na-controle bij de fertiliteitskliniek en zullen deze vragen stellen maar ik ben wel erg benieuwd naar de ervaringen hier vandaar....

bedankt alvast voor de antwoorden

isa

2. Isa

Isa Actief lid

16 apr 2006
    238
    0
    0
    Niemand ervaring mee??

Ik heb inmiddels telefoon gehad van de kliniek en ik ben eigenlijk wel een beetje geschrokken van het antwoord.
    Ik moet echt eerst 4 a 5 weken rust nemen voordat ik weer met Clomid mag beginnen nadat ik eerst weer ongesteld ben geweest. Maar dat wordt ik meestal niet uit mezelf dus dan moet ik waarschijnlijk eerst weer aan de Provera.
    Ik had zo gehoopt dat we vrij snel weer verder konden maar blijkbaar is dit niet het beste voor je lichaam. Schijnt dat bij vrouwen zonder pcos het lichaam zelf meestal regelt dat je niet meteen weer zwanger wordt dus dan klinkt het wel logisch dat je dus ook niet meteen weer met Clomid moet beginnen want dan gaat het veel te snel allemaal.
    Wel even een domper hoor na alle teleurstelling. Het enige wat me overeind houdt is de hoop op een nieuwe zwangerschap en nu moeten we eerst nog een aantal weken afwachten. Erg vervelend.
    Stiekem hoop ik dat m'n lichaam zelf weer de draad oppakt, ik heb wel eens vaker een cyclus gehad van 5 a 6 weken waarin ik ws. wel gewoon een eisprong had.
    Ik hoop op een wondertje :)

3. Jojoba27

Jojoba27 Niet meer actief

Hoi Isa,

Ik heb in september 2008 een vroege miskraam gehad bij 5,1 week en moest toen mijn cyclus afwachten, daarna was ik gelijk weer zwanger met een cyclus van 35 dagen :$, helemaal uit mezelf. Helaas ging deze ook weer mis met 8 weken. Daarna moest ik weer mijn cyclus zelf op gang laten komen. In april 2009 kon ik pas weer starten met de volgende ronde clomid en nu heb ik er al weer 4 kuren in zitten, 3 met 100 mg en eentje met 150 mg, maar helaas heeft de laatste niet gewerkt en nu zit ik aan de Provera. Dus zijn inmiddels al weer 10 maanden verder na de miskraam, maar het schiet maar niet op.

Wat balen dat het bij jou ook mis is gegaan.. Heb je al veel clomid gehad? Zit je allang in de MMM? Het is zo oneerlijk als je al zo lang bezig bent en dan raak je zwanger en wordt het weer van je af genomen..

Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van de miskraam en hopelijk kun je snel weer verder.

Liefs Jojoba

Deel Deze Pagina