Kilo per dag groeien!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Langmuts, 7 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ik ben nu ruim 34 week zwanger en groei de laatste 3 dagen 1 kilo per dag! :eek:

    Ontlasting is prima (eerder meer dan minder dan anders)
    Geen vocht vasthouden
    Normaal eten

    Wie weet wat de oorzaak kan zijn?

    Ik ben in de 34 week nauwelijks 5 kilo aangekomen en nu ineens zoveel per dag..
    Bloed /urine /ctg/bloeddruk waren allemaal goed vandaag.

    Ik heb op de grens zwangerschapsdiabetes. Met andere woorden, ik heb de stempel gekregen door een slechte uitslag van de Suiker test maar daarna keurige dagcurves zonder uitschieters.

    Ik vind het zo vreemd, en maak me toch wat zorgen dus hoop wat ervaringen te lezen :)

    Vorige zwschap pe-hellp gehad, dus ik sta onder goede controle. Maar er komt niets uit..
     
  2. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Kan vanalles zijn.
    Advies is ook om. Maar 1, of hooguit 2 keer per week op de weegschaal te gaan.
    Grote kans dat er over een paar dagen weer wat af is.
    In heb altijd ontzettend geschommeld. In gewicht, al zolang ik me kan herinneren. Kan in 2 dagen zo 3 kilo verschil inzitten...
     
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Hoe weet je zeker dat je geen vocht vast houdt? Ik vind weegschalen bedrieglijk als je het hebt over een paar kilo in 1 keer. Zoveel vetweefsel kan je heel moeilijk aanmaken in enkele dagen.

    Tijdens mijn zwangerschappen werd mijn buik wel eens opvallend snel groter. Dan kregen ze even een groter zwembad. Na een paar dagen zou ik mij daar nog niet zoveel zorgen over maken.
     
  4. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Dat schommelen houd ik zeker in mijn achterhoofd, echter heb ik dat nog nooit gehad. (of na 1 dag weer terug in gewicht)

    Zeker weten doe ik het niet inderdaad, maar laat ik het zo zeggen, het is niet zichtbaar.. (niet ergens in omvang, maar ook niet bij enkels gezicht of handen bijvoorbeeld..)

    Ik ben nog maar weinig aangekomen deze zwschap, dus erg vond ik het niet.
    Maar door de pe-hellp de vorige zwschap gaan bij zulke dingen toch direct de alarmbellen af (zeker omdat ik deze zwschap al het één en ander heb gehad en gewaarschuwd ben bij elk dingetje te bellen)

    Maar voor nu lijkt het niets te zijn gelukkig, dat scheelt!
     

Deel Deze Pagina