Alleereerst hoop ik dat dit niet al te oppervlakkig overkomt. Wij hebben met 29+0 deze echo laten maken. Een paar dagen later merkt mijn vriend opeens op dat het net lijkt of de kin van ons zoontje erg ver naar achter ligt. Sindsdien zie ik het ook...het zou wel vreemd zijn want niemand in onze familie heeft dit. Ik vind het persoonlijk helemaal niet mooi als mensen dit hebben. We maken ons al ongerust dat er iets verkeerd zou kunnen zijn, je ziet dit weleens bij gehandicapte mensen. Kan het een verkeerd positie van de echo zijn? Of dat het maar zo lijkt omdat baby's nog een rond gezichtje hebben? Of misschien verbeelden we het ons maar? Een 3d echo was helaas niet mogelijk omdat de moederkoek pal voor zijn gezichtje ligt. Oh wat voel ik me gemeen nu ik dit schrijf
Volgens mij is dit bij alle baby's zo. Ik vroeg het me bij de eerste ook af maar de echoscopiste legde toen uit dat dit normaal is. Waarom precies ben ik vergeten iets met de ontwikkeling van de bovenkaak ten opzichte van de onderkaak geloof ik. Ik ben nu zwanger van de derde en die heeft dit ook weer en mijn oudste twee hebben gewoon een normale kaakstand geen centenbakkie of gigantische overbeet
Haha ja dat hebben de meeste baby's volgens mij. Mijn jongens hadden het ook op de echo en ik vind dat er ook niet mooi uitzien bij mensen. Maar het hoort bij een babyhoofdje en trekt echt bij
Niet iedereen wordt geboren met een perfecte kaakstand. Vandaar ook zoveel beugels/kaakoperaties later. Maar als dat nou het ergste is?! Ik zie trouwens niks raars op je echo, zou me hierom niet vanalles in m'n hoofd gaan halen.
Niet lullig bedoelt hoor, maar uhm... heb je wel eens een baby van dichtbij gezien . Vrijwel alle baby's hebben dit. Eén evolutionaire theorie is dat dit is ontstaan om uit de borst te kunnen drinken. Met een fatsoenlijke onderkaak zou dit inderdaad een heel stuk lastiger zijn. Andere theorie is dat dit bijdraagt aan het schattige uiterlijk, wat op haar beurt de overlevingskansen van de baby positief beinvloedt. Either way, volkomen normaal, zorgen onnodig!