Beste lezers/lezeressen, Mijn naam is Hester Ottink en ik ben Geneeskundestudent. Voor mijn stage Verloskunde ben ik bezig met het schrijven van een verslag over extreem premature geboortes (zwangerschapsduur van 24 tot 26 weken). Naast de feiten over overlevingskansen en kansen op blijvende aandoeningen, ben ik ook heel erg geïnteresseerd in hoe ouders zo'n vroeggeboorte hebben ervaren. Zouden er mensen zijn die hun ervaringen met mij zouden willen delen? Ter richtlijn heb ik een aantal vragen opgesteld waar ik in geïnteresseerd ben, maar alle informatie is welkom! Voorbeeldvragen -Hoe is de besluitvorming vooraf aan de geboorte gegaan? Hoe hebben jullie dat ervaren? Kregen jullie voldoende informatie? Was er genoeg tijd voor het maken van eventuele beslissingen? -Wat maakte eventuele beslissingen moeilijk of lastig? -Waar ben je als ouder het meeste bang voor aangaande de gezondheid van je kind? -Hoe kijk je terug op de tijd rondom de geboorte? -Wat zou je willen meegeven aan artsen die te maken hebben met dit soort beslissingen? -Wat zou je willen meegeven aan (aanstaande) ouders die met dit soort beslissingen te maken krijgen? Reageren mag wat mij betreft in dit forum, maar mag ook naar mijn persoonlijke e-mail adres: h.ottink@students.uu.nl. Ik zou het heel fijn vinden als je bij de reactie vermeldt bij welke zwangerschapsduur jouw/jullie kindje is geboren. Alvast bedankt! Groeten, Hester Ottink