Ik weet niet of ik de naam zelf zou kiezen. Ik ken wel een vrouw die Kiki heet en de naam past echt bij haar, zeker niet te kinderachtig. Als jullie de naam leuk vinden, past hij ongetwijfeld ook bij jullie en jullie dochtertje!
Hai. Uhm. Nou. Ik ken ook een Kiki. Toen ze zich aan mij voorstelde, moest ik een beetje lachen en zei zij direct (ik ben halfbloed): "Oh... Jij bent zeker Filippijns?" Kiki betekent Vulva/Kut in Tagalog... Dus dit is 1 van de redenen waarom ik nooit voor Kiki zou gaan. Sorry.
Ik vind het niks, maar ik hou niet van herhaalklanken in namen (Kiki, Mimi, Deedee, Fifi). Vind dat meer koosnamen of namen voor dieren. Komt misschien ook omdat ik een Kiki kende wat echt totaal geen aardig meisje was
De meningen lopen erg uiteen. Ik ga het nog even laten bezinken. En de betekenis in een andere taal, tja..vind ik lastig. Zo blijf je wel bezig denk ik.
K ken een Kiki, ze zat bij me op de middelbare school. En ze werd vreselijk gepest met d'r naam. Verder een leuke meid maar die naam vonden de kinderen op school echt een stomme baby naam
sorry als ik TE eerlijk ben ik vind Kiki een vreselijke naam een naam voor een papagaai of een kat maar absoluut niet voor een mens een net iets minder erge vorm van fifi oefff, en als je bovenstaande reactie leest met de betekenis. NEVER NOOIT voor die naam gaan, zelfs niet voor een dier
Ik vind het ook echt een afkorting, niet een volledige naam. Kirsten en dan Kiki wel leuk. Maar alleen Kiki echt enorm kinderachtig. (Ik vind die klankverdubbelingen in namen persoonlijk helemaal niets, sorry.. En dan juist ook de klank KI, weenie, geen mooie klank, beetje vogelgeluidje..)
Ik begrijp de associatie met een babynaam, dus ik zou als volwassene zelf ook geen Kiki willen heten. Als afkorting vind ik het wel leuk voor een naam die begint met 'ki'. Alternatief: Kira/Keira. Ook lief en vrolijk, maar dan wel geschikt voor een volwassen vrouw. Dan kan je ook Kiki als afkorting houden
Als 'echte' naam vind ik hem ook niet leuk. Als koosnaampje of verkorting (zoals Kirsten-Kiki) vind ik het wel leuk. Maar een volwassen vrouw die Kiki heet, nee, niet leuk. (Mijn moeder haar koosnaampje bij verschillende kinderen is trouwens Kiki)