Ik ben nou niet bepaald een natuurlijk moeder typetje. En daarom een beetje op zoek naar tips (voor baby's 6 tot 9 maanden). Nu vroeg ik me af wat doen jullie zoal om je baby te vermaken? Wat voor speelgoed valt in de smaak (voor baby's die nog niet zelf kunnen zitten). Hoe lang laat je hem alleen spelen? En hoe (box/speelkleed/anders)? Ik voel me altijd een beetje een ontaarde moeder als ik hem naar mijn idee lang in de box leg of in z'n babybjorn zet. Mijn kindje heeft vaak "niks is goed buien", ik weet nooit zo heel goed wat ik dan met hem aan moet. Op die momenten maakt het niet echt uit wat ik probeer, hij huilt. Dus alle leuke spelletjes tips zijn welkom! Alvast bedankt
Boekjes lezen, kiekeboe, wij hebben quarto (grote variant van duplo, ook van lego) spelen met zijn knuffeltje en zacht poppetje, wandelen, spelen met Nijntje, knuffel met knopjes. Houten kralen op een kubus.
Klap eens in je handjes zingen en de baby mee laten doen. Pak zijn handjes en doe verbaal mee. .. straks doet hij het dan zelf uren dagen met dochter gedaan. Juist tijdens verveel momenten. Veel zingen rond om je kindje was hier altijd succes.
Ik had toen een bumboseat (een stoeltje speciaal voor kindjes die nog niet kunnen zitten), wat was dat een succes! Alsof er een wereld voor hem openging! Zo konden we veel beter met hem spelen en hij vermaakte zich ook stukken beter. Alleen niet té lang in het stoeltje zetten.
nonspeelgoed was hier (en nog steeds) favoriet. geef mevrouw een bakje en een lepel en ze was blij. Verder doekjes, bekertjes, een oude kapotte telefoon met knopjes noem maar op. qua speelgoed stapelbakjes en een bal.
Samen op bed spelen, op zijn speelkleed op de vloer oefenen op zijn buikje hij probeert al te kruipen lukt nog niet natuurlijk; ), ff in de box alleen met zijn muziekmobiel. Rammelaartje, knissperboekjes, speelgoed sleutel. Op schoot "dames paard heren paard ren paard" kiekeboe, boekje voorlezen. Op zijn buik kusjes geven, met mijn kleren spelen etc
Dansen!!! Liedjes zingen met 'gebaren' boekjes lezen. Stapelbekers bouwen en om laten gooien (dl vind dat geweldig!) Samen over de grond tijgeren... en inderdaad nonspeelgoed!! Mn dochter kan uren met een plastic noodlesbakje spelen
Liedjes zingen (evt met een cd meezingen, om liedjes te leren) Kiekeboe spelletje Laten spelen met knisperboekje, rammelaartjes Verhaaltjes voorlezen Lekker knuffelen Wandelen
Dat stoeltje is er erg goed idee, denk dat ik dat ga proberen! De box met speelboog kan hem niet echt meer bekoren, t lijkt alsof hij uitgekeken is op t ding. Kan dat al? Speelkleed is idd een succes tot hij boos wordt omdat vooruit komen niet lukt. Cd met liedjes doe ik ook idd omdat ik er niet zoveel meer ken, en dan meezingen (arm kind). Kiekeboe vind hij soms hilarisch en soms niks aan hehe. Maar bedankt voor de tips, ga het een en ander proberen kijken of meneer ervan opvrolijkt!
Dl lag altijd te koekeloeren, dus die was tevreden zolang er interessante dingen in de buurt stonden. Zodra ze kon rollen, rolde ze zichzelf door de kamer om vervolgens dvd's uit de kast te gaan trekken enzo. Dus je kan ook het speelkleed eens op een andere plek leggen , misschien krijgt hij dan wel nieuwe interesses Speelboog was maar heel kort leuk hier, tot ze m omver kon trekken, daarna probeerde ze hem alleen nog te demonteren.
Ik lees even mee met een dochter van een half jaar (rolt wel, kruipt en zit nog niet zelfstandig). Die van mij vindt mijn telefoon erg interessant en dan vooral de 'spelletjes' van fisherprice (erg onverantwoord natuurlijk, maar techniek is de toekomst ). Verder voorlezen, babygym, alles wat knispert (vooral Freddie de vuurvlieg van Lamaze), de uiltjesrammelaar van de Hema, boekjes (van die badboekjes) kan ze uren naar kijken, een plastic flesje met een beetje droge pasta of rijst erin (rammelt leuk), ballen die ze weg kunnen rollen en die je weer terugrolt (kan liggend op de buik), stapelbekers (die kun je 'opeten', tegen elkaar slaan, in bad gebruiken etc). Af en toe wat speeltjes wegleggen en vervangen door anderen werkt ook om de interesse te houden