Hoi, Ik ben hier nieuw en ik ben ook nog best nieuw met mijn situatie. Anderhalf jaar geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Nu hebben mijn vriend en ik de wens voor een 2de, maar helaas gaat dit niet zoals bij de eerste. Van mijn dochter raakte ik snel zwanger, na 2 maanden. na de bevalling ben ik niet meer ongesteld geworden en ben ik nu in behandeling van een gyn. De afgelopen 2 maanden heb ik chlomid 50 mg geslikt, ik had toen telkens wel een eitje maar mijn baarmoederslijmvlies werd niet dikker dan 5,5 mm(?!.). Vorige week heb ik ook te horen gekregen dat ik positief getest ben op Chlamydia. Dat zal er waarschijnlijk van jaren geleden al zitten, want ik ben nog steeds met dezelfde vriend als 6 jaar terug. Nu heb ik na deze periode dus een kijkoperatie. Ik vind dat best spannend/ Heeft iemand daar ervaring mee? Daarnaast zal ik na de kijkoperatie geen chlomid meer gaan slikken, maar moet ik hormoonspuiten gaan toepassen! Heeft dit meer bijwerkingen dan chlomid? Wie kan mij een beetje helpen. Liefs Teszje
Hi Teszje, klets anders even mee op ; 'Eerste IUI in juni , wie nog meer' of op 'Wie begint er ook met IUI/IVF' . Hier zijn veel meiden die al langere tijd met hormonen bezig zijn. Zij kunnen je vast verder helpen. Ikzelf ga 4de en laatste poging IUI zonder hormonen doen, dus heb nog geen idee ervan. Liefs, Elvi
Ik kan je vraag over de kijkoperatie niet beantwoorden en heb ook geen ervaring met Clomid, maar wel met hormoonspuiten. Ik vond dit zelf helemaal niet vervelend (hoewel ik in het begin spuiten heel erg eng vond, maar dit was snel over). Ik had soms wel wat bijwerkingetjes, maar niet elke maand even erg en niet meer dan de standaard kwaaltjes waar je normaal ook last van kunt hebben, maar dan net iets erger. Omdat ik vrij snel overgestimuleerd raakte, wilde de gyn mij juist aan de Clomid hebben, maar omdat ik allemaal nare verhalen hoorde over (emotionele/psychische) bijwerkingen van Clomid hield ik het juist liever bij spuiten. En uiteindelijk hebben de spuiten (puregon & pregnyl) bij mij succes gehad . Veel succes!!