Provera

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door linda73, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Heeft iemand ervaring met provera? Ik heb een kuur van 10 dagen en ben benieuwd naar ervaringen met dit middel.

2. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    wat wil je precies weten??

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik krijg altijd Primolut in plaats van Provera, maar het werkt precies hetzelfde. Je moet eerst 10 dagen twee of drie maal daags pillen slikken. Je wordt pas ongesteld als je met de kuur gestopt bent. Het kan 3-7 dagen duren.

4. linda73

linda73 Actief lid

22 jul 2009
    114
    0
    16
    Waarvoor hebben jullie dit middel gekregen en was de menstruatie ook heviger?

5. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Hoi Linda,

volgens mij had ik ook op deze vraag in het IUI topic gereageerd, ,maar provera is inderdaad om je ongesteldheid op te wekken. Het is dan geen echte menstruatie maar een ontrekkingsbloeding. Volgens mij verschilt het per persoon hoe je er op reageerd, ik heb nooit zoveel bloedverlies. Heb 2 keer provera gebruikt, de tweede keer duurde het echter 12 dagen geduurd voordat ik ongesteld werd. Vandaar dat ik daarna primolut kreeg, deze schijnt wat heftiger te zijn.
    Maar heeft je gyn dan niet uitgelegd waaroom je het kreeg??

Fijn weekend

6. Joontje

Joontje Bekend lid

3 mrt 2009
    523
    0
    0
    Trouwens ik zie net aan je banner dat je pas op dag 19 van je cyclus zit. Is het wel de bedoeling om je menstruatie op te wekken??
    Provera zit nl progesteron in en dat is om je bmslv op te bouwen, echter staat er wel in mn bijsluiter dat je tijdens de kuur niet zwanger mag worden... Zoals je hopelijk begrijpt, ik snap het niet meer :p

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ìk kreeg het ook om mijn menstruatie op te wekken, omdat ik toen 1,5 maand overtijd was ofzo
    kreeg toen maar een kort kuurtje

8. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Ook ik moet altijd zo'n dag of 10 wachten voordat ik ongi ga worden.
    Mijn bloeding is dan ook niet zo erg en niet zo lang als normaal.

9. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik heb meerdere keren provera gehad. 1e keer was na overstimulatie. Werd keurig 'ongesteld' op de verwachte datum, had alleen een cyste. Daarna dacht de arts dat mijn cyclus in de war was geraakt omdat ik maar geen eisprong kreeg, maar mijn cyclus bleek later 'gewoon' wat later op gang te komen. Als gevolg werd ik ongesteld door de provera terwijl mijn baarmoederslijm eruit zag alsof ik een eisprong zou krijgen en ik inderdaad een eitje bleek te hebben van 19 mm. De cyclus daarop was alles pas echt in de war. Maar gewacht hoe mijn lichaam zelf reageerde, kreeg geen eisprong (eerste keer dat me dit gebeurd is voor zover ik weet) en werd vrij snel uit mezelf ongesteld. Daarna alles weer ok! Geen provera meer voor mij dus! Laat liever mijn lichaam het regelen als het even kan, maar die keus heeft niet iedereen altijd natuurlijk.

Hoop dat dit bij jou niet gebeurt!

Deel Deze Pagina