Hoi dames, Idd het is weer voor de tweede keer dat ik zooooooooooooo boos ben en zoooooooo verdrietig. Dit keer erger dan de vorige keer! Ik ga zo naar het ziekenhuis en ga de hele boel op stelten zetten! Ff mn traantjes vegen... Ik werd vanochtend rond half 8 wakker en belde naar Jayda om te kijken hoe het met dr is. Ze was eergister weer heel ziek geworden, infectie in dr bloed en hersenvliesontsteking! Ik kreeg haar VK en die vertelde mij dat ze lekker sliep en dat ze dr straks zal wassen met een washandje en haar zo veel mogelijk met rust zal laten. Aangezien Jayda nu 1,5 kilo weegt mag ze binnenkort in bad. Maar ze mag niet aan de Infant Flow liggen en ze mag geen infuus hebben. Toch heb ik aan de verpleegkundigen gezegd van schrijf het in dr dossier want ik wil bij dr eerste badje aanwezig zijn om het te filmen en ook te kijken hoe Jayda erop reageert! Zo gezegd en zo gedaan. Het stond keurig in dr dossier! Rond 11 uur beld eik weer naar het ziekenhuis om te vragen hoe het met Jayda is. Kreeg ik te horen; "Ik heb dr in bad gestopt en ze vond het heeeeeeeeeeeerlijk! We hebben het infuus nu in dr hoofd geplaatst".... Ik onderbrak haar en zei boos dat ik bij dr eerste badje aanwezig wilde zijn en dat het in dr dossier staat. Ik zat al te huilen en wat zegt ze; "Jah maar je woont ver weg en ik MOEST dr in bad doen"... Ik onderbrak dr... pardon MOEST....Je moest niks en nu ze ziek is is zo'n badje te vermoeiend voor dr en ik wilde erbij zijn en het is mijn probleem hoe ik bij het ziekenhuis kom en ik kom elke dag 2 keer langs. Ik ga nu ophangen en ben dr om 12 uur! Ik hing gelijk op! Nu kan ik niet meer stoppen met huilen en mn man probeert me te troosten maar dat helpt niet. Wat moet ik nu zeggen tegen Jayda. Jah meid mama weet niet meer wat je van je eerste badje vond. Nu kan ik nooit meer weten wat ze ervan vond. Zo'n moment is gewoon van me ontnomen. Zo'n eerste badje lijkt me zooooooooo leuk om mee te maken *snik* Sorry ga me nu onkleden en ga erheen! Ik ben zooooooooooo verdrietig en kan absoluut niet van mn dochter genieten door bemoeizuchtige VK. Er gaat zoveel door mn hoofd en kan het niet allemaal tikken.
Dit vind ik dus écht niet kunnen! In het ziekenhuis moeten ze toch weten hoe belangrijk zulke 'eerste keren' voor kersverse ouders zijn... Ik vind het terecht dat je heel boos bent!
jeetje zeg dit vindt ik niet kunnen hoor tuurlijk wil je bij der eerste badje zijn dat is heel bijzonder het is joun kindje jij bent de mama ik zou een klacht indienen ik begrijp heel goed dat je heel boos bent het moet niet uitmaken dat je ver van het ziekenhuis woont jij hebt het te zeggen over je eigen kindje ik hoop dat yada er snel bovenop komt ik wil jullie heel veel sterkte wensen
Ik snap dat je heel boos bent. Weer een teleurstelling in een moeilijke periode. Ook voor jullie als ouders moeten ze het zo aangenaam mogelijk maken. Zeker als ze er afspraken over hebben gemaakt met jou als moeder en jij hebt aangegeven het heel belangerijk te vinden. Over dat badje... Mijn oudste dochter hebben ze ook in bad gedaan toen ik lag te slapen in het ziekenhuis. Dat vond ik zelf nou niet zo'n ramp... De tweede keer zal ze het net zo lekker vinden denk ik hoor...
Nouja! Wat belachelijk! Als je de puf er voor hebt zou ik zeker een klacht indienen. Het staat tenslotte in het dossier. Maar goed, daar heb je nu niks aan.. Ik zou lekker naar haar toe gaan en dubbel genieten van de volgende keer dat ze in bad gaat. Echt heel jammer dat je er nu niet bij hebt kunnen zijn maar er komen nog heel veel keren!
Ik zou inderdaad ook een klacht indienen. Jayda is jullie dochter en dat soort belangrijke mijlpalen hoor je als ouders gewoon mee te maken! Heel veel sterkte ermee, Romy
Meid ik zou net zo boos zijn als jou hoor! Net als de vorige keer zou ik naar het hoofd van de afdeling gaan, en er wat van zeggen. Ik heb idd ook al verhalen gehoord over ziekenhuizen dat ze de baby's voedden, terwijl eigenlijk de ouders dat wouden doen. Ivm hun tijd, ik vind dit te belachelijk voor woorden. Als je nou in de file terecht komt en je belt er heen en ze geven de fles dan in overleg zo hoort het. Meid ik zou ook als een draak rond lopen, ik kan daar ook heel moeilijk tegen. Trouwens toen ik was bevallen hebbben ze de volgende dag ook Steven in bad gedaan, en ik kreeg een vers gewassen Steven weer terug, heb er eerlijk gezegd niet een saan gedacht, dacht alleen maar even goed kijken of ik mijn Steven wel terug krijg. Die dag daarna heeft m'n man hem in bad gedaan, en ik gefilmd, en hij vond het heerlijk, ze oogjes gingen wagenwijd open. Sterkte met Jayda en fijn dat ze het zo goed doet nu. Groetjes Mensi.
Nou ja zeg, te belachelijk voor woorden dit! Ze weten toch dat het voor ouders super is als ze hun eigen kindje voor het eerst zelf in bad mogen doen? Ze hadden best kunnen wachten tot je er bij was, en helemaal omdat ze dat ook in het dossier vermeld hadden! Laat je niet kisten meid! Knuffel van mij.
hoi hoi ik vind het nu dus gewoon echt te ver gaan met de egoistische gedrag van die meedewerkers als ik jou was zou ik eisen dat je een gesprek krijgt met de directeur van het zienhuis en zelfs vragen om overplaatsing van je dochter ze ontnemen alles van je en dat kan en mag niet [-X hoop dat je ze er flink van langs geeft groetjes nathalie
Mensi, ik heb dus die situatie van het voeden zelf meegemaakt. Ik had op een bord geschreven dat ik 's avonds zou komen om borstvoeding te geven. Kom ik netjes op tijd in het ziekenhuis, zit de verpleegster met Sam in d'r armen de fles te geven. Ik stond daar dus echt te janken, wat was ik pissig. De oplossing is mogelijk nog belachelijker, ze hadden de voeding uit Sam's maagje gehaald (omdat ze nog de sonde had) zodat ze met een lege maag aan de bv kon beginnen. Maar dat vergeet ik dus nooit meer! Juffie, en ook ik heb dus mijn eerste badje met Sam niet meegemaakt. Ook Sam mocht pas badderen als ze geen infuus meer had. Maar omdat haar stoma was gaan lekken en mevrouw dus helemaal onder de poep zat moest ze badderen. Jammer dat ze dan niet even van te voren kunnen bellen. Weet je al waarom ze "moest" badderen? Hebben ze de hersenvliesontsteking op tijd gevonden, of heeft Jayda ook die enge dip gehad (Bij Sam kwamen ze er bijna te laat achter, ze deed namelijk helemaal niets meer ) Was het vorige verhaal ook in het streekziekenhuis? Of nog in het academisch? Als het ook in het streekziekenhuis was zou ik nu wel een aanklacht gaan indienen, al is het maar voor je gemoedsrust. Er zijn afspraken over hoe ze om horen te gaan met couveuse kindjes en hun ouders, en ze lijken zich er niet zo aan te houden. Juffie, sorry dat ik zo vaak over Sam begin, maar sommige dingen beleef ik nu opnieuw, en ik word nu net zo boos als jij bent, ik weet iets te goed hoe jij je eigen nu moet voelen. Groetjes Daphne
Kan mij zo voorstellen dat je verdrietig bent. Al die eerste keren zijn voor alle mama's zo belangrijk. Jij hebt haar al niet thuis en die dingen zijn dan w.s. van nog meer waarde. Ik vind het dan ook heel schandalig dat ze daar zo laconiek me omgaan. Uit ook vooral daar je boosuit meid! Maak goede afspraken voor het vervolg want dit kost zoveel energie. Die heb je vast al zo hard nodig zonder dit gedonder.
Waarschijnlijk bedoelen ze het goed, ik denk niet dat ze er bewust op uit zijn om je te kwetsen. Ik hoop dat je niet helemaal uit je dak gaat daar, dan creëer je een onprettige sfeer denk ik, en je kleine moet daar waarschijnlijk nog wel even blijven? Maar ik begrijp je wel, er is je al zoveel ontnomen door de vroeggeboorte. Voor jou zijn die kleine dingen extra belangrijk, dus logisch dat je emoties oplopen bij zoiets.
Ah meid kan mij heel goed voorstellen hoe jij je nu voelt! Onbegrijpelijk zeg..... knuffie voor jou... al zal dat je niet het moment terug geven...
Juffie, wat een rotstreek weer! Was het de vorige keer ook in ditzelfde ziekenhuis? Ik vind dit echt geen manier om met bezorgde, liefdevolle ouders om te gaan! Het is gewoon net of ze niet naar je luisteren. Jullie hebben het al moeilijk genoeg, dus moeten dit soort dingen gewoon netjes gecommuniceerd worden door het personeel. Ik hoop dat je je goed laat horen en er melding van maakt bij een afdelingshoofd of iets dergelijks. Succes en sterkte Liefs olga
jeetje wat is dit nu weer. dit kan toch niet. zulke dingen gebeuren zo vaak. verpleegkundigen weten toch hoe belangrijk dit is voor moeders en vaders. tamers eerste bad vond ik heel speciaal en bij jouw is het zomaar ontnomen. ik zou echt met het hoofd praten en met die verpleegkundige een goed gesprek houden. en duidelijk maken wat jij er van vond.
Tjonge, jonge, na al die ellende is het toch fijn als je ook iets leuks hebt om naar uit te kijken, zoals een eerste badje. Ja, ik zou ook razend zijn. Waarom zetten ze dingen in je dossier als ze er blijkbaar toch niets mee doen? Zou ze er echt op aanspreken of anders even je man het woord laten doen als je zelf nog nakookt. En even vragen waarom ze gewassen moest worden.
ik had ook al je vorige bericht gelezen over je kindje in het ziekenhuis. ik lees hier dat ze het allemaal vast wel goed bedoelen (tja daar gaan we vanuit) maar ik vind dat ze heel erg ongevoelig en lomp omgaan met jou gevoel. wat maakt het uit al woon je 5 uur rijden ver weg. het is JOU kind en daar mogen ze wel eens goed rekening mee houden, en het is al moeilijk voor jullie (lijkt me) om de zorg voor zo'n hummeltje over te dragen aan een vreemde. weet je, ik zou eens naar het hoofd van de afdeling stappen. iets meer zorgvuldigeid zou wel op zn plaats zijn!