Borgen, homeland, the killing, the bridge, mad men, Dexter.... .... niet te snel amerikaans, niet al te spectaculair of luguber.. Dexter vonden we heerlijk: spannend maar personages roepen sympathie op, altijd heerlijk zonnig in de serie..
Is The Walking Dead te luguber? Wij keken dit volgens mij net na Dexter. (Verder ken ik alleen Homeland en The Bridge uit je rijtje, dus ik weet niet of het precies is wat je zoekt. The Mentalist vind ik ook leuk maar wel heel anders, het is wel iedere aflevering een nieuw verhaal, in plaats van een doorlopend verhaal)
Nou ja, leuk.. Wel heel spannend vind ik. Maar er zit ook wel genoeg verhaal in, het is niet alleen eng of zo. Wikipedia zegt: "The Walking Dead is een Amerikaanse televisieserie over een groep mensen die tracht te overleven in een wereld vol zombies. Zoals in de strips, omschrijft AMC de serie niet als horror, maar eerder als een dramaserie. Het verhaal is niet gericht op het uitroeien van zombies, maar meer over de toestand van een groep mensen die tracht te overleven in extreme omstandigheden en op zoek zijn naar een veilige plaats waar ze beschermd zijn tegen de zombies. Tijdens de reeks veranderen de personages sterk, bijvoorbeeld hun karakter en hun onderling vertrouwen. Ook komen diverse ethische kwesties aan bod, geschillen tussen mensen met verschillende meningen, enzovoort." Seizoen 1 begint zo volgens een omschrijving op Bol.com: "Wanneer sheriff Rick Grimes ontwaakt uit een coma, is de wereld bezaaid met zombies. Wanhopig gaat hij op zoek naar zijn familie en komt tijdens zijn missie andere overlevenden tegen. Op zoek naar een geneesmiddel, blijkt de strijd tegen de zombies niet zo gemakkelijk te zijn als gedacht." Klinkt een beetje suf zo met die zombies en ik vind het ook niet de beste serie die er bestaat, maar dat vond ik van Dexter ook niet. Het is gewoon wel het proberen waard.
Ik zeg toch ook the walking dead. Jouw rijtje is namelijk helemaal mijn smaak (alleen dexter nog niet gezien) en walking dead is echt mijn favoriete serie. Je moet er wel even doorheen de eerste afleveringen. Het gaat er vooral over wat het met mensen doet als de wereld opeens verandert en je moet vechten voor je leven en nergens veilig bent (groepsvorming, karakterverandering). Andere tips: the fall, the missing