uitslag zaad test

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door haring, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haring

haring Niet meer actief

Vandaag hebben we de uitslag gekregen van het zaadonderzoek van mijn man.
    Zijn zaad was meer dan goed,gelukkig!
    Nu blijft alleen de vraag maar spoken waarom ik da maar niet zwanger raak?
    Bij mij is verder ook alles goed, dan zou zwanger worden toch geen probleem moeten zijn?!
    Bah,ben best verdrietig..Denk dat we t weer een jaar zelf moeten gaan proberen.

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Fijn om te horen dat het zaad in ieder geval goed is!
    Maar hebben jullie dan nu geen afspraak om het te bespreken van hoe nu verder?

3. haring

haring Niet meer actief

Jawel! als ik weer ongesteld word gaan ze nog een keer mijn cyclus in de gaten houden en follikelmetingen en hormoonwaardes etc. Daarna pas het eind gesprek.

4. Roseline

Roseline Niet meer actief

Aan de ene kant goed nieuws aan de andere kant balen. Je wilt gewoon een keertje duidelijkheid waarom het niet lukt... succes!

5. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

'
    Okay, nou wel fijn dat je dus nog een cyclus gevolgd word. Wie weet komt er toch wat uit en anders misschien plan van aanpak over hoe nu verder...

6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Dit hadden ik en mijn man ook. Bij ons hebben ze niet kunnen vinden waarom het meer dan een jaar duurde. Wij zouden in juni terug mogen gaan om met iui te starten en nu ben ik opeens zwanger. Het ziekenhuis zal je waarschijnlijk voor 6 maanden naar huis sturen, of een hsg aanbieden, als je die nog niet gehad hebt.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Daar is helaas niet zoveel van te zeggen. Het kan zijn dat alles bij de vrouw goed is en dat de zaadkwaliteit ook in orde is en dat je toch niet zwanger wordt. Het moet op de een of andere manier matchen. Er moet bevruchting plaatsvinden, een embryo moet doordelen, het moet innestelen. Er zijn zoveel verschillende factoren die allemaal op het juiste moment goed moeten zijn.

Bij ons speelden meerdere problemen, maar de uiteindelijke oorzaak van het niet zwanger worden bleek een bevruchtingsprobleem te zijn. Daar kwamen we pas tijdens de eerste IVF-behandeling achter. Als je onze eicel en zaadcellen in een schaaltje bij elkaar deed, lukte het de zaadcellen niet om op eigen kracht in de eicel te komen. Er trad dus geen of geen goede bevruchting op. Door middel van ICSI konden de artsen een handje helpen en resulteerde die eerste behandeling meteen in goede embryo's, een zwangerschap en een prachtige dochter. Een bevruchtingsprobleem is niet te zien of te voorspellen aan de hand van je cyclus of de uitslag van een zaadonderzoek.

Het is natuurlijk helemaal niet te zeggen dat dit ook bij jullie zo is. Het komt gelukkig niet heel erg vaak voor. Maar even ons voorbeeld om aan te duiden dat zwanger worden niet alleen afhangt van je cyclus of een zaadonderzoek, er speelt zoveel meer mee.

Ik hoop natuurlijk dat het wachten snel beloond wordt en dat er verder geen behandelingen nodig zijn, succes!

Deel Deze Pagina