Ervaring Rijnstate

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Prinsprinses, 26 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prinsprinses

14 sep 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik heb een doorverwijziging van de huisarts gekregen om naar de gynaecoloog te gaan in zkh Rijnstate. Dit omdat we na ruim 9 maanden nog niet zwanger zijn en ik zeer onregelmatige en lange cyclussen heb. Daarbij komt ook nog het ongemak dat sinds ik gestopt ben met de pil behoorlijk last van acné heb. Voor mij tekenen om verder te willen onderzoeken hoe dit kan.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met zkh Rijnstate? Ben errug benieuwd wat we kunnen verwachten.
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

Liefs Prinsprinses

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb geen ervaring met het Rijnstaete (weet niet eens waar dat ligt, hihi), maar overal het algemeen zijn de eerste afspraken in verschillende ziekenhuizen niet zo heel verschillend. Een klein overzicht van wat er mogelijk gebeurt:

Waarschijnlijk krijg je eerst een vragenlijst die je moet invullen met daarin allerlei vragen over je cyclus, de menstruaties, jouw en je mans/vriends medische geschiedenis, aandoeningen die in de familie voorkomen, of je rookt/drinkt, klachten die je hebt, hoevaak jullie sex hebben etc. Het kan natuurlijk ook dat je dit gewoon wordt gevraagd ipv via een vragenlijst.

Soms (maar lang niet altijd) wordt er ook al een inwendige echo gemaakt bij jou of te kijken of alles er normaal uit ziet.

Soms wordt de vrouw ook gevraagd om via temperaturen een tijdje haar cyclus bij te houden om te zien of er uberhaupt een eisprong plaatsvindt en of je luteale fase normaal is. Er zijn echter ook zh-en die niet in de temp methode "geloven" en dit overslaan.

Verder zullen ze je uitleggen wat hun protocol is en wat ze de komende maanden allemaal willen onderzoeken of aan welke behandelingen ze denken.

Daarna volgen waarschijnlijk verspreid over een periode van weken (als je geluk hebt) of maanden (als je minder geluk hebt) een aantal onderzoeken, zoals naar de zaadkwaliteit van je man, een samenlevingstest (doen lang niet alle ziekenhuizen) en soms ook een HSG (foto van je baarmoeder).

In jouw specifieke geval denk ik dat ze al vrij snel medicijnen zullen voorschrijven om te kijken of deze je cyclus regelmatiger maken. Hierbij kun je denken aan Clomid bv (pilletjes). Dmv inwendige echo's wordt er dan regelmatig gekeken of je eitjes goed groeien en als dat niet het geval is zal de dosis waarschijnlijk verhoogd worden.

Heel veel succes, hopelijk duurt je "verblijf" in de mmm niet lang en ben je snel zwanger!

3. Prinsprinses

14 sep 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nana33 Bedankt voor je uitgebreide reactie! Het is nu maar afwachten. Geduld is een schone zaak, al is dat soms lastiger dan gedacht :)

Deel Deze Pagina