Kin op de borst gevaarlijk in wipstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hannah83, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben op dit forum vooral een meelezer maar ik heb nu toch zelf een vraag. Via Google lees ik zoveel verontrustende verhalen dat ik nu maar even hier in de groep wil vragen hoe jullie met het volgende omgaan:
    Mijn dochtertje is nu een maand oud. Ik heb een wipstoeltje met verkleiner, en een maxi-cosi met verkleiner. Maar als ik haar daar in zet, ligt altijd haar kin op haar borst. Een vrij ongemakkelijke houding en volgens internet ook nog eens gevaarlijk. Hebben jullie dat ook of doe ik iets verkeerd? Als ik iets verkeerd doe, hoor ik graag de gouden tip :).

Groet

2. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Geen idee of dat gevaarlijk is, maar ik legde mijn dochter de eerste maanden toen ze nog zo klein was alleen in de ligstand in de wipper, en dan ook niet voor hele lange tijd.
    Als ik het goed lees, dan heb je de wipper in de zitstand staan als de kin tegen de borst ligt? Gewoon lekker de wipper in een ligstand zetten, dan heeft ze daar als het goed is geen last van. Hoe dat met een verkleiner werkt weet ik niet, want die heb ik voor de wipstoel nooit gebruikt...

3. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    De wipper staat al op de meest liggende stand helaas.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Klinkt een beetje in elkaar gedrukt? Lijkt me niet goed nee.
    Wij hebben nooit een wipstoeltje gehad. Zou haar gewoon in de box of op de grond leggen op een kleedje/dekentje. Vanuit die positie kunnen ze lekker vrij bewegen.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Het probleem van het wipstoeltje herken ik eerlijk gezegd niet zo, op de foto hieronder was mijn zoontje een maand oud in de wipstoel en hij stond nog niet eens op de meest platte stand (i.v.m. terugkomende voeding stond hij op deze stand).
    De maxi cosi herken in wel een beetje, maar dit werd minder toen wij de verkleiner eruit haalde.
    De maxi cosi is natuurlijk ook niet bedoeld om langere tijd achter elkaar te gebruiken, al lag hij hier wel wat meer gebogen, maar nooit echt met z'n kin op de borst hoor!
    Misschien je kindje iets anders in de maxi cosi leggen, net wat hoger of wat lager?

6. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Ik herken het wel, ligt misschien aan het soort wippertje. Of het gevaarlijk is geen idee.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier maar heel eventjes de verkleiner in de maxicosi gebruikt en nooit in het wipstoeltje. Dus die zou ik eruit halen. Dan ligt je kindje waarschijnlijk wat minder in een bocht.

Kun je anders een foto posten? Misschien ligt je kindje te hoog of te laag?

8. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal het inderdaad eens zonder verkleiner proberen. Het is overigens een baby swing van 4moms dus die heeft meer de vorm van een maxi cosi. Ik houd er inderdaad ook rekening mee om haar niet lang in de mc of wipstoel te zetten maar ook al is het maar 5 minuten dan nog vind ik het er erg oncomfortabel uitzien.

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een babyswing is een soort schommelstoeltje toch?
    Mogen zulke jonge baby's daar al in?
    (Geen idee hoor, nooit een schommelstoeltje gebruikt voor onze kinderen.)

Je hebt het over een wipstoeltje, terwijl je dus een schommelstoeltje/babyswing bedoelt. Daar zit wel verschil tussen.

10. Hannah83

Hannah83 Actief lid

12 jul 2014
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is de mamaroo van 4moms en daar mogen ze al wel in, althans volgens de info die ik erover heb gekregen.

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Dochter is nog zo klein dat ze verzuipt in de maxi cosi. Zelfs met verkleiner. Ze zit er niet goed in. Voor nu betekent dat neem ik aan dat we gewoon niet met de auto weg kunnen of wel?
    Iemand tips? Zonder verkleiner is nog geen optie denk ik? Ze zit idd nogal met de kin op haar borst in dat ding...

12. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Wat verplaatsen, meer naar boven of naar onderen? Kin op de borst is overigens idd erg gevaarlijk, zo kan de luchtpijp worden afgesloten en je kindje dus stikken. Goed dat je er alert op bent!

13. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    We hebben haar anders geprobeerd neer te zetten maar dat maakt weinig uit. Het is maar een klein meisje. Ze is 4 weken oud maar ik zou pas volgende week uitgerekend zijn.
    Ik denk dat ze gewoon echt nog te klein is.
    Alleen hele noodzakelijke ritjes doen we, van ziekenhuis naar huis en bezoek kinderarts. Verder maar niet voorlopig.
    Familie woont op ruim anderhalf a twee uur rijden, maar dat is nu dan even onbereikbaar.
    Had gehoopt dat er misschien nog tips waren waardoor ze beter zou zitten. Zonder verkleiner lijkt me nu nog echt te vroeg...

Dank voor het meedenken iig :)

14. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Raar! Hier lagen ze met 3 weken (gecorrigeerd -4) al prima in de autostoeltjes met verkleiner erin. Zou ook gewoon moeten kunnen volgens mij! Nou waren mijn maxi cosi's wel net iets anders dan van Maxi Cosi zelf.

Heb je al zonder verkleiner in de schommelstoel geprobeerd?

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gebruik je allebei de verkleiners?

16. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Beide verkleiners? We hebben een ding, een stukje zitting met een hoofdsteun eraan. Dat is het enige wat bij de maxi cosi zat.

17. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Als je kindje nog voor de uitgerekende datum is, zou ik de wipstoel nog niet gebruiken. Ik heb die mamaroo even gegoogled van 4moms, maar dat lijkt ook echt een kuipje in plaats van een plat vlak. Zou daar ook nog even mee wachten, en liever op een boxkleed of box leggen?

In de maxi cosi (cabriofix) lag mijn dochter als mini (2300 gr bij thuiskomst) zo ver mogelijk naar boven. Dat ze met hun hoofd + schouders op een vlak stuk zitten, als ze lager zitten komt daar precies zo'n knik, waardoor dan in de nek ook een knik komt.

18. Nien89

Nien89 Lid

13 okt 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook een heel kleintje die ook in de maxi cosi in een gedoken zat. Heb toen de keuze gemaakt de Pebble Plus aan te schaffen en hier zat/lag hij wel goed in. Zit een heel kuipje in om de maxi cosi te verkleinen, ipv een losse hoofdverkleiner en iets wat onder de rug gaat.

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij ons waren het er twee. Een hoofdsteun, en een grote driehoek die onder de billen moest.

20. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    In het ziekenhuis tellen ze bij prematuren met min getallen. Je kindje is met -5 weken geboren (vanaf uitgerekende datum) als ik het zo lees. Ze is nu dus pas eigenlijk 39 weken (als ze nog in de buik zou zitten).

Dan is het echt nog een klein hummeltje, misschien je familie toch nog even naar jou laten laten komen. Mijn familie woont ook 2 uur rijden bij mij vandaan, mijn beste vriendin bijna 3 uur. Die zijn de eerste 2 maanden gewoon (zonder morren) bij ons gekomen. En ze kwamen echt met grote regelmaat. (familie bijna elk weekend, vriendin om de week).

Heb je geen grote donzen kussen ofzo? Daar heeft mijn ventje ongelegen de 1ste 4 weken. Lekker warm bij koude en koel bij warmte. En houd rekening met de groei van zijn lijfje.

Deel Deze Pagina