onze kleine is nu ruim 5 maanden en een maand te vroeg geboren. hij loopt prima qua ontwikkeling. nu is hij al een tijdje erg fan van zijn handjes en stopt ze veelvuldig in z'n mondje. hij begint ook te bijten (met tandvlees) en ik heb de indruk dat zijn tandjes groeien en misschien zal z'n eerste tandje niet lang op zich laten wachten... is dit niet te vroeg? anderen in m'n omgeving zeggen dat het echt de tandjes zijn maar ik twijfel. lijkt me vroeg...wat zijn de tekenen van beginnende tandjes??hoe oud waren jullie kleintjes met het eerste tandje?
Ahum, hier riepen ze ook al vanaf ca 5 maanden dat hij een tandje kreeg Kwijlen, kwijlen, kwijlen op handje knauwen etc... Uiteindelijk is zijn 1e tandje pas 2 weken geleden op komen zetten
Gemiddeld eerste tandje bij 6 maanden, dus echt vroeg is het niet. Maar hier hetzelfde. Met 3 maanden kwijlde ze, beet overal op etc. Vanaf die tijd krijgt ze volgens iedereen tandjes. Met 5 maanden was het extreem en wist iedereen het zeker. Nou hier nog steeds een tandloos bekkie!
ok, dan hoef ik het dus nog echt niet te verwachten!! hoeft van mij echt nog niet hoor! ik zit niet te wachten op een tandje want geef BV en wil nog wel ff doorgaan en geen gebijt haha!
Hier ook met 5 maanden kwijlen en overal op bijten. Sinds 2 dagen is het dan zover... een wit ribbeltje onderin En dan is hij alweer bijna 8 maanden ha ha. Hij had vanaf die 5 maanden twee dikke bobbels in zijn tandvlees. Maar pas vanaf vorige week zet het door inclusief ontroostbaar huilen. (echt heel zielig eerst krijsen en daarna nog een hele tijd nasnikken ) en de beroemde tandenluiers. Mijn man noemt ze karnemelk-luiers, zo zuur ruiken en zo dun zijn ze ook.
Hier dezelfde symptomen, maar ik dacht dus ook -no way, een tandje..hij was pas net 4mnd! Ja hoor, inmiddels is hij nét 5 mnd en al 2 tanden onder..:S Je kan er geen touw op trekken hoor!
Het kan hoor. Mijn dochtertje had met 3,5 maand al 2 doorkomende tandjes. Nu komt nummer 6 door (ze is nu ruim 7 maand). Minder grappig zijn de gebroken nachten. En voor het gebit schijnt het ook beter te zijn als ze later doorkomen. Maar ja, je kan ze niet tegenhouden he
mij is ook verteld dat rond 4 maanden het kwijlen komt door de ontwikkeling van de mond en kaakspieren, die zich voorbereiden...
Mijn zoontje deed ook vreselijk kwijlen vanaf 3,5 maand vanaf 4,5 maand veel op zijn knuistje kauwen en hij was 5 maanden 1 dag en hij had 7 tandjes door. dus het zou kunnen. Inmiddels 11 maanden en 8 gewone tandjes 3 hoektandjes en 3 kiezen helemaal door, dus ik kan zeggen dat ik toch wel een vroege vogel in huis heb
Kan makkelijk hoor. Maar het kan gewoon ook bij de ontwikkeling horen. Hier zijn ze door gekomen met 9 maanden en dan gelijk vier tanden boven inclusief hoektandjes en deze week ook een onder tandje. En echt vroeg vier maanden nee hoor het kan nog gekker. Mijn zoon is geboren met een tand dus zo snel kan het al. Dus het zegt helemaal niks de een krijgt ze met z.n geboorte de ander de eerste met een rond een jaar pas zijn of haar eerste tandjes.
onze kleine vent kwijlt ook heel erg, en kan zooo bijten op z''n handjes! ben benieuwd wanneer t eerste tandje tevoorschijn komt...
ow het verschilt zooo erg! je kan er idd niets van zeggen, het KAN dus komen door tandjes maar kan ook dat ze pas veeeeel later komen...! na ja, afwachten dan maar. ik zie of voel nog geen tandjes hoor, dus wacht gewoon af! haha!
hier ook een meid die giga aan het kwijlen is, rode wangen, overal op bijten maar nog niks te zien. komt vanzelf wel zeggen we dan maar