Kijkoperatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door morgaantje, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi Morgaantje,

Ik zit met hetzelfde dilemma als jij. Ik kan kiezen OF een HSG OF een kijkoperatie. Ik heb nl chlamidia gehad maar bij mij is het juist niet terug gevonden in mijn bloed. Heel vreemd dat die uitslagen zo verschillen vind ik. Maar goed, het voordeel bij een kijkoperatie is dat ze gelijk ook verklevingen kunnen verhelpen als die er zitten en bij een HSG kunnen ze alleen de eileiders doorspuiten. Verder waren alle onderzoeken goed. Ik twijfel ook nog hoor. Ik weet niet wat ik op mijn werk moet zeggen, die weten van niks. Hoe lang ben jij al bezig?
    Liefs Mickey

2. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    @zara75 bedankt meid ik ga er ook voor hem ik nu besloten ik wil gewoon graag weten of ik op een normale manier zwanger kan worden.
    Spannend hoor vanavond dus je info avond en binnenkort intake gespreken. Heel veel succes.

@mickey moeilijk hoor om een keuze te maken. Bij mij heeft de gyn de keuze voor me gemaakt ze gaf aan dat je meer had aan een kijkoperatie omdat ze dan meer kunnen zien en meer kunnen doen. Heb ook begrepen dat als je eileiders verstopt zitten HSG ontzettend pijnlijk is.
    Ben nu een jaar bezig om zwanger te worden hoop zo dat ik niet heel lang meer hoef te wachten. Op mijn werk heb ik het alleen aan mijn secretaresse verteld de rest weet het niet. Jij bent ook al een tijdje bezig zeker?

3. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Ik denk dat ik ook voor een kijkoperatie kies hoor. Gewoon omdat ze gelijk kunnen handelen als er iets is. Anders kun je alsnog onder het mes. Weet alleen niet wanneer, ik stel het elke keer uit. Wij zijn nu anderhalf jaar bezig en ik vind het steeds moeilijker dat er geen reden is gevonden waarom het niet lukt. Wil het gewoon begrijpen! Ik denk dat ik het in november ga plannen. Laten we elkaar op dit topic op de hoogte houden.

Grt Mickey

4. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey dames,

Morgaantje, dus je gaat er uiteindelijk wel voor? Goed zo!

Hier heb ik na bijna 2 weken nog wel een beetje last van de hechtingen.
    Probeerde vrijdag te sporten, maar het crosstrainen ging niet echt lekker.

Vandaag gelukkig weer minder last.
    Wij worden 12 oktober besproken en daarna worden we uitgenodigd voor het bespreken van het behandelplan.

Toevallig had ik het er van het weekend over met mijn zwager; hij en zijn vriendin zaten 2 jaar in de MMM.
    Ze hadden ook kijk operatie achter de rug en stonden al op de lijst voor IVF...en toen werd ze ineens zwanger.....zonder hulp dus.

5. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    @mickey je weet wat ze zeggen he, van uitstel komt afstel.. lijkt me prima om elkaar op de hoogte te houden.

@smoetje idd ga er gewoon voor ik wil gewoon graag duidelijkheid. Vind het wel jammer dat ik er weer wat littekens bij krijg (mijn huid geneest nooit zo mooi :( ) maar volgens gyn blijft het bij 2 kleine streepjes. Hoe is dat bij jou? Ik rij nogal fanatiek paard denk je dat ik dat snel weer kan doen? (dit ivm wedstrijdplanning).

liefs morgaantje

6. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Fijn voor je zwager zeg, het kan dus toch wel !

7. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey morgaantje, het zijn echt miniscule littekentjes hoor.
    De een zit zeg maar vlak onder je navel en is ong 1 cm. Als het geneest is dat nog minder.
    En de ander zit in principe verborgen onder je schaamhaar.

Tip: scheer het voor de ingreep weg.Ik had het gelukkig zelf al gedaan.
    Maar vond achteraf dat ze dat best wel vantevoren hadden moeten zeggen. Zijn ook veel vrouwen die het niet wegscheren en het lijkt mij niet echt hygienisch en pijnlijk.

Wat betreft paardrijden...poeh...ik weet het echt niet. Lijkt mij pijnlijk vooral omdat paardrijden ook druk legt door de bewegingen.
    Maar misschien heb jij wel een hogere pijngrens hoor.

8. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    helaas gisteren ongie geworden :( op naar ronde 12!

Heb nu ook een afspraak staan, op 15-10 zal ik onder het mes moeten. Hoop zo dat het allemaal goed zit van binnen.

9. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Hoi meiden,

Morgen is het dan zover ik ga onder het mes..
    Moet zeggen dat ik toch wel een beetje nerveus ben. Krijg na de kijkoperatie gelijk te horen of mijn eileiders doorgankelijk zijn. Moet eerlijk bekennen dat ik toch wel bang dat ik geen goed nieuws krijg..

Morgen moet ik om 9 uur in het ziekenhuis zijn en waarschijnlijk zal ik rond een uurtje of 11 geholpen worden. het is een dagopname dus als alles goed is gegaan mag ik aan het einde van de middag weer naar huis.

Hoop dat ik vanavond nog even lekker kan slapen.

liefs morgaantje

10. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi, wil je succes wensen morgen met je kijkoperatie!
    Houd er rekening mee dat je 3u na de operatie moet blijven.
    Heb zelf ook een kijkoperatie gehad en de eerste dag heb ik de meeste pijn gehad, heb me zelf ook een week ziek gemeld en ben toen pas weer gaan werken.
    Hoop voor je dat het allemaal mee zal vallen!
    groeten mirjam

11. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Hoi mirjam,

Bedankt voor je reactie.
    Hoop idd dat het mee gaat vallen. Wat voor soort pijn had jij? Heb wel begrepen dat je last kan krijgen van schouderpijn door het gas maar ook wel buikpijn.

12. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi,
    Ik weet dat ik 's middags geopereerd ben en toen 's nachts was best wel alles gevoelig. Heb de eerste dagen ook paracetamol geslikt waardoor ik niet zoveel pijn had vooral als het uitgewerkt was voelde ik het wel! Heb me ook heel rustig gehouden. Mijn buik was vooral gevoelig!
    Ik was ook heel zenuwachtig voor de narcose en in het ziekenhuis waren ze heel lief en dat was wel heel prettig!
    Nogmaals succes, Mirjam

13. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
  14. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    Nou inmiddels is operatie achter de rug.
    Goede nieuws is dat mijn eileiders goed doorgankelijk zijn dus daar ben ik wel blij mee.

Helaas heb ik wel endometriose er zijn meerder plekjes weggebrand alleen 1 plekje hebben ze niet kunnen wegbranden omdat die precies achter een zenuw lag en toen schoot mijn been telkens omhoog, dus iedereen in die operatie kamer was flink geschrokken hihihi

Ze hebben met het branden wel mijn baarmoeder per ongeluk geraakt nou gaf gyn aan dat dat geen kwaad kan. Daar moet ik daar maar vanuit gaan maar weet iemand daar mss meer van?

PIjn gaat wel ik moet me alleen niet te veel bewegen... loop echt als een oude vrouw hoop echt dat het morgen beter gaat.

@mirjam hebben ze bij jou operatie ook nog wat gevonden?

Liefs morgaantje

15. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi Morgaantje,
    Ik was benieuwd hoe het met je was! Wens je beterschap toe en zou zeggen doe het rustig aan.
    Bij mij hadden ze ook een lichte vorm van endometriose gevonden die ze hadden weggebrand. Uiteindelijk bleek later dat ik toen we begonnen met IUI met hormonen (i.v.m. slechter zaad van mijn man) dat ik een poliep in mijn baarmoeder had en 2 watercysten in mijn buik. We hebben toen 1 behandeling gedaan zonder hormonen die niet gelukt was.
    Ben uiteindelijk in augustus weer onder het mes geweest maar gelukkig was de uitslag goed.
    We gaan waarschijnlijk eind november opnieuw met een behandeling met hormonen beginnen omdat mijn man in aug. ziek is geweest en je dan weer 3 maanden moet wachten.
    Had trouwens de eerste keer dat ik ongesteld werd na de eerste operatie best wel last maar daarna was het gelukkig beter!
    groeten Mirjam

16. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    bedankt mirjam :)
    Ga zeker ook even rustig aan doen had zelf het idee om donderdag weer te gaan werken. In het ziekenhuis hadden ze gezegd minimaal 3 dagen rust te nemen maar als ik me morgen nog zo voel als vandaag lijkt het me niet echt verstandig om aan het werk te gaan. Heb nog behoorlijk veel last van mijn buik en als ik sta heb ik ook veel steken in mijn schouder.

Hoelang heb jij rust gehouden? En zijn er mss meer die hier evaring mee hebben?

Liefs morgaantje

17. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi morgaantje,
    Nog even een vlugge reactie op de late avond :)
    Ik werk zelf in de zorg en ben eigenlijk na een week weer op de groep gaan werken en toen hoefde ik van mijn collega's niet het zwaarste werk te gaan doen, dat was erg prettig! Ik heb ook fijne collega's van wie ik ook die periode steun heb gehad! Moet zeggen dat ik emotioneel ook wel wat meer tijd nodig had de eerste keer.
    Ik heb me 3 dagen ziek gemeld en ben woensdags naar een studiedag gegaan en moest toen vrijdag werken.
    Fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat!
    Welterusten, Mirjam

18. gerlinde1

gerlinde1 Bekend lid

17 jun 2007
    603
    0
    0
    Fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan Morgaantje!
    Ik ben na de ingreep 4 dagen thuis geweest, waarvan ik me er 2 heb ziek gemeld.
    Ik heb er voor gekozen om het niet aan mijn collega's te vertellen (alleen mijn baas weet het) en heb gezegd dat het in mijn rug was geschoten.
    Ik hockey fanatiek en ik ben pas weer begonnen met echt trainen na 1,5 a 2 weken.
    Vrijen hebben we de gehele maand niet gedaan, het was te gevoelig en wij hadden er ook beiden geen zin in.

Het opgeblazen gevoel neemt snel af hoor.
    Rust lekker uit en drink veel dan ben je het narcose gas sneller kwijt.

Beterschap en bedenk je dat je het voor een goed doel doet!

19. morgaantje

morgaantje Actief lid

5 okt 2006
    449
    0
    0
    adviseur
    hoi mirjam en gerlinde,

Bedankt weer voor jullie reactie.
    Gelukkig gaat het vandaag al een stuk beter. Kan wat beter lopen en mijn buik is al iets minder opgeblazen. Ga morgen nog niet werken mss vrijdag neem lekker nog even wat tijd voor mezelf :)

Op mijn werk weten ze wel dat ik deze operatie heb gehad alleen weet mijn secretaresse alleen de werkelijke reden van de operatie de rest weet het alleen van mijn endometriose. Krijg nu dus ook wel steun van ze dus dat is wel erg prettig.

Zaterdag verwacht ik mijn eisprong vandaag test gedaan maar deze was nog negatief. Moet zeggen dat de zin er wel is maar ik ben wel bang dat het nog teveel pijn doet. Mss gewoon heeeel voorzichtig.

liefs morgaantje

20. Mickey06

Mickey06 Actief lid

2 aug 2006
    331
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi Morgaantje,

Wat fijn om te lezen dat het goed is gegaan! Ik heb eind deze maand een soort intake waarbij ze gaan vertellen wat er precies gebeurd bij de operatie.
    Ik houd je op de hoogte.

Liefs Mickey

Deel Deze Pagina