Hoi dames, ik heb een aantal vragen . Heeft alchohol invloed op hoge bloedsuiker? en als iemand hoge bloedsuiker heeft en niet lekker is, wat moet je dan doen?
Ja, dat kan en dan moet hij (neem ik aan) veel water drinken. En bij voorkeur ook nog even bellen met de HAP. Vanwaar je vraag?
ja ik heb net een app gekregen van kennis dat ie niet lekker is en zijn suikers omhoog is , en ik wist niet wat ik mee aan moet
veel water drinken en bewegen. evt hap bellen om insuline bij te spuiten als die gene al een spuitende diabeet is. vertrouw je het niet zo wie zo hap bellen
Is diegene bekend met suikerziekte? Dat hij weet dat zijn suiker hoog is? Ik neem aan dat hij dan van huisarts/verpleegkundige wel een advies heeft gekregen. En anders zou ik de HAP bellen voor advies. Niet zomaar aanrommelen, levensgevaarlijk! Vaak is het zo dat alcohol de bloedsuiker eerst laat stijgen, en daarna snel laat zakken. Maar ik denk niet dat dit het moment is om te testen. Beter even professionele hulp inschakelen!
Ik heb geleerd dat je juist niet moet bewegen bij een bloedsuiker boven de 15 mmol. Dan zal het juist nog meer stijgen. (ik heb zelf diabetes)
ja ik weet niet hij heeft 20 pillen per dag die hij moet slikken , ik weet niet of hij ook spuit. Ik denk dat dit komt omdat hij weer veel alchol heeft gedronken.
Alcohol kan inderdaad de bloedsuiker verhogen. Of dat ie ook weer snel kan dalen (icm alcohol) weet ik niet.Maar als ie boven de 15 Mmol is even de hap bellen voor advies. Normaal (zonder alcohol) laten we een cliënt veel water drinken en controlleren we de bloedsuiker na 1 uur nogmaals. Dat is bij ons het protocol.
ja hij ligt op bed , appt ie net, en dokter wil hij echt niet heen, ik denk dat hij anders van de dokter krijgt te horen dat hij echt niet meer moet drinken en dat hij daarom niet heen wilt
Wat is/was zijn bloedsuikerwaarde? Lijkt me wel verstandig dat hier even een arts bij komt kijken! Als de bloedsuiker echt te hoog is lijkt het mij verstandig hem zeker water te laten drinken.
Heeft hij zijn bloedglucose al gemeten en hoe hoog was die? Boven de 15 kun je beter de huisarts bellen of naar diabetesverpleegkundige. Bij ons in het ziekenhuis (MCL) hebben ze daarvoor een speciale nooddienst.
geen idee maar vorig jaar is hij zelfs opgenomen geweest in ziekenhuis omdat zijn waarde veelste hoog was. Hij is een volwassen persoon dus ik kan hem niet dwingen. Heel lastig dit , waarom appt ie mij dan ik kan ook niks doen. Misschien aandacht ofzo ik ben toch geen dokter wat kan ik doen nu zit ik hele tijd met rotgevoel
Veel alcohol icm medicatie is zowiezo niet echt verstandig. Weet je zeker dat er alcohol in het spel is? Een infectie in het lichaam kan ook de suiker doen stijgen (bijvoorbeeld blaasonsteking ofzo) Hij kan toch de hap bellen voor informatie? Hier komt de hap echt niet direct.... tezij hij de 25 Mmol ofzo voorbij schiet
ja hij zegt dat hij heeft gemeten maar hoe hoog heeft ie niet gezegd. Hij heeft nu net geappt dat hij nu ff gaat liggen ik zei ok doei ja wat kan ik anders doen dan hij is vast wel op de hoogte wat hij moet doen bij hoge bloeddruk neem ik aan
als hij gaat overgeven dan is het echt belangrijk dat er hulp word gevraagt. Verder moet hij nou niet nog meer koolhydraten tot zich nemen en water drinken. Dan zakt bloedsuiker vanzelf. Goed is het niet natuurlijk. En lekker trouwens dat hij jou met het probleem opzadeld. Hij drinkt teveel, heeft te hoge bloedsuiker. Valt jou ermee lastig en loopt er verder voor weg en wil geen hulp.
1 gals alcohol is niet zo'n ramp maar tja, als iemand veel drinkt en de risico's zijn bij hem bekend kun je niet meer doen.
ja inderdaad ,ik heb geappt dat als hij naar de dokter moet ofzo dat hij ff moet bellen meer kan ik niet doen Bedankt voor jullie antwoorden meiden.