Inderdaad! Ik heb deze opmerking in een ander topic ook al eens gemaakt maar ik denk dat sommige gewoon niet eerlijk zijn over hun gewicht. Ze komen allemaal amper aan maar in de lounge zijn de afval-topics niet van de lucht Ik kan me er vreselijk op irriteren (en nu zeker, hormoonbommetje als ik ben ) omdat de dames die wel gewoon aankomen ( wat heel normaal en gezond is bij een normaal gewicht ed ) zich gaan schamen. Iets wat totaal niet nodig is! Bij de eerste ruim 20 kilo aangekomen, bij de tweede 14 a 15 kilo en nu zit ik op + 5 kilo. Na de tweede moest ik wel wat meer moeite doen om alles eraf te krijgen maar uiteindelijk was ik zelfs 7 kilo lichter als voor die eerste zwangerschappen. Natuurlijk hoop ik nu onder een bepaald gewicht te blijven maar goed, ik weet inmiddels wel dat je er niks overste vertellen hebt. Oja, ik gaf ook bv maar bij mij bleven die kilo's lekker plakken hoor
Bij mijn zoontje was ik totaal 12 kilo aangekomen.. (Heel goed dus) En nu ben ik bijna 23 weken, en ik zit op 6 kilo. (heel netjes volgens de gyn) En gelukkig is het alleen mijn buik die groter/dikker en boller wordt
Ik denk dat er genoeg vrouwen zijn die al overgewicht hebben en dus niet veel aankomen... Waar ik gruwelijk van baal is dat ik door hormoonbehandelingen al zo'n 5-6 kilo ben aangekomen (ben 1.69 en woog 64 kg). Prima BMI, slank maar wel een buikje (altijd gehad). Maar die paar kilo erbij zorgt ervoor dat mijn broeken al errug strak zitten. Sinds ik zwanger ben ook gestopt met roken en ineens zag ik de teller op 70 kg staan. Wist niet meer hoe ik het had. Want dit is gewoon allemaal door hormonen/stoelgang, écht niet door de beeb. Dus dat gaat nog wat worden. Het is een drama om me aan te kleden omdat alles erg straks zit. En ik wil eigenlijk niet nu al in zwangerschapskleding. Hopelijk trekt het straks nog even wat 'recht'. Het is dus frustrerend dat mijn startgewicht dus al 5-6 kilo hoger is dan normaal. Dus straks de zwangerschapskilo's eraf krijgen + deze extra kilo's.
Ik zit momenteel ook al aan +7, ben maar een kleintje Ben 1.58 en woog 58 kg, de eerste 14 weken ging het heeeeel snel, staat gelukkig nu een tijdje stil. Bij mijn eerste zwangerschap was ik ruim 25 kg aangekomen!
Hahahahahahaha inderdaad genoeg afval topics hier!! Ja daarom irriteer ik me ook mateloos aan de ik-ben-zwanger-maar-kom-niet-aan topics. Ik ben na de 1e gelukkig snel al m'n 20extra kilo's kwijt. Nu denk ik dat het me meer moeite gaat kosten, vandaar dat ik ga beginnen met zwemmen.
Leen haal dan lekker een positiebroek bij de H&M o.i.d Die dingen kosten daar maar 20 euro en ik was er zwaar gelukkig mee rond de 8 weken. Zelf heb ik last van spastische darmen dus ik kon ook echt vanaf week 7/8 mijn eigen broeken nog erg lastig aan. Mij gaf het veel rust en minder last van mijn buik bij het dragen van die positiebroek! En idd Sterre...ik had er ook last van. Voelde me een monstertje vergeleken bij al die dames die zo goed als niets aankwamen! Eerlijk is eerlijk...ik snoep meer en nogmaals...sporten doe ik haast niet meer dus deels is het ook eigen schuld natuurlijk Haha...ik duim hier ook voor het borstvoedingswonder wat gewicht verliezen heet....maar ik geloof niet dat iedereen het treft En MrsP...ik ben ook 1.72 en zit inmiddels ook net boven de 80kg verdorie normaal weeg ik rond de 68 en als ik echt een beetje mijn best doe met trainen zelfs rond de 66 of minder. Tjsa...we moeten het er maar even mee doen ben ik bang
Ook ik ben zo'n druktemaker wat betreft mijn gewicht. Had voorheen overgewicht en viel 4,5 jaar geleden 30 kg af. Tijdens mijn eerste zwangerschap kwam ik weer 30 kg aan, waarbij ik wel moet vermelden dat ik de laatste week 7 kg (!) aan kwam. Vocht dus. 4 dagen na mijn bevalling waren er 16 kg af. Binnen 4 maanden zat ik weer op mijn oude gewicht. Bij nr. 2 was ik dus weer bang om aan te komen. Daar kwam ik uiteindelijk 21kg bij aan. Ook dat is weer allemaal goed gekomen, na 3,5 maand zat ik weer op mijn oude gewicht. Om een lang verhaal kort te maken..komt goed!
Ik weeg 13 kilo meer nu bij 26 weken zwangerschap. Ik weeg me ook alleen bij de verloskundige en niet thuis. Vind het soms ook confronterend om te zien dat ik nu zo zwaar ben, maar de andere kant is dat het voor een goed doel is en ik mezelf ontzettend gelukkig mag prijzen dat ik een zwangerschap überhaupt meemaak. Dus schijt aan die kilo's, het meeste vliegt er na de bevalling wel af en voor de rest kun je lekker gaan sporten, mocht je nog niet tevreden zijn
Oh heel eerlijk hoor eerste zwangerschap 26+ Vocht Was t ook zo kwijt Maar voor me bekken zou t beter zijn als t nu zeker onder de 20 blijft Nu 11weken en (gelukkig) nog niks aangekomen Niet omdat ik dus niet dik wil worden ofzo maar echt voor me gezondheid
Hier nog iemand die zich vreselijk zorgen maakt om gewicht. 4 jaar terug woog ik 105. Heel hard gaan lijnen en 30 kilo afgevalen.. met opbouwen wel weer 5 kilo aangekomen, maar de 80 kon ik goed volhouden en was happy met mijn figuur toen, maatje 40. Wel heel veel moeite gekost om dit vast te houden, 4x per week fanatiek hardlopen en dan echt afstanden van 10 km of meer, 4x per week paardrijden etc. Niet snoepen, goed op eten letten etc. Toen ik zwanger werd, ben ik accuut gestopt met hardlopen en niet minder gaan eten, zelfs iets meer, ipv yogurtjes, enzo gewoon 5 boterhammen per dag. Nou dat ging hard hoor. Met 8 weken zwanger was ik al iets van 5 kilo aangekomen. Daarna ging het gelukkig iets minder hard, maar nog veel te veel. Ik heb 1.5 week geleden voor het laatst op de weegschaal gestaan. 88.6 woog ik. 8.5 kilo erbij in 16 weken dus. Ik heb nu maar besloten niet meer op dat ding te gaan staan, ik ga natuurlijk binnenort de 90 zien en wil het eigenlijk niet wegen. Vertouw er maar op dat ik het wel weer kwijt raak na mijn zwangerschap, dus probeer me er niet druk om t maken. Alleen lukt dit niet altijd. Als ik in de spiegel kijk word ik gewoon best ongelukkig.
Ik woog voor mijn zwangerschap ook in de 80, geloof 81,5 kilo. Zit nu ook in de 90, nooit gedacht dat ik ooit zoveel zou wegen. Ik had ook vrede met maatje 40, ben ook best lang dus vond het niet erg en voelde me prima. Zolang ik geen last krijg van mijn gewicht, met bukken e.d. vind ik het wel prima. Zou ook niet weten waarom ik weer terug moet naar maatje 36 wat ik had voor mijn medicijn gebruik. Je moet doen waar je je goed bij voelt denk ik, het is jouw lichaam en wie zegt dat we allemaal slank moeten zijn? Waarom en voor wie?
Fijn dat er zoveel mensen reageren! Geeft toch aan dat het voor veel mensen wel iets is wat soms lastig is. Dat je lichaam zo veranderd kan toch best wel een shock zijn. Het voelt een beetje als taboe om hierover tegen vrienden/familie te 'klagen'. Alsof je dan niet blij bent met je zwangerschap. Maar daar ben ik juist super blij mee Ook voor alle relativerende opmerkingen mn dank! ik ga niet meer op de weegschaal en zie straks wel hoe ik de kilo's er weer afwerk
Precies, mijn collega zei net nog ach... Als kindje maar gezond is toch. Tuurlijk is dat nr 1. Maar daarom kan ik nog wel balen van mijn lichaam en tutu, hoef ook geen maatje 36 als ik ooit maar terug ga naar 80 kilo en maat 40
Hier helaas ook al aardig wat kilo's aangekomen. Ben zelf al jarenlang een jojo-er en helaas veel ervaring met afvallen en aankomen. Ben 3 jaar geleden middels een crash dieet 40 kilo afgevallen en sindsdien is mijn lichaam dusdanig ontregelt geraakt. Zodra ik zwanger was kwamen de kilo's er eigenlijk al direct aan (kwam ook nog eens net van vakantie terug, dus had ook nog last van vakantie kilo's). En in de eerste 18 weken zat ik al op + 10 kilo. Gelukkig is het de laatste 5 weken redelijk stabiel, behalve de 2 kilo's die ik de laatste vakantie ben aangekomen. Maar ik ben ook zeer benieuwd waar het gaat eindigen. Merk wel gewoon dat ik meer honger heb en dat mijn lichaam het ook echt nodig heeft. En natuurlijk let ik wel op wat ik eet, maar ben ook de eerste die toegeeft dat ik ook wel van een snackje op zijn tijd hou. Maar vind dat zelf niet echt in verhouding staan met de kilo's die ik al ben aangekomen, maar ja het is niet anders. Ben wel blij om te lezen dat er meer vrouwen zijn die al aardig wat aan zijn gekomen in de eerste helft van de zwangerschap. Werd best onzeker van de weinige kilo's die ik tegenkwam in diverse andere topics op dit forum.