Mijn dochtertje is al bijna 5 maanden oud en slaapt nog steeds in die houding! zie album voor foto.... Maak me nu al druk hoe dat in het kdv moet gaan ! daar kunnen ze niet de heel de tijd naar haar gaan kijken en ik heb haar heel veel in de boxs liggen in de huiskamer dat ik haar goed zie. En op de rug inslaap vallen ...ho maar daar trapt deze tante echt niet in!
*zwaai* zoals ik ook bij de mama's schreef kan ze best zo slapen op het KDV. Waarom niet? Ze is dit toch zo gewend? De meeste prematuurtjes slapen zeker in het begin zo toch? Ivm de ademhaling is mij verteld. Anyway je zou met het KDV kunnen afspreken dat ze haar in het zich laten slapen als je het eng vind dat ze in een slaapkamertje ligt. Aan de andere kant: jij zit er toch ook niet de hele nacht bij? En zij kunnen Chedella toch ook op haar rug draaien als ze slaapt?
ja dat ga ik ook vragen. of ze overdag in de kinderwagen kan slapen of in de box.. s, nachts slaapt ze wel op haar rug. maar overdag ho maar! ben er nu wel mee gaan oefenen.. heb kdv gebelt en ze zeiden dat ze ze overdag wel in het zicht neerleggen. schijnt bij prematuurtjes vaker voor te komen
Hier ook een die zo heeft geslapen hoor. En ze bleef een buikslapertje. Heb me dr zelf niet zo druk om gemaakt.
Jarissa is weliswaar geen prematuur en slaapt niet in de kikkerhouding maar op het KDV ligt ze bijna altijd in een kinderwagen te slapen. En al naar gelang je kind en jouw wensen staat die op een slaapkamer of ergens in de groep. Ik zou gewoon goed overleggen met het KDV. Meestal kan er dan heel veel.
Heel verschillend die kinderdagverblijven, want ik werk er op een, waar kinderen absoluut niet in een kinderwagen mogen slapen (en nee wij zijn geen uitzondering, want ik werk voor een grote landelijke stichting), mits de ouders hierom vragen en ervoor getekend hebben. Ik ben er persoonlijk trouwens geen tegenstander van hoor. Verder ken ik iemand die onderzoek heeft gedaan naar huilbaby's en zij zegt dat wanneer kinderen getraind zijn om op hun buik te slapen, dat de kans op wiegendood dan bijna nihil is. En jouw dochtertje lijkt me ondertussen wel goed getraind hierin , dus da's misschien iets wat je ook nog als uitleg kunt meenemen naar het kinderdagverblijf. (Bij ons is overigens geen enkel speciaal verzoek van de ouders een probleem (denk aan inbakeren, op de buik slapen, in een bakerzak etcetc) als er maar voor getekend wordt.)