Ben bijna een week geleden geopereerd en heb bij mijn navel een hechting. Er zit alleen ook een dikke korst bovenop of doorheen. Kan het niet zo goed zien. Ik probeerde hem wat los te weken onder de douche, gewoon met alleen water er over te laten stromen, maar toen ging het bloeden. Ha gebeld, want ik vind dit zo erg, maar de assistente zei dat het vanzelf los komt. Nu na een week zit ie nog steeds muurvast. Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me namelijk verschrikkelijk als de dokter alles straks los moet maken omdat het niet heelt...
Geef het de tijd om te genezen. Zelf ook een laparoscopie gehad (10 jaar geleden dan) en die navel is gewoon een heel vervelende plek om te genezen. Je zou eventueel wat creme erop kunen smeren zodat het soepel blijft, uiencreme of littekenzalf.
Yup en ik heb van mijzelf al een heel gevoelige navel (is ook echt verboden terrein) waardoor ik gewoon krom liep..... Het litteken ter hoogte van mijn schaambeen was veel sneller genezen. Ik was inderdaad ook bang dat ze de korst eraf moesten trekken samen met de hechtingen, want ook die loste niet zo snel op door die korst. Maar uiteindelijk is alles alsnog helemaal goed gekomen zonder hulp.
Eenkorst altijd laten zitten. Dit houdt de wond dicht en beschermt het tegen indringers van buiten af. Bacteriën dus. Als je de korst er afhaald heb je dus een open wond die weer opnieuw moet genezen en kans op een ontstekking of infectie. Hij valt er vanzelf af als de wond genezen is.
Bij mij duurde het ook een tijd voordat die korst weg was.. Gewoon laten zitten valt er vanzelf af als die niet meer nodig is!
je moet niet in bad gaan weken de korst valt er echt van zelf uit niet aan pulken en niet aan trekken of wat ook het heeft echt zijn tijd nodig om te helen
Nee, lekker laten zitten hoor, die beschermt alles en zo geneest het waarschijnlijk ook mooier dan dat je hem er af gaat weken. Komt vast goed hoor, heeft even tijd nodig.
Als je de korst gaat forceren om eerder eraf te gaan, juist dan krijg je ergere littekens. Gewoon de natuur zijn gang laten gaan
Geduld hebben is een kunst... Lijkt net of ik mm kindjes hoor praten... Hihihi gewoon afblijven en met rust laten...!
Ik zou niet weken! Ik heb vroeger na het vallen van mijn fiets een dikkenkorst gekregen, vlak daarna, bijna genezen, viel ik weer op dezelfde plek en een week later moest ik afzwemmen en door het afweken heb ik juist een heel lelijk litteken overgehouden!