Voorover hangen kinderstoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje van bijna 7 maanden zet ik nu sinds twee/drie weken soms even in de kinderstoel met een hapje. Wat mij opvalt is dt hij steeds op zijn eten af duikt als het ware, hij gaat dan helemaal naar voren hangen/leunen, heel onhandig dus. Betekent dit dat hij nog niet klaar is voor de kinderstoel (althans om er echt een hapje in te eten)? Ging dit bij anderen ook zo?

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Kan hij al zelfstandig zitten? Geloof dat ze dan pas echt in de kinderstoel kunnen. Die van mij zwiebert ook nog alle kanten op (kan dus nog niet zelfstandig zitten), dus voorlopig houden we hem nog in de kinderwagen.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hangt hij voorover door enthousiasme of omdat hij niet goed zit?
    Hier kon mijn zoontje op die leeftijd opzich prima in de kinderstoel zitten, maar omdat hij zo graag wilde eten ging hij ook met z'n neus zo dicht mogelijk op het eten zitten. :D
    Ik duwde hem dan altijd een beetje weer tegen de rugleuning aan en deed dan pas een hapje in z'n mond.
    Is uiteindelijk vanzelf minder geworden.

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik denk door beide dingen die jij noemt :) inderdaad enthousiast naar mijn handen en lepel duiken maar denk ook omdat hij dan niet snapt dat hij gewoon rechtop moet zitten. Bovendien zit hij ook nog niet zelfstandig, hij duikelt vaak al gauw weer naar de zij/voor of achterkant als hij los zit. Vind alleen in de wipstoel weer zo passief want daar zit hij vrij onderuit gezakt in, dus dan is het echt zo voeren

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb een universeel tuigje gekocht zodat mn zoontje wat strakker en daardoor steviger zit

6. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Als kindjes nog niet zelfstandig kunnen zitten, mogen ze officieel nog niet in een kinderstoel (ook niet met kussentje die ze 'vast zet' als het ware).
    Dus ik zou hem nog even in de wipstoel voeren, vaak kunnen die dingen vrij rechtop staan.

7. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Herkenbaar! Mijn dochter kan al best goed rechtop zitten, maar wil alles pakken en zien en gaat dan naar voren. Vervolgens besluit ze weer rechtop te gaan zitten, maar in haar enthousiasme gooit ze zich dan helemaal naar achter. Of ze begint op en neer te stuiteren.
    Toen ze nog niet aan de kinderstoel toe was, bleef ze ook heel erg naar voren hangen, dus het kan zijn dat hij er nog niet aan toe is om in een kinderstoel te zitten.
    Mijn dochter was met rollen ook heel vroeg, wil ook heel graag rechtop zitten en geeft zelfs al aan te willen staan (duwt zich af met haar benen, maar gelukkig heeft ze de kracht nog niet). Ik denk dus niet dat ze echt een goede maatstaf is qua leeftijd

Deel Deze Pagina