Ja echt hilarisch wat ze van die knakker maken. Net als zijn vader trouwens. 1000'den kraanvogels die naar beneden kwamen om hem te halen toen hij overleden was, maar weer weg vlogen toen ze zagen hoeveel verdriet het volk had. Jaja. De gebroeders Grimm kunnen er nog het e.e.a. van leren. Aan de andere kant, alleen in Pyongyang woont het 'elite' ( lees: kontkus) volk. Er heerst verschrikkelijke honger in de rest van het land. Ze hebben nog concentratiekampen. Giga hotels die compleet leeg staan, 12 baans snelwegen waar geen auto op rijdt. Nep dorpen om Zuid Korea de ogen uit te steken. Bizar. Wat ben ik dan blij dat ik hier geboren ben!
Neemt trouwens niet weg dat ik daar best eens een kijkje zou willen wagen. Als ik die docu's zie, dan weet je al wat voor een sfeer er heerst, maar ik zou het wel mee willen maken. Maar wel met de garantie dat ik zo weer weg kan gaan ( )
zie net op het journaal allemaal huilende mensen... en ik zit nu echt te denken: menen ze dit nu? of MOETEN ze huilen? zelfs de verslaggeefster moet huilen en is snikkend aan het vertellen wat er gebeurt.
Pfff ik heb die beelden ook net gezien van die huilende mensen. Hoezo overdreven!!! Echt niet normaal.
Ze moeten huilen; als je het regime niet volgt kan je in de gevangenis belanden dus denk dat de mensen heel bang zijn.. En gehersenspoeld want kinderen worden allemaal zo grootgebracht en vooral op scholen.
Het viel me wel op dat diegene die sprak op het journaal wel huilde maar geen tranen had. Ik weet niet of dat zo was bij alle mensen?!
Viel me ook op, er zullen er ook vast geweest zijn met echte tranen, maar veel geen! Hadden jullie ook dat stukje met die roltrap gezien?