puckababy ervaring(en) gezocht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bezigbijtje, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hallo meiden,

Mijn meiden zijn vandaag 2 weken en ze zijn erg bewegelijk met hun armpjes. Ik merk nu dat ze zichzelf uit hun slaap halen door dat als ze weg zakken weer met de armpjes te gaan slaan.

Nu heb ik een puckababy te leen.

Wat trek je er onder aan? En doe je dan ook nog een dekentje?

Hoe lang moeten ze er aan wennen? (ik vind het zo zielig dat ze soms zo huilt erom:))

Hoe veel op een dag gebruikten jullie hem?

En hoe lang?

enz.

Bedankt voor jullie hulp alvast meiden!

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb de hotsummer ;)

Das een ideaal ding want dan hoeven ze geen kleertjes uit.
    Wij hebben hem gebruikt tot ze er niet meer in paste. En nu slaapt ze s'nachts in een slaapzakje en overdag in niets omdat madame dat niet wil. Want ze vind het leuk om in bed te spelen als ze wakker is.
    Het huilen hebben we nooit mee gemaakt omdat we eerst een swaddle me hadden en voor haar dit al los was. Maar ze vond het sowieso wel prettig om ingebakerd te worden. Als ze nu heel onrustig is baker ik haar nog wel eens in in een lakentje.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.188
    8.908
    113
    Ik heb geen puckababy, maar wel een SwaddleMe, is gedeeltelijk natuurlijk vergelijkbaar. Ik leg haar gewoon in kleding (later wordt het in pyjama) erin en dan met haar beentjes ook onder lakentje en dekentje. Maar ze heeft het snel warm, dus dat speelt ook mee (bij de oudste had ik wel wat minder aangetrokken of geen dekentje gebruikt, maar die heb ik nooit ingebakerd).

D. heeft nooit gehuild, die vond het direct erg fijn. In principe gebruik ik hem bij ieder slaapje, tenzij ze uit zichzelf in slaap is gevallen (maar dan slaapt ze vaak maar heel kort) of bv. in de kinderwagen, want dan slaapt ze toch wel.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben het gebruikt tot 11 weken alleen voor de nacht. Pyjamaatje erin aan (en bij heel warm weer alleen een luier) en dan nog een dekentje (puckababy zag ik als laken). Mijn kids hebben nooit hoeven wennen.

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Jesse hebben we ingebakerd gehad in een pacco doek. Hij heeft ook geen moment gehuild in die doek.
    En we zijn m direct alle slaapjes gaan gebruiken. Hij slaapt sinds dat hij 3 maand is zonder doeken aangezien hij begon op te wippen met zijn kontje en ik niet plotseling wilde stoppen omdat hij kon omrollen.
    Dus begonnen met afbouwen en nu slaapt hij ook als een blokje zonder de doeken.

6. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Mijn kereltje ben ik nu aan het wennen met zijn armpjes eruit. Dat is nog best lastig vind ik. Hij zit veel aan zijn hoofd te frunniken, waardoor hij moeilijk in slaap komt. Als hij echt heel moe is gaat het wel, maar als hij te wakker is houg hij zichzelf wakker.

Ik doe een shirtje met lange mouwtjes aan en een romper korte mouw. Geen broekje, maar een dekentje over zijn benen en zijn romp niet bedekt. Bij mij in de slaapkamer is het altijd 19 graden dus heeft hij niet meer nodig. Ik stel me zo voor als het kouder is dat ik het dekentje verder over hem heen zou leggen.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb hem heel kort gebruikt bij onze dochter, ze heeft hem toen echt even nodig gehad en kon vanaf 10 weken ofzo al zonder. Ik deed er gewoon romper/shirtje of romper/pyama onder aan, en afhankelijk van hoe warm of koud het is, nog een dekentje etc. Zie het maar als een extra laagje, dus als je kindje warme kleertjes aan heeft, trek je wat uit, of laat je een dekentje weg, maar wat ik juist zo fijn vond, was dat je met het dekentje en lakentje nog wat extra in kan stoppen om ze geborgenheid te geven.

Hoevaak je 't nodig hebt, is afhankelijk van je kindje, elk dutje ( = duidelijkheid en regelmaat ) of alleen 's nachts. Mijn dochter sliep overdag bij mij in de buurt ook vaak op haar buik, dan beperk je haar wapperende armpjes op een natuurlijke manier maar niet iedereen durft buikslapen aan.

Huilen hebben wij nooit gedaan. Dan legde ik ze liever slapend weg of legde mn hand op haar buikje tot ze rustig was.

Mn tip is wel, om als het even kan, snel af te bouwen, dat is makkelijker als ze nog heel jong zijn als wanneer je ineens moet stoppen ivm omrollen!

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het advies is als je het gaat gebruiken dan consequent bij elk slaapje dus dag en nacht. Ik heb een zomerbaby en had gewoon romper korte mouw en kleertjes, lakentje en dun dekentje. Ik stopte het toch lekker strak in. Heb een hele goede ervaring en met 4 maanden met de opvolger puckababy mini afgebouwd. Eerst 1 armpje en na 2 weken de 2e en met 4 weken in totaal lag ze in een gewone slaapzak.

Deel Deze Pagina