Wie neemt er dit? En vanaf hoeveel weken zwangerschap? Heb gisteren twee koppen gedronken, maar had wel wat krampen en baby super actief, weet natuurlijk niet of het aan dat ligt, maar de vorige dagen had ik dat niet. Vorige week was mijn baarmoederhals al volledig verweekt. Iemand ervaringen met deze thee aub?
Ken het niet, wel van gehoord. Advies is pas vanaf 37weken zoiets uit te proberen omdat het de bevalling op kan wekken (daar doe je het denk ik voor?). Maar of het echt zou werken? Geen idee.
Ik heb het ook gehaald.. van Jacob hooy. Een bekende van mij gebruikt het al vanaf 37 weken en is nu bijna 39 weken, drinkt 3 kopjes per dag. Ik geloof niet zo zeer dat het de bevalling op wekt, maar ik begrijp wel dat het goed moet zijn voor het stelpen van de bloeding na de bevalling en je baarmoeder sterker maakt voor de bevalling. Ik gebruikte vorige zwangerschappen magnesium en had slechte weeën, zelfs de weeën opwekkers moesten op het hoogst. Magnesium ontspant je spieren juist, in die zin wilde ik nu juist graag frambozenbladthee proberen
Ik gebruikte het vanaf 36 weken. Eerst 1 kopje per dag zo halverwege deze week 2 kopen per dag een vanaf 37 weken 3 koppen per dag. Het is inderdaad niet om je weeën op te wekken maar wel dat de weeën die je krijgt efficiënter zijn. En ook na de bevalling zal het herstel sneller gaan. Ik heb nu 4 bevallingen gehad de eerste 2x zonder de thee en de laatste 2x met de thee. Ik heb van mezelf ook weeën zwakte en bij de laatste 2 zijn het hele voorspoedige bevallingen geweest. Ook ging het herstel veel vlotter als bij de eerste 2. Wellicht is het voor jou verstandiger om dan te wachten tot 37 weken? Aangezien je bmm al verweekt is en er dus al wel iets aan de gang is kan de thee dat dus wel versterken. Wellicht is dat iets om even met je vk te bespreken.
Ik ben het bij mijn vorige zwangerschap gaan drinken vanaf 37weken maar kan niet zeggen dat het bij mij effect had. Uiteindelijk ingeleid met 40+5
Hier ook gedronken vanaf 37weken, bevallen met 39+2. Je bevalt er niet eerder door maar volgens mijn vk helpt het om de boel voor te bereiden en wat weker te maken
Ik heb het bij mijn eerste ook gebruikt, vanaf 36 weken als ik me niet vergis! Bevallen met 38+5 Bevalling ging heel vlot, ondanks dat de placenta niet goed los kwam geen nabloeding gehad waar ze van opkeken.. Ook de kraamhulp stond er versteld van hoe snel mijn baarmoeder slonk! Ik ben nu net 4/5 weken zwanger mocht alles goed gaan ga ik het zeker weer drinken