Hallo allemaal, De titel zegt het al! Mijn zoontje is bijna 11 maand en zit tot nu toe op 2 slaapjes. Ik merk de laatste tijd dat hij moeilijk in slaap valt smorgens of helemaal niet.. en wil vandaag is proberen 1 slaapje aan te houden. Wanneer gebeurde dit bij jullie? Groetjes marloes
Hier vanaf 12mnd. Heeft wel maand geduurd voor ze er echt goed op zaten, maar we begonnen toen ook met kdv, dus kan van invloed zijn geweest.
Ik kijk per dag waar ze behoefte aan heeft. Als ze lekker uit slaapt dan is 1 slaapje vaak voldoende. Maar met drukke dagen heeft ze nog behoefte aan 2 slaapjes, vooral omdat haar slaapjes meer powernaps zijn (30-60min, langer wakker houden heeft hier geen effect op)
Hier nog steeds 2 slaapjes, maar ze slaapt s nachts dan ook best onrustig. Ik hoor vaak midden in de nacht kletsen en ze heeft vaak jeuk (eczeem). Slaapjes overdag worden wel steeds korter, zo'n uur per x.
Hier lijkt hij nu over te gaan op 1 slaapje (zie mijn topic "wat moet ik doen"). Het is wel rekken met tijden etc. maar denk dat daar wel een aantal weken over heen gaan voordat hij echt goed in zijn ritme zit. Succes!
Hij is vanmorgen om 07.30 wakker geworden en is nu nog lekker tv aan het kijken. Hij lijkt nergens last van te hebben. Probeer hem om 1 uur naar bed te doen en dan is het even afwachten hoelang hij gaat slapen. So far so good!
Hier bij 10 maanden. Toen nog een rare tijd van 11-13.00uur ofzo dan at hij daarna. Nu netjes tussen 13 en 15.30uur ongeveer.
Vanaf 9 maanden rommelen met ochtendslaap, dan weer wel dan weer niet. Met 11 maanden definitief over naar 1 slaapje.
Mijn dochter ging met 15 maanden over op 1 slaapje. Dit slaapje was ook gelijk aardig lang. Een uur of 3. Dit heeft ze vol gehouden tot ze 3 jaar en 2 maanden was. Nu slaapt ze niet meer overdag.
Onze zoon is nu 15 mnd en slaapt vaak nog 2 keer. Alleen het is nu al een paar keer dat hij smiddags niet wil slapen en dan ligt ie alleen maar geluiden te maken. Soms als we ergens naar toe moeten heeft hij het op 1 slaapje gedaan, maar als we gewoon thuis zijn is de ochtend vaak net te lang. Dus ik zit nu daarmee een beetje te stoeien, want als ik m om 11.00 op bed leg kom ik eigenlijk beetje in de knoei met de lunch. We hebben nog een dochter en die gaat juist na de lunch naar bed, dus wil de lunch ook niet uitstellen. En allebei apart eten is ook zo wat.. Nu is het nog ongeveer van 10.45 uur tot 12.15 slapen en dan van 15.15 tot 16.30. Maar misschien dat ik ook maar eens naar 1 slaapje probeer te gaan, dan liggen beide kinderen weer tegelijk op bed en dat is ook wel eens lekker!
Wat vroeg bij jullie. Hier nu 11mnd, en zijn in de ochtend echt na 1-2 uur al niet meer te genieten. Slapen vaak van 8-10. Daarna lukt het wat beter om op te blijven. Zo'n 3 uur, hooguit 4 uur. Meestal is het rond 13.00 weer naar bed. 15.00-16.00 weer wakker en dan tussen 18.00-19.00 weer naar bed. Slapen de hele nacht door. Ochtend begint hier tussen 6.00-7.00."
Met ongeveer een jaar, maar toen hij 16 maanden was ging hij opeens weer naar 2 slaapjes. Nu bijna 19 maanden en opeens weer 2 lange slaapjes (2uur per stuk) Het wisselt dus heel erg hier
Nou tot mijn verbazing is het vandaag super goed gegaan. Vanmorgen 5.5 uur wakker, anderhalf uur geslapen en toen weer 5.5 uur wakker. Hij was helemaal niet vervelend. Was ik er maar eerder mee begonnen.